Smirnoff Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Etter som dette er en laaaang tråd, har jeg ikke lest alle postene, men jeg folder med 2 x GTX Titan og har for øyeblikket PPD på 74000. Mulig CPU holder dette litt tilbake da jeg kjører stock på i7 3820. Det vil ikke ha noe å si om du klokker CPU, når man folder på GPU så er prosessoren ikke så viktig. Edit: Men kommer jo på om at folder du også på CPU samtidig, så vil jo selvfølgelig CPU ha fordel av OC. Endret 24. mai 2013 av Smirnoff Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 1. Sett folding til "Full" 2. Last ned nyeste drivere fra AMD 3. Sjekk: http://www.overclock...-is-always-idle Ser ikke ut til at det ligger noen nyere (offisielle) drivere ute for 8870m enda. Jeg får grave litt mer på dette i løpet helgen, men drivere er nok problemet ja. Vil tro skjermkortet kan hjelpe med en del PPD, så greit å få det med også. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Ser ikke ut til at det ligger noen nyere (offisielle) drivere ute for 8870m enda. Jeg får grave litt mer på dette i løpet helgen, men drivere er nok problemet ja. Vil tro skjermkortet kan hjelpe med en del PPD, så greit å få det med også. Siden du har helt nytt skjermkort kan problemet ligge i at det ikke er lagt inn i Stanfords liste over støttede kort. Siden 8000-serien er omtrent lik 7000-serien burde det ikke være noe problem å få dette i orden om så er tilfelle. Du kan jo prøve å søke etter kortet i GPU.txt filen som ligger sammen med resten av folde-filene. Hvis du ikke finner kortet der må Stanford legge inn GPU-en din på deres "Whitelist". Du kan legge inn en forespørsel på foldingforum.org hvis ikke noen andre allerde har gjort det 1 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Etter som dette er en laaaang tråd, har jeg ikke lest alle postene, men jeg folder med 2 x GTX Titan og har for øyeblikket PPD på 74000. Mulig CPU holder dette litt tilbake da jeg kjører stock på i7 3820. Jeg hardog planer/lyst til å klokke den til 4,6 GHz for å se hvor mye PPD jeg kan oppnå. Men er det noen som folder med 2 x Titan? Én Titan er vel god for 120 000 PPD med Core17 prosjekt (legg inn beta-flagg). Men, du må frigjøre en CPU-kjerne for hvert skjermkort du ønsker å kjøre Core17 på (dog den trenger ikke være (kraftig) overklokket), evt skal det fungere å bare frigjøre en kjerne og bruke affinity-lock (manuelt) til å låse begge (eller flere) GPU til én og samme kjerne, og la SMP få resten. Driverene til Nvidia bruker nemlig veldig mange "tomme" sykler av CPU-ressursene når du bruker Core17/OpenCL. Du må nesten se hva som lønner seg mest for deg, men det hørtes ut som du gjør best med å prioritere GPU-folding over SMP Se gjerne også http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=23944 (4-stk Titan) og http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=23824 for mer info om Titan-folding Endret 24. mai 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Chavalito, det er mulig GPU kommer i konflikt med CPU folding. Prøv å sette CPU folding til SMP 7 eller 6, så er det mulig du øker PPD på skjermkortene litt. Klokken på CPU tror jeg ikke skal ha så mye å si for GPU PPD. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Skjønnner ikke helt dette, CPU er satt til 6, men ingen av Titan kortene går over 35 000, maks total PPD har vært oppe i 89 000, men ligger stort sett rundt 74 000. Kortene og CPU kjører på stock, har ikke prøvd å legge inn beta-flagg i Core17 enda, litt uskikker på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Bare sånn at jeg har spurt, hva står TPF for? 2 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Bare sånn at jeg har spurt, hva står TPF for? Time pr. fold (?) Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Time Pr. Frame Tiden det tar pr. prosent 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Skjønnner ikke helt dette, CPU er satt til 6, men ingen av Titan kortene går over 35 000, maks total PPD har vært oppe i 89 000, men ligger stort sett rundt 74 000. Kortene og CPU kjører på stock, har ikke prøvd å legge inn beta-flagg i Core17 enda, litt uskikker på hvordan det gjøres. configure -> slots -> 0 gpu -> edit -> extra slot options -> add -> name = client-type, value = beta Samme greia for hvert skjermkort-slot (1 gpu osv.) Endret 24. mai 2013 av Ar`Kritz 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) configure -> slots -> 0 gpu -> edit -> extra slot options -> add -> name = client type, value = beta Samme greia for hvert skjermkort-slot (1 gpu osv.) Du glemte å nevne at det skal være: name = client-type, value = beta ellers så funker det ikke. En rask Google fikset dette når jeg visste hva jeg skulle lete etter. Uansett så må jeg gjøre noe galt, jeg får ikke låst en CPU kjerne til hver GPU. Tenkte jeg skulle gjøre det slik, men hver gang jeg prøver dette og saver, så er det back to square one neste gang jeg sjekker innstillinger. Endret 24. mai 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Prøvd Windows Task Manager? Er usikker på hvor godt V7/FAH-klienten klarer affinity locking.... For automatisering, sjekk ut Process-Lasso! 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 FAH-klienten klarer det nok ikke, men hvis du setter ned SMP'en litt vil det kanskje hjelpe. Netto får du nok ikke flere poeng ut av det med en så kraftig prosessor. Core 17 er det det blir poeng av (så lenge denne BETA'en varer). Beklager den lille feilen min, redigerer posten nå... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ar`Kritz, når du sier SMP, mener du da CPU? Jeg har satt den til 6, var tidligere 8 (pga HT), så jeg skulle ha 2 kjerner ledige til GPU'ene, altså en kjerne til hver GPU. Får prøve å forske litt mer på dette, men det som er litt irriterende er nettopp at setings nullstiller seg igjen. Trodde de skulle hver der hele tiden, men mulig det ikke er slik. Uansett så er vel ikke ca 90 000 PPD så dårlig selv om jeg skulle ha likt å komme høyere. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Hvis du har problemer med at settinger ikke blir lagret kan du prøve å redigere config.xml-filen manuelt (C:\Users\<DITT_BRUKERNAVN>\AppData\Roaming\FAHClient). Litt avansert, men spør om hjelp hvis du ikke skjønner noe Husk at du må starte FAHControl på nytt for at endringene skal bli aktive! Ellers så husk å trykke på "Save"/"OK" på alle dialogboksene du har oppe når du gjør endringer i V7. Jeg har av og til vært litt sløv og trykket "Cancel", som resulterte i ingen endring av settinger... SMP referer til CPU-folding med flerkjernede/-trådede prosessorer Har du fått ned P7663 på Titan'ene? I såfall, hva så du av PPD? 90K PPD er slettens ikke dårlig, men potensielt kan du ha 200K-ish! Dog, du får vel ikke kun ned P7663 nå for tiden, så effektivt blir det vel mindre... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 En ting, kan jeg bruke f. eks. configure -> slots -> 0 gpu -> edit -> extra slot options -> add for å legge til en CPU kjerne pr GPU? I så fall, hva må jeg skirve som navn og value da? Var forresten ikke mye som stod i den config.xml-filen, og 7663 har jeg ikke fått ned enda så vidt jeg vet. Hadde 7660. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Da takker vi AVO og 247as for bidraget de har gitt laget på denne siden av sommeren. Endret 25. mai 2013 av -alias- 3 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Fikk ned P7663 nettopp, og PPD pr Titan er på ca 134 000, ikke verst nei. Skal ikke klage mer jeg. Total PPD for de tre prosjektene som går nå er ca 172 000 PPD, kjekt å hjelpe til litt. Har en PC til som folder litt med en i5 2300 og et GTX 660 kort (madamen sin, men ikke si noe til henne om F@H). Alle monner drar sier de. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 kan faktisk lønne seg å kun kjøre gpu. prøvde både cpu og gpu med mine to 7970 og fikk lite poeng. Så gikk over til å kjøre kun gpu og ligger på 2-250k på begge kortene med beta WU. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ligger nå på 265K på begge kortene, ca 135K på hver GPU. Pluss CPU ca 10K, så klager ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå