Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er et lite skjermbilde fra min folding. Bruker Client 7.3.6. - 13.5 Skjermkort driver. Vet ikke om dette er "ok score". Med X17 core ble det jo helt andre boller, men de får jeg ikke lengre. Denne desktop pc'en står å folder nesten 24/7. Har fjernet client-type beta under GPU. Som regel tygger CPU'en min 00.03 - 00.04% av gangen, men noen ganger tygger den 00.05%(?) og da går det litt unna, men dette er jo ikke noe super duper foldemaskin :green: Jeg er egentlig bare glad for å være med på laget; og for å bidra....

post-292564-0-21955600-1367193062_thumb.jpg

Hmmm... du har mer enn 4 ganger PPD for prosessoren din enn hva jeg har... jeg har riktignok i5 3570K @ 4.2 GHz, men er den virkelig så mye dårligere? Jeg folder med klient 7.3.6 i Windows 8 (64-bit). Bruker standard innstillinger (har bare dratt foldingsbaren til "Full"). Kan jeg gjøre noe for å få høyere PPD?

Edit: Fant link til denne beskrivelsen i første post i denne tråden, regner med jeg mangler client-type:advanced eller client-type:bigadv...?

Endret av jonny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett

Edit: Fant link til denne beskrivelsen i første post i denne tråden, regner med jeg mangler client-type:advanced eller client-type:bigadv...?

Sett max-paxket-size = big. Du kan ikke sette bigadv, det trenger du fler-cpu oppsett til. Du har 4/4 kjerner/tråder, mens Bit44 har CPU med 6/12 kjerner/tråder, det utgjør ganske stor forskjell. F@h gjør stor nytte av hyperthreading.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Har blitt aktiv igjen i intern testing av FAHCore17 ver2, og foreløplig er det litt bugs som må fikses for Windows( og Linux trur eg....)! Så kan ikke si noe om når beta blir tilgjengelig igjen, men tror det ikke blir noe mer for ver 1. Ser ut til at ytelsen blir doblet som forventet i ver 2 :)

I tillegg ble det nevnt at CUDA ytelsen for OpenMM5.1 (implementeringen i FAHCore17 ver2) er mye raskere enn OpenCL for Nvidia kort. Så dersom Nvidia gir ut en JIT vil det komme en CUDA versjon av FAHCore17! Når er opp til Nvidia....

Lenke til kommentar

Gratulerer, velkommen i millionærklubben. :green:

Da ble det en solid ny månedsrekord for laget igjen, med 361.294.580p for april, og ny døgnrekord med 15.040.727p for aprils siste dag.

Vel blåst og gratulerer til hele laget.

Så har jeg brukt 15 minutter av dagen i dag til å legge om til folding fra ramdisk på Xeon E5-4650 serveren, og det ser ut til å være lønnsomt. TPF ser ut til å ha forbedret seg fra Best før 5:03 til Best nå 5:01. Mulig at den klarer å senke seg ned på firetallet når den får stått en stund, så dette ser bra ut. Som en bonus sparer jeg ytterligere 10W strøm siden OS nå ligger på SSD mens det tidligere lå på en eldre snurredisk. Begge sto i maskinen tidligere, men nå har jeg tatt ut snurredisken. PPD/Watt er nå på 1536p pr. Watt som jeg er svært fornøyd med. Det er nesten 2 ganger så bra som G34 6176 serveren, som har 819p pr. Watt. PPD gevinst 15K.

post-53451-0-55638700-1367404338_thumb.jpg

Der kom 5 blank!

post-53451-0-23315800-1367404979_thumb.jpg

Da var også SR-2 Xeon E5645 serveren over på ramdisk folding, og her ble TPF-gevinsten hele 30 sekunder for prosjekt 8105., en økning i PPD på 11,6K.

Update:

Fikk ned en ny 8104 på E5-4650 riggen, og denne går virkelig unna. Konklusjonen er nå helt positiv i favør av ramdisk, hele 5 sekunder forbedring i TPF, eller 25.5K PPD. På et år utgjør dette utrolige 9.331.590 poeng, så dette var en virkelig lønnsom konfigurasjon å gjøre. Er spent på hvordan G34 riggene vil respondere på ramdisk, og skal se om jeg rekker det i løpet av uka.

Og der kom jaggu 4:57 også. :green:

post-53451-0-75107000-1367436642_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

For nybegynnere med folding (akkurat som meg) så kan dere dra ned "vinduet" på denne URL'en, ned til taskbar/oppgavelinjen for å feste den der. Deretter kan dere klikke på linken for å sjekke hvilken plass dere ligger på hver dag.

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?teamnum=37651&qtype=teampage

Fint å ha på oppgavelinjen syntes nå jeg. Jeg ligger på plass 289. 79 Wu's!

Ved 100 Wu's skal jeg spandere kake!

Lenke til kommentar

I det siste har jeg stadig vekk fått denne meldingen på min 4P 6282:

+ Processing work unit

[00:16:13] Folding@Home Gromacs SMP Core

[00:16:13] Version 2.27 (Thu Feb 10 09:46:40 PST 2011)

[00:16:13]

[00:16:13] Preparing to commence simulation

[00:16:13] - Looking at optimizations...

[00:16:13] - Created dyn

[00:16:13] - Files status OK

[00:16:13] Couldn't Decompress

[00:16:13] Called DecompressByteArray: compressed_data_size=30303401 data_size=33130012, decompressed_data_size=0 diff=33130012

[00:16:13] - Fatal: Could not decompress work unit data

Noen som har en ide om hva som kan være grunnen?

Lenke til kommentar

Ved 100 Wu's skal jeg spandere kake!

Spanderer du på alle aktive? :wee:

Jeg bruker også http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651 til å sjekke plassering og etc. mye bra stats på denne siden :)

Noen som vet ca. hvor mange aktive det var før artikkelen på hw? Ser at vi er 266 nå, men det faller stadig, skal bli spennende å se hva det stabiliserer seg på frem mot sommeren.

PPD/Watt er nå på 1536p pr. Watt som jeg er svært fornøyd med.......Er spent på hvordan G34 riggene vil respondere på ramdisk, og skal se om jeg rekker det i løpet av uka.

Jøss! Det er meget høy PPD/watt, gratulerer med kjempe bra oppsett! Er også spent på oppdatering rundt ramdisk på G34 riggene. God lesning!

Lenke til kommentar

Ser jeg rundet 2 mill for ikke så lenge siden. Det skyldes nok først og fremst en lang fartstid med folding av og på enn jern.

Jeg ligger nå på 108. plass. Hadde håpet å komme innenfor topp 100, men ser prognosen dytter meg ned rankingen om folk fortsetter som nå. Kan vel ikke være lei meg for at folk støtter opp om prosjektet og laget. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke en f@h feilmelding tror jeg, så vil gjette på at det kommer fra disken din.

Ja, kanskje ramdisk vil være løsningen i tillegg til en fsck.

Etter å ha sjekket loggen ser jeg at jeg også har fått "Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE" en gang. Klokker ned fra 3.3GHz til 3.2 og vcore ned fra 1.175 til 1.15 og ser om det blir en bedring.

Dette er hovedkortet som sa pang og det kom svilukt av i fjor, men det har kjørt 100% stabilt i boden i hele vinter frem til nå. De siste dagene har jeg måttet restarte den nesten hver dag.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

I det siste har jeg stadig vekk fått denne meldingen på min 4P 6282:

[00:16:13] Couldn't Decompress

[00:16:13] Called DecompressByteArray: compressed_data_size=30303401 data_size=33130012, decompressed_data_size=0 diff=33130012

Noen som har en ide om hva som kan være grunnen?

Det er ikke filsystemet ditt som går fullt under decompress, da?

Lenke til kommentar

Ja, kanskje ramdisk vil være løsningen i tillegg til en fsck.

Etter å ha sjekket loggen ser jeg at jeg også har fått "Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE" en gang. Klokker ned fra 3.3GHz til 3.2 og vcore ned fra 1.175 til 1.15 og ser om det blir en bedring.

Dette er hovedkortet som sa pang og det kom svilukt av i fjor, men det har kjørt 100% stabilt i boden i hele vinter frem til nå. De siste dagene har jeg måttet restarte den nesten hver dag.

Det spørs om det er lurt med ramdisk på den maskinen nå før du er sikker på at den er stabil igjen. Hvis foreks strømmen går så mister jeg alt som er foldet så langt siden ramdisken ikke automatisk blir tatt backup av. Restarter maskinen av andre årsaker så skjer det samme. Det ligger en manuell rutine for å ta backup i konfigurasjonen, og mulig man burde gjøre denne automatisk, foreks. for hver 10 %.

Jeg hadde en stund ustabilitet ved hovedkortet som var i brann hos meg, men etter å ha skiftet minnet har det gått rimelig stabilt siden( 3 - 4 måneder tror jeg). Men jeg er ikke sikker på om jeg legger inn ramdisk på den, siden den faktisk har resatt seg en eller to ganger uten at jeg fant ut hvorfor.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...