Crawler123 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) I'm in... Neste milepæl er 10x Endret 15. mai 2013 av Crawler123 2 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg har sjekket litt nøyere nå. Det jeg ser er at når jeg kjører både en CPU- og en GPU-klient samtidig, bruker CPU-klient-prosessen (FahCore_a4 i dette tilfellet) nesten all CPU-ressursene (95+%), mens GPU-klient-prosessen bruker 3-5%. Dette er i allefall det Windows 8 Task Manager viser. Hvis jeg derimot stopper CPU-klienten, øker GPU-klienten plutselig til 35% (!), uten at PPD går nevneverdig opp... litt uforståelig, må jeg si... Dette høres faktisk ikke så gale ut, for årsaken til at Nvidia kort bruker en CPU-kjerne er fordi Nvidia har valgt å la CPUen stå i en spin-loop når den ikke har noe å gjøre (altså selv om CPU ikke trenger å fore GPU med data så vil ikke Nvida-driverene frigjøre ressursene, men derimot tviholde på dem slik at ytelsen for GPU blir høyest mulig). Dette kan se ut som Windows 8 ikke tar så mye hensyn til som Windows 7 gjør, for der synker PPD på SMP veldig mye hvis du prøver oppsettet som du har (4 av 4 kjerner i SMP + GPU). Det er derfor det anbefales å kjøre (n-1) av n kjerner til SMP hvis du har Nvidia kort og skal bruke FAHCore17). Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, det var slik jeg også tenkte. Selv er jeg ikke spesielt bevandret i noen form for vittual boot og heller ikke unetbootin. Men å kjøre det hele fra minnepenn skal være relativt enkelt å få til, også automatisk oppstart av fah ved script er rett fram å bruke. Ideen er faktisk så god at jeg skal forsøke det selv på de 2 serverene som ennå har snurredisk, og antar at jeg vil spare noen Watt ved å fjerne de gamle diskene. Innstallere på minnepenn, legge inn FAH og legge et oppstarts script var en veldig smal sak så det vil jo absolutt være å anbefale fremfor snurredisker i forhold til watt, mitt problem derimot er at jeg ønsker å kunne fjerne minnepennen etter at maskinen har bootet, akkurat det var den ikke så glad med en vanlig usb boot (merkelig nok ) Nettverksboot er et annet alternativ jeg driver og utforsker hvor alt legges i minnet og om jeg setter det opp slik at den folder på en ramdisk i tillegg skal i teorien alt kjøre uten noen form for lagring. Skal teste dette nærmere i morgen når jeg får tid. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Installasjons-scriptet i guiden jeg viste til setter opp automatisk backup fra ramdisk til medium hvor OS booter fra, så den delen må du i tilfelle ta bort ellers så får vel scriptet hikke. Scriptet er dette, du kan jo se på det før du legger for mye arbeid i testingen #FAHINSTALL SCRIPT # #!/bin/bash -e #FAH Install script # 3/16/2013 - created trap "echo Premature exit." EXIT if [ "$(id -ru)" != "0" ]; then echo ERROR: need root privileges. Run with sudo. trap - EXIT exit 1 fi if [ -z "$SUDO_USER" ]; then echo ERROR: SUDO_USER variable not set, cannot continue. trap - EXIT exit 1 fi if [ "$SUDO_USER" = "fah" ]; then echo ERROR: user \'fah\' not supported. Create another user and try again. trap - EXIT exit 1 fi TARGET=$(eval echo ~$SUDO_USER/fah) if [ "$1" = "-f" ]; then umount $TARGET || true rm -r $TARGET fi if [ -e "$TARGET" ]; then echo ERROR: $TARGET already exists. Use -f to force installation. trap - EXIT exit 1 fi #12.04 tweaks echo ==== Applying 12.04 tweaks... update-rc.d ondemand disable sed -i -e 's/^ENABLED.*$/ENABLED="0"/' /etc/default/irqbalance echo kernel.randomize_va_space=0 > /etc/sysctl.d/99-fah echo kernel.panic=3600 >> /etc/sysctl.d/99-fah echo kernel.print-fatal-signals=1 >> /etc/sysctl.d/99-fah #create fah directory echo ==== Creating fah directory... sudo -u $SUDO_USER mkdir $TARGET #update fstab and mount tmpfs echo ==== Setting up tmpfs... grep -v $TARGET /etc/fstab > /tmp/fstab-$SUDO_USER.$$ echo "tmpfs $TARGET tmpfs rw,uid=$(id -u $SUDO_USER),gid=$(id -g $SUDO_USER) 0 0" >> /tmp/fstab-$SUDO_USER.$$ mv /tmp/fstab-$SUDO_USER.$$ /etc/fstab sync mount -a #get restore and backup scripts echo ==== Setting up backup and restore scripts... cd /usr/bin rm -f fahbackup fahrestore wget -nv http://darkswarm.org...tools/fahbackup http://darkswarm.org...ools/fahrestore chmod +x fahbackup fahrestore #update rc.local with fahrestore echo ==== Updating rc.local... (head -1 /etc/rc.local ; echo "sudo -u $SUDO_USER fahrestore #[H]ardOCP" ; tail -n +2 /etc/rc.local | grep -v '#\[H]ardOCP') > /tmp/rclocal-$SUDO_USER.$$ mv /tmp/rclocal-$SUDO_USER.$$ /etc/rc.local chmod +x /etc/rc.local #create backup script in /etc/init.d and symlinks echo ==== Setting up shutdown scripts... echo "#!/bin/bash" > /etc/init.d/fahbackup-rc echo "sudo -u $SUDO_USER fahbackup" >> /etc/init.d/fahbackup-rc chmod +x /etc/init.d/fahbackup-rc ln -fs /etc/init.d/fahbackup-rc /etc/rc0.d/K10fahbackup-rc ln -fs /etc/init.d/fahbackup-rc /etc/rc1.d/K10fahbackup-rc ln -fs /etc/init.d/fahbackup-rc /etc/rc6.d/K10fahbackup-rc #set up cron job echo ==== Setting up cron job... (sudo -u $SUDO_USER crontab -l 2> /dev/null | grep -v fahbackup || true) > /tmp/cron-$SUDO_USER.$$ echo "00 * * * * fahbackup > /dev/null 2>&1" >> /tmp/cron-$SUDO_USER.$$ crontab -u $SUDO_USER /tmp/cron-$SUDO_USER.$$ rm /tmp/cron-$SUDO_USER.$$ #get fah files echo ==== Downloading F@H files... cd $TARGET echo "==== client" wget -nv "http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64-SMP.exe" mv FAH6.34-Linux64-SMP.exe fah6 chmod +x fah6 for i in a3 a4 a5 ; do echo "==== FahCore_$i" wget -nv -O - http://www.stanford....eta/Core_$i.fah | dd skip=1 status=noxfer | bzip2 -cd > FahCore_$i.exe echo done chmod +x FahCore* chown -R $SUDO_USER:$(id -g $SUDO_USER) . #install software echo ==== Installing required software... apt-get install -qq openssh-server screen samba mcelog pastebinit build-essential #install thekraken echo ==== Installing thekraken... rm -fr /tmp/thekraken-$SUDO_USER.$$ mkdir /tmp/thekraken-$SUDO_USER.$$ cd /tmp/thekraken-$SUDO_USER.$$ wget -nv http://darkswarm.org...-current.tar.gz mkdir src cd src tar xzf ../thekraken* cd thekraken* make make install rm -r /tmp/thekraken-$SUDO_USER.$$ #wrap cores echo ==== Wrapping cores... cd $TARGET sudo -u $SUDO_USER thekraken -i #run configonly echo ==== Running F@H config... sudo -u $SUDO_USER ./fah6 -configonly || true echo #set up user share echo ==== Setting up samba... sudo -u $SUDO_USER net usershare add fah $TARGET "" "Everyone:f" "guest_ok=y" #update smb.conf - security = share (no p/w required to connect) cp -a /etc/samba/smb.conf /etc/samba/smb.conf-horde-$(date +%s).$$ testparm -s | grep -v '^\tsecurity =' | sed -e 's/\[global]/&\n\tsecurity = share/' > /tmp/smbconf-$SUDO_USER.$$ mv /tmp/smbconf-$SUDO_USER.$$ /etc/samba/smb.conf echo echo Your IP Address: $(ip route get 8.8.8.8 | sed -ne '{s/^.*src.//;p;q}') echo Your machine name: $HOSTNAME echo echo Done. Please reboot your system now. trap - EXIT Endret 15. mai 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Der var det slutt på gpu morroa? Endret 15. mai 2013 av Crawler123 Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Sliter med å sende inn ferdige wu¨s jeg, får sendt inn 1 gang per dag eller andre dag. Sitter med 4 ferdige oppgaver og vær gang de laster opp så får jeg..tranfer failed.. i loggen på hvilken som helst upload xx%. ? Noen andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Legger du ut loggen din her i en spoiler? Lenke til kommentar
Hight Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Sliter med å sende inn ferdige wu¨s jeg, får sendt inn 1 gang per dag eller andre dag. Sitter med 4 ferdige oppgaver og vær gang de laster opp så får jeg..tranfer failed.. i loggen på hvilken som helst upload xx%. ? Noen andre som har opplevd det samme? Lurer på er det telenorlinje du har? med eventuelt et zyxcel multimodem? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har linje fra telenor og zyxcel modem/ruter. har ingen problemer ang det oppsettet. har heller ikke åpnet porter e.l. om jeg husker riktig Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Sliter med å sende inn ferdige wu¨s jeg, får sendt inn 1 gang per dag eller andre dag. Sitter med 4 ferdige oppgaver og vær gang de laster opp så får jeg..tranfer failed.. i loggen på hvilken som helst upload xx%. ? Noen andre som har opplevd det samme? Det kan være at feilen ligger på serveren hos Stanford. Jeg hadde nå i dag et tilfelle der det tok nesten 1/2 time å laste opp en WU, se nedenfor: [07:03:41] + Attempting to send results [May 16 07:03:41 UTC] [07:03:41] - Reading file work/wuresults_05.dat from core [07:03:41] (Read 91575128 bytes from disk) [07:03:41] Connecting to http://128.143.231.201:8080/ [07:32:02] Posted data. [07:32:02] Initial: 0000; - Uploaded at ~52 kB/s [07:32:02] - Averaged speed for that direction ~333 kB/s [07:32:02] + Results successfully sent [07:32:02] Thank you for your contribution to Folding@Home. [07:32:02] + Number of Units Completed: 360 Det normale hos meg er 1 - 3 minutter max. Sitter på 12.5 Mbit upload kabel fra CD så her må feilen ligge et annet sted. Endret 16. mai 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 *Sjekker opplasting på siste WU* Ser ut til at alt går greit for meg. Fant ut at det var like greit å sette pcen på folding hele helgen mens jeg er bortreist, regner med antall poeng kommer til å bli minst dobblet innen jeg er tilbake (sitter nå på så vidt over 100K poeng), om ikke tripplet. Så lenge jeg konstant får ned core17 så kommer det til å bli mye poeng. Og med den siste WU har jeg passert 100 000 poeng Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg brukte ca. 2 minutter på siste WU upload...men den var bare på 6MB. Men nå ser det ut som de ruller bare ut Core17 hos meg *Sjekker opplasting på siste WU* Ser ut til at alt går greit for meg. Fant ut at det var like greit å sette pcen på folding hele helgen mens jeg er bortreist, regner med antall poeng kommer til å bli minst dobblet innen jeg er tilbake (sitter nå på så vidt over 100K poeng), om ikke tripplet. Så lenge jeg konstant får ned core17 så kommer det til å bli mye poeng. Og med den siste WU har jeg passert 100 000 poeng Gratulerer Jeg bikker 400 000 snart. Hadde som mål å ligge blant topp 500, men det tok ikke lange stunden å komme dit Da jeg startet hoppet jeg flere hundre plasser hver dag...nå går det en god del tregere. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Er noe jeg synes er litt rart. På den stasjonære pcen har jeg en I7 920 klokket til 3.8GHz som gir ca. 10000PPD. På laptoppen har jeg en I7 3610M på 2,3GHz (3,1GHz på turbo) og den gir 18000PPD... er det så stor forskjell mellom CPU-generasjonene at en nyere, men lavere klokket CPU gir nesten dobbel poengsum?? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Du får kjøpt Watt-meter hos Clas Ohlson for 129 kroner som du setter mellom maskinen og kontakten i veggen, og da ser du enkelt hvor mye Watt den trekker. En PSU på 850 Watt bør ikke belastes med enn max 70% over 24/7. Jeg belaster mine 950W PSU med max 650W som er litt nær grensen, men siden de har kun en rail så går det fint, og de holder seg kjølige også. Det ideelle er en belastning på omkring 50%. Oppdatering. Jeg er overasket over hvor lav watt draw er på gpu-kortene ved folding. Noen som kan bekrefte at dette ligger lavere enn ved benchmarking? Jeg drar 500w fra veggen som skulle tilsi ca. 425 w på systemet med min gpu. Det er 50% av psu. Jeg kjører en del div i maskinen. 2600k @ 1,38V HD7970 @ 1.29V HD7870 @ 1.29V 4dim ddr3 DDC 355 12v pumpe 1 stk ssd 1 stk hdd 6 stk 140mm vifter 6 stk 120mm vifter 2 cold cathode 1 dvd r/w 2 usb enheter 1 stk viftekontroller Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Det er jo veldig gunstig, og mer effektivt kan du ikke få det. Nye skjermkort bruker veldig lite strøm ved 100% load, men i folding velger du vel selv hvor mye load du har dem på. Kjører du dem på 100% her så er det jo imponerende. Edit: Hvis den drar 500W fra veggen så er det dette tallet som gjelder med hensyn til totalt forbruk på maskinen. Det er likevel imponerende lite med 2 x GPU og CPU i folding. Endret 17. mai 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Er på en 117 plass nå. Håper å blande meg med topp 100 i helgen. Lenke til kommentar
Hight Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har linje fra telenor og zyxcel modem/ruter. har ingen problemer ang det oppsettet. har heller ikke åpnet porter e.l. om jeg husker riktig Grunnen til at jeg spurte er for at jeg har det samme, og bruker alt fra 1 forsøk til 2 dager på å laste opp. Har nett og kan surfe, men internetlampa på modemet begynner å lyse rødt så snart big-adv starter å laste opp. Men håper å være kvitt telenor innen slutten av juni, har kjøpt hus med fiber så da e det bort med 4/0.5, hello 60/60 Men beklager at jeg ikke har svar på spørsmålet ditt, har vært i snakk med telenor men de "ser" ingen feil. Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 11293 på GPU tar så laaang tid 7808 på CPU - 10 timer også.....grrrr Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) I dag passerte sommeren forbi her jeg bor og det var 19 - 20 grader i noen timer. Dermed er det blitt så pass høy temperatur inne at jeg stengte ned SR-2 maskinen fram til høsten kommer, og mister dermed omkring 200K PPD i sommer. Nå er det for tiden rikelig med bigadv annet enn 8101 så det er ikke sikkert det vil merkes likevel. Har også jobbet med å få tilgang til internett på hytta (barndomshjem som jeg har overtatt) og nå ser det ut som at dette løser seg ved at jeg kan koble meg opp til et 5GHz radiosamband med hastighet 1500/500 kbps. Det er jo ikke rare hastigheten, men det holder til at jeg kan sette 2 av serverne der, hvor jeg har tilgang på rimeligere strøm enn jeg har hjemme. Jeg var så forbannet dum og lot meg friste av en 3 års fastpriskontrakt høsten 2011 når det gjaldt strømmen der jeg bor, og har tapt 3 - 400 i måneden siden kraftprisen på spot i snitt etter kontraktinngåelse har ligget 10 øre under fram til nå. I årene før dette skjedde lå den tilsvarende stabilt over. Så mitt løfte til meg selv for framtiden er, aldri mer fastpris på strøm. Endret 17. mai 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå