Torwar Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har akkurat torret ned Overklockix (Linux)! Skal børne CD og skjekke ut! Med innebygget F@H! Kanskje Kjøre Diskless òg! Woooaaaah! Er den bra ? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg er med! Har Intel 3.6 GHz, uklokket. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Nå har jeg vært med ganske lenge, klatrer stadig på listene også Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 (endret) Razer63: Overclockix er som navnet sier en Linuxdistro sprunget ut av Knoppix, men med sterk fokusering på overklokking og Folding@Home. Bortsett fra at distroen lastes inn i ramdisk og bruker cd-rommen til å hente informasjon etter hvert, er den overraskende lik andre distroer som kjører KDE. Den er utstyrt med perfekte fonter, ulik Mandrake 10 f.eks, og den kjenner igjen stort sett det meste av hardwaren. Overclocix skiller seg fra andre distroer med sin klare retning mot å elegant løse de tekniske utfordringene som f@h kan by på. Hva gjør du hvis du har si 10 maskiner du vil folde med. Eller en for den saks skyld. Eller du er IT sjef på et univesitet og trenger et os til en foldingfarm på 32, 64 eller 128 maskiner? Kjøper 128 xp lisenser, formaterer, installerer, konfigurerer, aktiverer x 128? Nei..... Du hiver XP og harddisker honivold og booter x antall maskiner på Overclockix, starter den allerede ferdig oppsatte f@h klienten, endrer brukernavn og team nummer i configfilen, napper ut monitoren og fortsetter til neste. Om man skulle ha behov for det så kan man samtidig konfigurere distroen til å lagre konfigurasjon på en tilkoblet USB minnebrikke. Det finnes også en tynnlientutgave av Overclockix som sikker gjør dette enda enklere. Men akkurat det har jeg nok ikke nok peil på enda. Skaff deg en torrent nedlaster og last den ned via torrent her : http://overclockix.octeams.com/ En super distro, spør du meg. Men obs! Sist jeg hadde den oppe var den ikke autokonfigurert med norsk tastatur. Men det er vel ikke det store problemet. Det lar seg sikkert fikse. Stian Team_Hildershavn Endret 12. april 2005 av pwd3679 Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 pwd3679 Dette virka inntresant , skal prøves. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 har hatt tre uker med nedetid på en av mine to maskiner fordi nettverket har vært nede og jeg ikke har fått lastet opp. den andre maskinen har hatt mye nedetid i det siste den også fordi noen i familien plutselig har fått det for seg at "familiepc'n" skal slås av om natten og ofte på dagtid:( derfor er jeg nede i begredlige 45 poeng per dag, var jo oppe i 450 en periode gjennomsnittlig så reduksjonen er betydlig. men har også vært uheldig med en del "dårlige" WU, slike som tar lang tid og gir deg latterlig lite poeng tilbake... men satser hardere igjen nå! Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Vel ....... ! Funka ikke på ein P III 800Mhz jeg prøvde den på! :!: Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 .... men har også vært uheldig med en del "dårlige" WU, slike som tar lang tid og gir deg latterlig lite poeng tilbake... Jepp, samma her også: http://folding.extremeoverclocking.com/use...php?s=&u=123527 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 skal vedde på at the_ Hildershavns har hatt sin del av disse råttne WU ene i det siste. W&U=Worthless&Useless! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hvor mange maskiner kan man ha på samme profil i F@H ? Jeg har i hvertfall hatt rundt 100 maskiner WOW 100++ du kan ha 1million++ på en F@H profil. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Ser at det går nedover med laget, til tross for at jeg folder som aldri før Kom igjen folkens, få fart på sakene! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vi må få med flere folk. Ser at antall prosessorer de siste 50 dagene detter stadig men sikkert nedover. Nå er vi nede i 600 stk bare, i forhod til "glansdagene" hvor vi var vel oppe i over 1200, eller husker jeg feil? Spre ordet blant venner og bekjente folkens. Få med flest mulig med på hw.no laget. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Vi må få med flere folk. Ser at antall prosessorer de siste 50 dagene detter stadig men sikkert nedover. Nå er vi nede i 600 stk bare, i forhod til "glansdagene" hvor vi var vel oppe i over 1200, eller husker jeg feil? Spre ordet blant venner og bekjente folkens. Få med flest mulig med på hw.no laget. Jeg føler meg litt skyldig i det at antall cpu'er har detti. Jeg folder bare med en celeron 1800 nå. kjørte to maskiner før. (R.I.P. min kjære xp2800@3200) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har en maskin tatt kvelden og ikke blitt erstattet så er det gyldig fravær. hehe Tenker mer på de som sitter på PC'en sin og sier at nei, dette var ikke noe gøy og så avinstallerer F@H og slikt. Tenker på helheten i prosjektet jeg, ken hende at jeg blir med på finne løsningen for diverse sykdommer som kanskje rammer meg eller andre i min nære omkrets. Til og med ukjente blir det fint å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Da er jeg med også. Har lagt det på maskiner med 2x PII 450MHz, en Athlon XP 3200+, en Athlon xp 2100+ og en Athlon 1.4GHz Thunderbird. Vil nevne at jeg la inn programmet etter el-asso sin guide for PCer med flere CPUer. Jeg lastet ned ned det nødvendige fra direktelinkene og startet innstallasjonen. Til slutt på punkt 8 fikk jeg en feilmelding. Den fant ikke FAH500-console.exe. Jeg lastet da ned FAH502-console.exe som er den nyeste versjonen og renamet den til FAH500-console.exe. Da fungerte det. Endret 10. mai 2005 av Lættis Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Kjører fortsatt på her. Det koster ingenting annet enn litt ekstra varme i cpu'en, og det bør de fleste tåle Hadde jeg bare vært admin i en bedrift eller skole med mange maskiner skulle nok laget klatret litt mer.. *sukk* Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Drømmer du SirMaximus. hehe Selv kjører jeg per dags dato på 4 maskiner. Min egen sjefs burk AMD 3500+ har vært litt syk så har vært avskrudd når jeg er borte eller sover, chipset vifte som er gåen. Men henter idag eller imorgen passiv Zalman på posten og blir i allefall i helgen 100% oppe å går igjen på denne PC'en. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hehe ja. Men helt ærlig driter jeg i poengene. Det er ikke viktig. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 hvordan skal dette være med å: quote: Bidra med din PC i arbeidet mot sykdommer som kreft, Alzheimer, kugalskap(!) og Parkinsons sykdom! ser ikke helt poenget med dette programmet, hvis du har "fet" (og dyr) hardware så hjelper du til (hva med å donere penger heller?) mulig jeg bare er dum, men syns jeg dette virker tåpelig btw: kugalskap? WTF! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 amarios: Alle disse sykdommene har en grunn, en biologisk og kjemisk grunn. Det går an å forske seg inn til bestanddelene av hva sykdommen består i. Det dette programmet gjør er å teste ut hvordan forskjellige kjemiske forbindelser (proteiner og aminosyrer) reagerer med andre stoffer i kroppen. Dette er svært avansert fysikk/kjemi og ikke mulig å regne ut for hånd. Massiv datakraft kan dermimot se hvordan molekylene oppfører seg i nærheten av hverandre, hvordan de bøyes, tiltrekkes, avstøtes av hverandre osv. Man finner altså ut mye mer om hvordan kroppens kjemi fungerer, og det hjelper forskere på de nevnte sykdommene. Det finens selvfølgelig sykdommer som ikke påvirkes merkbart av kjemien i kroppen (Malaria, bakteriesyksommer osv med de forskes mot på andre måter). Løser PC-en din noen konkrete gårer av å være med? Nei, sansynligvis ikke, men det er en god sansynlighet for at alle PC-ene til sammen bidrar samlet sett. Og hvis programmet likevel bare bruker ubenyttet kraft fra PC-en så hvorfor ikke delta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå