Borbra Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Og vips var jeg oppe på 200K poeng ikke dårlig boost det Ligger ca på rett under 90K PPD atm, har ikke endret seg så mye de gangene jeg har gått inn å sjekket. Kan fort bli mye dårligere PPD hvis jeg slutter å få core17, så det håper jeg ikke på. Kan noen anbefale en grei CPU til både spilling og folding (hvis det er mulig) på LGA 1155/1156? (afaik så er LGA 2011 beregnet for servere og koster muligens endel mer enn jeg er villig til å betale) Tenkte å oppgradere HK+CPU i sommer og tar gjerne i mot noen tips Endret 18. mai 2013 av Borbra Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 LGA2011 finnes både for servere og entusiaster. Man klarer seg forsåvidt helt perfekt med LGA1155 om man bare skal spille og bruke maskinen til vanlige ting. Ellers kommer jo den nye CPU-serien til Intel nå snart, og med den en ny sokkel igjen (LGA1150). LGA1155-prosessorer får man jo fortsatt kjøpt, selvfølgelig, men den sokkelen vil sakte bli faset ut som vanlig. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Da trapper jeg ned foldingen enda et hakk. Våknet i dag og fant varmeste CPU kjerne på 80C. I stedet for å forandre klokken og volten og beholde kjernene aktive (som ville gitt mest poeng) skalerer jeg tilbake antallet kjerner som folder (som gir bedre praktisk ytelse). Planen er å la foldingen gå gjennom hele sommeren, men på et redusert nivå. 28C romtemperatur er ganske varmt, og over 30C er ukomfortabelt så lenge jeg skal være i rommet. Endret 18. mai 2013 av GullLars Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Her har sommeren satt inn i full fres... 26,4° i skyggen her nå Eneste som ikke er så happy er datamaskinene mine, synes temperaturene begynner å bli høye nå. Ikke krise enda, men blir det enda varmere må jeg kanskje sette foldingen på pause en stund. Lenke til kommentar
Fishb0ne Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Må finne på noe lurt her og med tanke på varmen. Begynner å komme til smertegrensa med tanke HW og rom temp. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Om man bruker dedikerte maskiner som ikke står i rom hvor man oppholder seg er det en fin anledning til å redusere klokk og prøve undervolting dersom temperaturene er det som begrenser. Det ble mange "hvis" Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hmmm, ser jeg har fått ned en core a3 til CPU, men den er konstant stuck på 0% (project 8575) Noen som vet om det er noe galt med WU? er det noen måte å få ned andre WU på, slik at jeg kan få en core a4? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Sommer i Bergen også, 26 grader viser gode gamle termometeret som henger i nordavind! Merker det slår ut på vifter/temp og støy på soverommet mitt, så det må nok reduseres litt her og.... @Borbra: A3 WUer pleier å være/har vært mer hissige på poengfronten hvis du har kraftig maskinvare, så du må ikke nødvendigvis bli lei deg for A3 Men, P8575 skal hos meg ha ca 16-18 min TPF for å gi den PPD jeg pleier å se (har ikke fått ned 8575 selv). Er det i V7 at du ikke ser fremdrift, eller er det ingen aktivitet i loggen? Av og til tar det litt tid før V7 viser progress! Hvis du har HFM kan du kalkulere forventet TPF basert på hva du ellers har av poeng (evt. bruke http://linuxforge.net/bonuscalc2.php), og hvis ingenting skjer i løpet av 2*forventet TPF ville nok jeg helt mot en dårlig WU. Evt noe annet på maskinen som stjeler ressurser? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Jeg har satt opp f@hh client på en annen maskin men sliter med å åpne "Advance control", noen som har hatt samme problem.? the application has failed to start becaus of its side-by-side client.... Update/fix: Lasta ned c++ compiler 32 bit, fungerer. Endret 18. mai 2013 av Crawler123 Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Huffa meg, 23,5grader ute...cpu@83C', gpu@63c. Skaffet meg en eldre DELL Precision T5400 fullspekket...2xQ cpu @2.33Ghz og en nvidia quatro 1700 og god ram. Slo ikke grafikk kortet mitt engang...PPD 2460. Men det var gøy å fikle da Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 @Arve1234567890 Nei nei, tenkte ikke så mye på poengene, CPU min skaffer meg ikke så mye PPD uansett, GPU står for det meste av produksjonen med god margin. "Problemet" var att det tok litt tid før den faktisk viste om den hadde kommet noe vei. Følte den stod på 0% altfor lenge, og den viste heller ikke noe TPF eller ETA. Men etter å ha latt den stå noen timer mens jeg holdt på med andre ting var den kommet godt i gang, så ergo ingen problem Ser også at jeg allerde er fint forbi 250K poeng Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Følte den stod på 0% altfor lenge, og den viste heller ikke noe TPF eller ETA. Men etter å ha latt den stå noen timer mens jeg holdt på med andre ting var den kommet godt i gang, så ergo ingen problem Dette hende gjerne første gangen du får ned et prosjekt; tar litt tid før V7 får med seg at den går fremover. Men hvis du ser i loggen, så skal det være fremdrift i form av "%" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Det er jo veldig gunstig, og mer effektivt kan du ikke få det. Nye skjermkort bruker veldig lite strøm ved 100% load, men i folding velger du vel selv hvor mye load du har dem på. Kjører du dem på 100% her så er det jo imponerende. Edit: Hvis den drar 500W fra veggen så er det dette tallet som gjelder med hensyn til totalt forbruk på maskinen. Det er likevel imponerende lite med 2 x GPU og CPU i folding. Mine 2x 660Ti og 3770K@4200 bruker 340W.Kl 1700 i dag satte jeg alle mine 11 660Ti på pause, var 31C i stuen min. Nå er det 27.2 i stuen og 18C ute og 67% luftfuktighet, alt for varmt for meg. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Merker varmen her også.. er nå 27*c på rommet. CPU har steget til nær 70 de siste dagene, og ble ikke bedre da jeg måtte øke Vcore til 1.185 fra 1.170 etter å plutselig fått BSOD flere ganger på rappen. Mulig jeg kommer til å klokke ned til 4Ghz igjen der den lå stabilt på 1.165. Noctua nf140 vifta jeg satt i front senker GPU tempen med 7 grader, så GPU er ikke noe problem der den folder på 54*C. Store problemet er tordensesongen. I går smalt det her helt uten forvarsel fra nesten klar himmel. Lynet slo ned bare 1km unna så lyset gikk. Utrolig nok røk ingenting her i huset, men naboen fikk sitt modem grillet og hos besteforeldrene mine som bor et par hundre meter unna røk 4 sikringer. Jeg har ikke overspenningsvern så er litt nervøs for å la nye 12K maskinen + en brukbar laptop stå i mens jeg ikke er hjemme om dagen.. + at det blir syyykt varmt på rommet... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er vell ikke delta vifter der Fishb0ne? Lenke til kommentar
Fishb0ne Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Kan nesten se sånn ut. Regner med det ligger et hørselsvern i nærheten av "jetflyet" Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Da var jeg tilbake i heimen, med varmen fra både sol og pc. CPU og GPU ligger stabilt på 70 grader, men i denne varmen funker det dårlig. Jeg stopper min produksjon noen dager til temperaturen har senket seg litt. Når vi først er inne på produksjon så har jeg akkurat bikket 345K poeng noe som var over all forventning. bare siden torsdag har jeg litt over tripplet total antall poeng Produksjonen har ligget stabilt rundt 80K PPD de siste dagene. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Litt flere aktive brukere nå ettersom jeg nærmer med Topp 300 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Edit, følgende er kjøpt: 2 stk - QB7B Intel Xeon E5-2660 2.2GHZ 8 CORE 20MB (LGA2011) QB7B ENGINEERING SAMPLE CPU 1 stk - ASUS Z9PE-D8 WS, 2xSocket-2011 2 stk - Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB 2 stk - Intel® High Performance Liquid Cooling for Socket-LGA2011, 1 stk - Corsair AX 1200i, 1200W PSU 1 stk - Microsoft Windows 7 Ultimate 1 stk - Chieftec Skinner til 19" kabinett 66cm 1 stk - Chieftec 19" 4U UNC-410F-B-OP 2 stk - Noctua NT-H1 Kjølepasta 3.5 gram, High-Performance Hybrid Basert på tilbakemeldinger på mitt spørsmål tidligere i denne tråden og fra min andre tråd har jeg valgt å sette opp en ny pc i tre omganger. 1. Få på plass en fungerende maskin til en litt rimeligere penge. Benytte revo drive og skjermkort fra eksisterende maskin. 2. Kjøpe nye skjermkort 3. Oppgradere CPU og benytte de jeg kjøper nå i oppgradering av mitt restrerende utstyr. Har satt opp følgende forslag, men lurer på om det er bedre å kjøpe E5-2650 i stedet for E5-2640? Eventuelt annet jeg bør vurdere å endre i dette oppsettet? Endret 19. mai 2013 av Teza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå