Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC-en min hadde skrudd seg av i natt. Fikk feilmeldinger om manglende CPU-vifte. oO Demonterte kabler og vifter fra vannkjølingen og koblet opp igjen. Støvrenset mens jeg var i gang. Fikk 2C lavere temp men litt mer støy etter å ha fjernet støvmatten foran den ene viften. Lurer på om det var pumpen som konket ut midlertidig eller hvsa det kan ha vært? Fårlig kontakt? Er et H80. Kjenner jeg blir litt skeptisk.

 

Sikkert ikke noe å bry seg om. Benytt en annen 12v utgang på HK'et ditt. Sett Tj til 85c' i BIOS. Da slår PC'en seg av ved 85c' hvis du har angst for 91c'. Er H80 realativt ny, så får du vel noe tilbake hvis f.eks pumpa skulle ta kvelden. Hvis du tar en titt på minidump filene Windows har generert og åpner de i f.eks Bluescreenview, så finner du sikkert driverne som har gitt deg feil. Da er du på god vei til å si noe om hva problemet er/var..

 

Min folding var også nede i natt, da jeg måtte bruke kursen til stua til noe annet :hm:

Lenke til kommentar

Loggen er alltid riktig, prosentfremdriften i V7 er estimert basert på TPF og sist rapporterte prosent i loggen (er usikker på nøyaktig formel). Derfor kan du få tilfeller med 10 millioner poeng hvis du f.eks pauser klienten et øyeblikk. Hvis du bruker PCen (skjermkortet) til noe annet, så vil foldingen bremse kraftig ned, mens V7 fortsetter å gå fremover. Då kan du ende opp med 99.99% etc. MEN, det høres ut som du har mer problem enn bare enn midlertidig feil? Fullfører du WUer? Ingen feil i loggen?

Lenke til kommentar

Sikkert ikke noe å bry seg om. Benytt en annen 12v utgang på HK'et ditt. Sett Tj til 85c' i BIOS. Da slår PC'en seg av ved 85c' hvis du har angst for 91c'. Er H80 realativt ny, så får du vel noe tilbake hvis f.eks pumpa skulle ta kvelden. Hvis du tar en titt på minidump filene Windows har generert og åpner de i f.eks Bluescreenview, så finner du sikkert driverne som har gitt deg feil. Da er du på god vei til å si noe om hva problemet er/var..

 

Min folding var også nede i natt, da jeg måtte bruke kursen til stua til noe annet :hm:

Neida, satser på at det går. H80-en er gammel og bruktkjøpt i tillegg. Ere bare redd for at de dør helt, for har ikke tid til å mekke ny da før i slutten av juni.
Lenke til kommentar

Loggen er alltid riktig, prosentfremdriften i V7 er estimert basert på TPF og sist rapporterte prosent i loggen (er usikker på nøyaktig formel). Derfor kan du få tilfeller med 10 millioner poeng hvis du f.eks pauser klienten et øyeblikk. Hvis du bruker PCen (skjermkortet) til noe annet, så vil foldingen bremse kraftig ned, mens V7 fortsetter å gå fremover. Då kan du ende opp med 99.99% etc. MEN, det høres ut som du har mer problem enn bare enn midlertidig feil? Fullfører du WUer? Ingen feil i loggen?

Det har ordnet seg nå. Status på ETA i både advance control og net control viste unkown og fremdift på 99.99%. I loggen på den gitte slotten stod det ingen feilmeldinger og at progress var 43%. Jeg tok gpu'en tilbake til stock clock og resate clienten. Foldingen startet opp igjen på gpu og da på 43%. :hmm::) Har levert wu's i natt og ingen problemer!

 

Edit:

Jeg får opp melding om at amd catalyst driver har stoppet å virke. Like etter så går GPU usage til 0% men progress stiger til 99.99%. Selv om den bare har kommet til 43%.

 

04:45:20:FS03:Shutting core down

04:45:20:WU03:FS03:0x17:WARNING:Console control signal 1 on PID 2940

04:45:20:WU03:FS03:0x17:Exiting, please wait. . .

04:46:21:WARNING:FS03:Killing WU03

04:46:21:WU03:FS03:FahCore returned: INTERRUPTED (102 = 0x66)

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Stemmer sikkert det. Jeg fikk problemet først når jeg innførte en ekstra GPU til systemet (Nå: 2 stk). Mulig jeg må ta cpu tilbake til stock å se derfra. Hadde kun oc på cpu i tidspunktet hendelsen inntraff.

 

Edit:

Ikke umulig at det er psu som sliter i systemet. Det er en 850W plus, 5-8 år gammel psu. Psu calculation: Minimum PSU Wattage: 861 W

 

Edit2:

Folding oppe å går igjen. Men tror fortsatt jeg har lite headroom på psu'en min.

post-135107-0-86474800-1368554742_thumb.png

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle nevne at det går ganske godt unna med FahCore_17 på Windows med Nvidia-kort også, uten at FahCore_17-prosessen bruker mye CPU-kraft. På min maskin (i5 3570K @ 4.2 GHz) bruker denne prosessen 3-5% av CPUen, mens GTX 670 @ stock gir ca 64000 PPD. Grunnen til at jeg nevner dette er at det står noe annet på www.team37651.com. Jeg bruker forøvrig Nvidia-driver 320.14.

Lenke til kommentar

Edit2:

Folding oppe å går igjen. Men tror fortsatt jeg har lite headroom på psu'en min.

Du får kjøpt Watt-meter hos Clas Ohlson for 129 kroner som du setter mellom maskinen og kontakten i veggen, og da ser du enkelt hvor mye Watt den trekker. En PSU på 850 Watt bør ikke belastes med enn max 70% over 24/7. Jeg belaster mine 950W PSU med max 650W som er litt nær grensen, men siden de har kun en rail så går det fint, og de holder seg kjølige også. Det ideelle er en belastning på omkring 50%.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle nevne at det går ganske godt unna med FahCore_17 på Windows med Nvidia-kort også, uten at FahCore_17-prosessen bruker mye CPU-kraft. På min maskin (i5 3570K @ 4.2 GHz) bruker denne prosessen 3-5% av CPUen, mens GTX 670 @ stock gir ca 64000 PPD. Grunnen til at jeg nevner dette er at det står noe annet på www.team37651.com. Jeg bruker forøvrig Nvidia-driver 320.14.

 

Dette er i såfall den FØRSTE rapporten jeg har lest om at Nvidia kort med driver større enn 300 ikke bruker en CPU-kjerne! :omg: Det er jo gode nyheter for Nvidia brukere! Noen flere som kan bekrefte at den driveren (320.14) fungerer annerledes enn de andre 300-driverene?

Lenke til kommentar

Jeg er interresert i å sette opp en løsning for diskless folding, men har litt problemer med å finne et ferdig image for det. Jeg finner mye om Notfreds sin løsning, men siden der man kunne laste ned og konfigurere iso er nede.

Det jeg ønsker er en diskless løsning som kjører direkte i RAM. Vi har mye maskiner på jobb som står her i en til to uker før de sendes ut og gjør ingen nytte for seg, har avklart med sjefen og alt er ok så lenge de ikke er til noe hinder for andre når de skal benyttes til noe annet.

Det jeg ønsker er å kunne boote de opp fra en CD eller minnepenn, laste inn hele OS i RAM og la de stå headless og folde (må starte automatisk) og jeg må ha mulighet til å fjerne cd/usb etter at de har startet opp slik at når noen skal sette opp pcen til annen bruk er det bare å nappe ut strømmen og flytte de til innstallasjonsbenken.

Det er snakk om en 10-50 i5 maskiner uten GPU så er litt poeng for HW teamet ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er i såfall den FØRSTE rapporten jeg har lest om at Nvidia kort med driver større enn 300 ikke bruker en CPU-kjerne! :omg: Det er jo gode nyheter for Nvidia brukere! Noen flere som kan bekrefte at den driveren (320.14) fungerer annerledes enn de andre 300-driverene?

Jeg har sjekket litt nøyere nå. Det jeg ser er at når jeg kjører både en CPU- og en GPU-klient samtidig, bruker CPU-klient-prosessen (FahCore_a4 i dette tilfellet) nesten all CPU-ressursene (95+%), mens GPU-klient-prosessen bruker 3-5%. Dette er i allefall det Windows 8 Task Manager viser. Hvis jeg derimot stopper CPU-klienten, øker GPU-klienten plutselig til 35% (!), uten at PPD går nevneverdig opp... litt uforståelig, må jeg si...

Lenke til kommentar

Ubuntu lar seg boote diskløs fra optisk medium eller minnepenn, og fah lar seg kjøre fra ramdisk så dette burde absolutt la seg gjøre.

 

Ved å installere Ubuntu på en minnepenn, boote derfra for så å folde fra ramdisk skal fungere knall. Bruk guiden som du finner her: http://hardforum.com...470&postcount=2

 

Takk for svar.

Jeg er relativt komfortabel i Linux og med kommandolinjen, men jeg er usikker på hvordan jeg setter opp de stegene med folding slik at det lagres på minnepennen og gjøres automatisk når jeg booter opp maskinene. Poenget er at jeg skal kunne boote maskinene fra minnepenn også vil de starte og folde automatisk. Er det mulig å kjøre iso filen i type vmware player eller virtualbox og gjøre endringer der før jeg legger den over med unetbootin?

Lenke til kommentar

Ja, det var slik jeg også tenkte. Selv er jeg ikke spesielt bevandret i noen form for vittual boot og heller ikke unetbootin. Men å kjøre det hele fra minnepenn skal være relativt enkelt å få til, også automatisk oppstart av fah ved script er rett fram å bruke.

 

Ideen er faktisk så god at jeg skal forsøke det selv på de 2 serverene som ennå har snurredisk, og antar at jeg vil spare noen Watt ved å fjerne de gamle diskene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...