Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er en av G34 serverene også lagt om til folding fra ramdisk. For å få det gjort nå før helga måtte jeg gjøre det 19% ute i en 8102. Siden omleggingen tar 20 - 30 minutter flyttet jeg den 19% foldede 8102 over på min gamle 980X og lar den gå seg ferdig der.

G34 serveren er en 4P 6176se på stock hastighet med snurredisk og jeg er litt spent på om ramdisk gjør noen forskjell her. Den har bare gjort unna 2 % foreløpig så jeg vet ikke noe sikkert resultat før i morgen tidlig. I starten av folding på ramdisk har samtlige servere vært litt jalla og har giret opp og ned, men de stabiliserer seg etter 2 - 3 timer, og da som regel med en forbedring i ytelse på mellom 2 - 7 sekunder i TPF.

Ble sittende en stund så jeg kan likeså godt legge ut en oppdatering, og for å si det kort så er det allerede en tydelig forbedring av TPF for P4 6176se serveren (den øverste) som normalt har ligget godt over 14 minutter med P8101 uten ramdisk, gjerne omkring 14:05 - 14:10. Etter 4% var den nede i 13:58, men jeg har god tro på at den vil senke seg mer ned i TPF enn det, men nå i startet er den lit varierende i TPF, ukjent av hvilken grunn. Ved neste WU vil den være stabil gjennom hele prosessen. Et bilde sier mer enn tusen ord, så her er det:

post-53451-0-61139100-1368051526_thumb.jpg

Min gamle 980X gjør det også bra og tygger P8102 som den overtok fra P6176 med nesten 107K i PPD.

Etter 6% er P4 6176se nede i 13:57, så ramdisk har absolutt noe for seg også på G34 rigger. Pr. år vil forskjellen for denne serveren utgjøre en forbedring på omkring 1.7 millioner PPD, sannsynligvis ganske mye mer siden upload / download og lesing / skriving til disk nå går fortere unna.

post-53451-0-48416300-1368052349_thumb.jpg

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye ppd fikk du på 7950 på core17?

Her har du PPD for 7950 XFX Ghost Edition. Kortet kjører på default hastighet. Ble positivt overrasket da CPU'en dro seg betraktelig opp i forhold til 7970.(?) Som du ser ligger kortet på ca 80k PPD! Legger ved to bilder slik at du kan se selv. Veldig varmt her jeg sitter nå, så kortet er vel noen grader varmere enn det bruker å være. Synd at jeg solgte 3x7970, men det var før jeg leste og begynte med f@h.

Start...

post-292564-0-93798200-1368059885_thumb.jpg

Litt senere...

post-292564-0-21086900-1368059922_thumb.jpg

Siste WU avsluttet og 13.14% inni ny med overklokk. Nesten 104K!!

post-292564-0-15067300-1368064768_thumb.jpg

7950 nærmer seg nesten samme score som 7970! :green: Overraskende.

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

Veldig bra, og temperaturer på omkring 70 Celsius på GPU skal du ikke være bekymret for.

Temperaturene på CPU er også bra, kanskje litt høye på et par kjerner men det kan være at sensorene er litt unøyaktige. Jeg ville likevel holdt dem under 70 Celsius hvis du kjører 24/7 over noen dager. Max anbefalt temp for i7-3960 er oppgitt til 66,8 Celsius med TDP på 130W. http://ark.intel.com/products/63696 Hvilken kjøling har du på CPU?

Jeg forvekslet en stund CoreTemp med HWMonitor og trodde at du hadde over 90 Celsius på enkelte kjerner under load, men pustet lettet da jeg så jeg hadde lest feil.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Meget bra uttelling på HD7950 der! Temperaturene er også fine, som nevt over her. Bader du i highend gpus? :wee:

Er det noen som har innsikit i hvordan Points 24hr Avg beregnes på folding.extreme?

Tror du ramdisk har noe for seg på en desktop pc?

