Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jau, det kan være lurt! Det ser ut som det er Kepler som får mest ytelsesforbedring denne gangen, ref. http://folding.typepad.com/news/2013/03/sneak-peak-at-openmm-51-about-2x-increase-in-ppd-for-gpu-core-17.html og

23:01 < P5-133XL> Why doesn't Open5.1 increase speed for fermi's like it does for Kepler's?

23:02 < P5-133XL> OpenMM5.1

23:02 <@proteneer> P5-133XL, that's a tough question to answer, we're not sure.

23:02 <@proteneer> sometimes trying to predict why GPUs are fast or slow

23:02 <@proteneer> is like trying to predict the stock market

23:02 <@proteneer> we changed memory usage patterns

23:03 <@proteneer> maybe we're being bottlenecked by cache on the fermis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, med de tallene tror jeg nesten jeg må forsøke meg, Å ofre en CPU-kjerne bør ikke koste for mange poengm ihvertfall ikke 14-20K. Men så er det det å gidde å sette opp GPU-folding gjennom WINE, da.

Lenke til kommentar

Dro ned en core_17 på min GTX660 nå, P7663.. 42621 PPD.. Så det er en økning. Dessverre så har jo cpu-PPDen gått ned. Den sank vel med ca. 10k PPD. Men totalt sett får jeg mer poeng nå. Artig å teste litt.

Lenke til kommentar

Jeg ville også skryte av en passert million - men ser jeg har passert den med god margin. Om 20 dager til bør det stå 1,5 mill. Det hadde egentlig passet å nå 1,5mill i dag da, siden jeg har krabbet (eller kanskje heller tatt eksporessheisen?) opp til 150.plass på laglisten. Opp mot 100 blir det verre ser jeg, men opp på topp 100 på laget SKAL jeg.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på økningen mellom VLIW5 (3000-5000 og 6800), VLIW4 (6900), og GCN (7000)?

Jeg ser de nevner Fermi får mindre økning enn Kepler.

GCN scorer betydelig høyere på visse compute benchmarks enn VLIW4/5 gjorde, mens andre er bare en naturlig progressjon.

Lenke til kommentar

Måtte skru av selv, fordi maskinen av en eller annen grunn slo seg vrang når foldingen sto og gikk. Kan ikke ha vært varme, det ble aldri mer enn +/- 70C på CPU. Kanskje jeg bare må få inn OS på nytt, er 2 år siden sist det var en reinstall. Går også i planer om å flytte fra der jeg bor, så det blir en del ryddesjau framover. Får komme tilbake til høsten med noe bedre enn det jeg hadde gående nå i vinter.

Ser forresten at laget er på 3dje plass i verden hva PPD angår.

Lenke til kommentar

Nå kan man teste FAHCore17 i Linux dersom man har et Nvidia kort som støtter OpenCL! :D Bruk beta flag....

Noen som har noen tall for 6970 på den nye core 17?

Se under og gjør et educated guess :) Kanskje rundt 30K? Spørs hvordan kraftigere kort skalerer i forhold til min APU.... Kommer jeg over noe konkret kan jeg poste det her!

Er det stor forskjell på økningen mellom VLIW5 (3000-5000 og 6800), VLIW4 (6900), og GCN (7000)?

Jeg ser de nevner Fermi får mindre økning enn Kepler.

GCN scorer betydelig høyere på visse compute benchmarks enn VLIW4/5 gjorde, mens andre er bare en naturlig progressjon.

Det er rimelig stor forskjell på VLIW4/5 og GCN når det kommer til F@H/FAHCore17. Se f.eks på 6870 Vs 7770 på FAHBench http://www.anandtech...bench/GPU13/591, evt flere resultater her: http://foldingforum....hp?f=38&t=23440 I tillegg kan det nevnes at for forrige core17 fikk HD 6950 ca 14 000 PPD, mens HD 7870 lå på 22 000 PPD (TPF på hhv 5:28 og 4:00). På mitt HD 7660D (som er tilsvarende HD 6670) ser jeg 25 % reduksjon i TPF for core17 ver 2 som gir meg 50 % økning i PPD, mens 7000-serien ser jo en 50% reduksjon i TPF (HD 7970). Gitt samme forbedring (-25 % i TPF) for HD 6950 skal det få ca 21K PPD, mens 7870 nå skal få ca 63K PPD (TPF på hhv 4:08 og 2:00).

Så, 2x forskjell i ytelse på 6950 og 7870 må vel kunne sies å være litt mer enn naturlig progresjon :) Hvis 6950 også ser 50 % reduksjon i TPF, så blir det 2:45 i TPF og ca 39K i PPD. Syntes fortsatt det er en rimelig stor differanse!

Edit: Kom visstnok over faktisk ytelse for 6970, så vel optimistiske estimater av meg for 6950. Men, desto større forskjeller på VLIW4&GCN!

Får ca 17000 ppd per 6970 kort her.

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Innser det nå at jeg må lage no dedikert for å leke med de store gutta:).

Why oh why kjøpte jeg ikke LGA2011 HK, da kunne jeg ha muligens sneket meg inn på topp 180ish lista.......etter en tid!:)

Lenke til kommentar

Det kan skje relativt fort også ser det ut som :)

[–]Wulfay 2 poeng 12 timer siden

Will this beta be open longer than the previous fahcore_17 beta?

[–]proteneerF@H GPU Core Programmer 2 poeng 12 timer siden

probably shorter

[–]bruceATfah 2 poeng 11 timer siden

Shorter as in pause to fix bugs or shorter as move to advmethods and production projects?

[–]proteneerF@H GPU Core Programmer 2 poeng 11 timer siden

to adv

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Har ikke tall, kanskje rundt 60-85k. Du får kjøre det i gang å se :-)

Trenger ny kjøler på det, så får ikke testet selv. Så derfor trenger jeg noen konkrete tall å gå utifra mtp. om det er verdt det osv.

Se under og gjør et educated guess :) Kanskje rundt 30K? Spørs hvordan kraftigere kort skalerer i forhold til min APU.... Kommer jeg over noe konkret kan jeg poste det her!

Nice hvis du kommer over noen konkrete tall ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...