Mine setting pr.idag :)

post-135107-0-46552700-1368095531_thumb.jpg

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Er det noen som har innsikit i hvordan Points 24hr Avg beregnes på folding.extreme?

(Points siste syv dager)/7 ;) Edit: Her må eg korrigere meg selv, ser ut som det er poeng siste 7*24t=168 timer delt på syv

Det settes opp et nytt Core17 prosjekt visstnok, men ellers er det ingen info om varighet etc. Bare et hint om at det muligens ikke vil ta lang tid (beta blir kortere denne gangen enn forrige) før core17 går ut i advanced!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Ja ramdisk vil forbedre ytelsen uansett maskin! Min gamle i7 980X må vel defineres som Desktop selv om den også kan kalles arbeidsstasjon, og den fikk en betydelig forbedring ved overgang til ramdisk.

Som jeg nevnte over her så la jeg om den ene G34 (4P Magny Cours) serveren til ramdisk i går kveld, og etter at den har foldet i natt ser jeg at den har fått en gjennomsnittlig forbedring av TPF på 9 sekunder med P8102, som er veldig bra. Da har jeg kun 2 servere igjen før alle er over på folding fra ramdisk, og dette er en G34 6276ES OC til 3.0GHz, samt en G34 6272 OC til 2.4GHz, Interlagos maskiner begge 2. Jeg er litt spent på om gevinsten blir bra på disse også, men får ikke tid til å legge om disse før i neste uke en gang. Begge disse har litt komplisert konfigurasjon så jeg må være sikker på at jeg får med meg alt før jeg oppgraderer til Ubuntu 12.04 på dem.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det sommervarmen som hindrer folk i å folde?? Ble litt vel varmt hos meg i går ettersom det var 22 grader ute og en god del varmere inne. Tror det er første gang på flere måneder at den stasjonære har vært avskrudd en hel natt..

Nå er det ikke lenge til vi tar 11. plassen og om ca. 1.5 måneder stikker vi av med 10. plassen :)

Har en del "power users" som drar opp kraftig her i teamet og står for mer enn 50% av hele teamet! KJEMPEJOBB!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå tør jeg ikke å kødde mer, i53570@4,8GHz(1.315v/vid1.60)

7870 nå GPU 1250MHz og minne på 1250MHz(psu13v/PCIe12,45v).

Nå har jeg jo fått fine prosjekter også :)

T_A_G, ut i fra Core Temp ser det ut som du kjører med SMP 3 på alle 4 kjernene, og den da kommer i konkurranse med GPU.

Her er et screenshot fra meg som viser at jeg har bundet SMP 10 til de 10 første trådene på 3930K:

post-163450-0-77529100-1368101165_thumb.png

Det vises ikke på bildet, men jeg har også bundet Chrome, firefox, winamp, µtorrent, og skype til de 2 siste trådene så de ikke krangler med F@H. Det gir en merkbar forbedring (5-12K PPD) mot å spre foldingen ut over alle kjernene mens PCen brukes til andre ting også.

Du kan prøve å binde SMP 3 til core 0-2, og binde GPU til core 3. Avhengig av hvor mye load det blir på core 3 ville jeg da også vurdert å binde nettleser og andre lette programmer som bruker CPU gjevnlig til core 3.

Om du har tastatur med makro-funksjon kan du binde en makro for å binde til spesifike cores, som gjør at det tar ca 1 sekund pr prosess, og kan gjøres kort tid etter oppstart :)

Alias, 39xx klarer seg greit under ~80-85C så lenge du ikke drar volten for høyt. Personlig liker jeg å ha varmeste kjernen <=75C.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig bra, og temperaturer på omkring 70 Celsius på GPU skal du ikke være bekymret for.

Temperaturene på CPU er også bra, kanskje litt høye på et par kjerner men det kan være at sensorene er litt unøyaktige. Jeg ville likevel holdt dem under 70 Celsius hvis du kjører 24/7 over noen dager. Max anbefalt temp for i7-3960 er oppgitt til 66,8 Celsius med TDP på 130W. http://ark.intel.com/products/63696 Hvilken kjøling har du på CPU?

Jeg forvekslet en stund CoreTemp med HWMonitor og trodde at du hadde over 90 Celsius på enkelte kjerner under load, men pustet lettet da jeg så jeg hadde lest feil.

Hehe, takk for at du tittet på bildene og takk for linken. Jeg har lest så mye forskjellig om CPU'en iht temperaturer. Må inrømme at jeg får litt angst når den drar seg over 70'c, så jeg prøver å holde den under. Senker volten inntil jeg får CPU cache errors evt BSOD og så går jeg litt opp. Jeg bruker Corsair H100(i) for øyeblikket. På stock ligger kjernene på 26-30c'.

Meget bra uttelling på HD7950 der! Temperaturene er også fine, som nevt over her. Bader du i highend gpus? :wee:

Tusen takk. Kjøpte 4x7970 nesten på lanserings dato. Har bare en 7970 nå, en 7950 (hadde 2), en 7870, to 6950, en 6870 og diverse eldre modeller fra både AMD og Nvidia.

Lenke til kommentar

Om du har tastatur med makro-funksjon kan du binde en makro for å binde til spesifike cores, som gjør at det tar ca 1 sekund pr prosess, og kan gjøres kort tid etter oppstart :)

Kan ikke Process Lasso gjøre dette automatisk? http://bitsum.com/prolasso.php

Kan kanskje være verdt å prøve ut for folk som folder på sin bruks-PC; som du nevner GullLars med 5-12K PPD er jo det ganske stor forskjell!

Lenke til kommentar

Er det sommervarmen som hindrer folk i å folde?? Ble litt vel varmt hos meg i går ettersom det var 22 grader ute og en god del varmere inne. Tror det er første gang på flere måneder at den stasjonære har vært avskrudd en hel natt..

Nå er det ikke lenge til vi tar 11. plassen og om ca. 1.5 måneder stikker vi av med 10. plassen :)

Har en del "power users" som drar opp kraftig her i teamet og står for mer enn 50% av hele teamet! KJEMPEJOBB!

Vi passerte faktisk NCIX ved kl. 1400-oppdateringen i dag. http://fah-web.stanf...qtype=teamstats

Gratulerer, alle sammen!

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

21 000 for 400K PPD... Litt fristende :p Strømforbruket blir jo rimelig høyt, er faktisk usikker på om 1200W holder til systemet :S

post-57713-0-51392300-1368106129_thumb.jpg

Kabinettet har bare fysisk plass til 3 stk 7970, og klarer neppe å holde mer enn 2 stk på fornuftig temp/støynivå.

1200 Watt bør holde.

Lenke til kommentar

Kan ikke Process Lasso gjøre dette automatisk? http://bitsum.com/prolasso.php

Kan kanskje være verdt å prøve ut for folk som folder på sin bruks-PC; som du nevner GullLars med 5-12K PPD er jo det ganske stor forskjell!

Takk for linken, det var interesant lesing :)

Jeg hører nok hjemme ovenfor grensen for "avanserte brukere" når jeg har gjort dette manuelt i task manager, og har hatt et fag om bl.a. dette med prosesser, tråder og scheduling i dataingeniør utdanningen (fikk A :D), så jeg tror jeg skal se på de avanserte instillingene som er mulige her for multicore systemer.

F@H er automatisk på laveste prioritetsnivå, så ProBallance saken er ikke så relevant for folding, men det kan være kjekt på andre og spesielt svakere systemer som laptopper og HTPC.

Det er mulig jeg kommer tilbake med en oppdatering om jeg likte dette verktøyet spesielt godt :)

EDIT: Jeg er egentlig også skuffet over hvor dårlig windows scheduler takler CPU-bound tråder, men har ikke hatt mange problemer med det selv etter jeg gikk over til 4 kjerner 2008 og fler siden.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...