Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare si takk til Arve1234567890 igjen, uten hintet ditt så hadde jeg vært som en nål i kornåkeren.

*Gjelder amd GPU og intel*

De som sliter med "inaktiv"gpu men som har en PDD som er høyere enn kun cpu alene tilsier at de har klokket sin CPU høyere enn faktisk RAMgpu klokk totalt.

Og når det skjer, så tar OpenCL intel HD driver4000 osv presidens over ditt

GK-openCL,dll og du får en SDK-intel driver bug i GPU-Z som bruker openCL/APP i ditt grafikkort.

Kansje jeg er litt over mitt hode men jeg løste det ved å ta en ren installasjon av oppdaterte drivere(GK og intel77) og nå skal jeg sørge for at mitt GK har høyere minne hastighet enn det jeg har CPU klokk.

Jeg får også nesten 100% GPU usage nå :)

Men jeg får bare ca 8K på CPU og GPU hver og det er CPU på 3,6GHz :hmm:

Takk for tipset :)

Nå folder gpuene mine igjen. Etter oppdatering av amd gpu driver (13,4) fikk jeg ikke noe folding på skjermkortene.

Det løste seg med å avinstallere intel HD driver4000 driveren som hadde sneket seg inn. Når jeg deaktiverte crossfire steg gpu load fra 50% på begge kortene til ca 70-90%

Endret av Fishb0ne
Lenke til kommentar

Båndbredden mellom prosessorene på en 4P ligger vel rundt 20 GB/s (?). Hvis du klarer å koble sammen PCene dine med noe som støtter tilsvarende båndbredde vil du få samme ytelse som om det var en 4P/8P/16P? osv etc. el. ;) Så, som nevnt over her, kommunikasjonen mellom maskinene vil være så stor flaskehals at det vil nok mest sannsynlig ikke engang lønne seg, men heller dra ned ytelsen...

Ellers kjekt å se at du har begynt å folde i det små igjen! :)

Takker :)

Vel, har sett at clustering fungerer rimelig bra med andre prosesser. Tror jo dette kommer til å funke greit, bare at man trenger vel litt flere pcer for å få en 4P server :)

Eventuelt kan vel noen form for PCIe bruk fungere? Eller?

Lenke til kommentar

Du trenger samme båndbredde mellom PCene som CPUen har mellom seg og RAM, mao umulig. Dette er fordi de individuelle prosessene kommuniserer seg i mellom.

Ved andre applikasjoner vil clustering fungere fint, men da må ikke hver tråd (kode som kjører i en prosessorkjerne) kommunisere seg i mellom med store mengder data slik som folding at home klienten gjør.

Sorry, det er en god ide, men dessverre ikke mulig for f@h.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Båndbredden mellom prosessorene på en 4P ligger vel rundt 20 GB/s (?). Hvis du klarer å koble sammen PCene dine med noe som støtter tilsvarende båndbredde vil du få samme ytelse som om det var en 4P/8P/16P? osv etc. el. ;) Så, som nevnt over her, kommunikasjonen mellom maskinene vil være så stor flaskehals at det vil nok mest sannsynlig ikke engang lønne seg, men heller dra ned ytelsen...

Ellers kjekt å se at du har begynt å folde i det små igjen! :)

Jepp, du vil treffe en flaskehals på 2 måter:

Båndbredde; 1Gbps ethernet vs 10GB/s(?) mellom sockets. ca 100x forskjell

Latency; størrelseorden 100µs på Gbps ethernet (med en god switch og nettverkskort) vs ~100 ns mellom sockets. ca 1000x forskjell

Dette vil sannsynligvis trekke mer ned enn hva den økte prosessorkraften kan øke pga kommunikasjon mellom tråder, som nevnt av nilsch.

Hadde det vært et veldig parallellt problem uten kommunikasjon mellom tråder, eller veldig liten, så kunne cluster fungert.

EDIT: Om du hadde fått tak i Infiniband nettverksutstyr kunne du vurdert det. Det har latency og båndbredde som kan begynne å måle seg med kommunikasjonen mellom sockets.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hm. Så det er ikke mulig nei, men da tror jeg min folding blir lagt ned for godt :p Farvel ^^

Du kan fortsatt folde på hver enkelt PC, eller du kan koble de sammen for morro skyld! Syntes selv det hadde vært artig å prøvd et Rasberry Pi cluster som ble vist i en artikkel her en gang. Men hvis du forventer å få mer poeng i folding av å koble de sammen, så er jeg redd du vil bli skuffet hvis du ikke spanderer på deg store summer i kommunikasjonsutstyr (infiniband etc.).

F@H er dessverre en type arbeidsoppgave som er veldig avhengig av båndbredde mellom trådene da mye data må samkjøres hele tiden. :hm: Jeg syntes det faktisk er utrolig at de i det hele tatt klarer å spre det utover flere kjerner mtp folding av et protein burde være rimelig serielt, men har ikke satt meg nok inn i teorien til at jeg henger med på det området :p

Lenke til kommentar

Her er et lite skjermbilde fra min folding. Bruker Client 7.3.6. - 13.5 Skjermkort driver. Vet ikke om dette er "ok score". Med X17 core ble det jo helt andre boller, men de får jeg ikke lengre. Denne desktop pc'en står å folder nesten 24/7. Har fjernet client-type beta under GPU. Som regel tygger CPU'en min 00.03 - 00.04% av gangen, men noen ganger tygger den 00.05%(?) og da går det litt unna, men dette er jo ikke noe super duper foldemaskin :green: Jeg er egentlig bare glad for å være med på laget; og for å bidra....

post-292564-0-21955600-1367193062_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Her er et lite skjermbilde fra min folding. Bruker Client 7.3.6. - 13.5 Skjermkort driver. Vet ikke om dette er "ok score". Med X17 core ble det jo helt andre boller, men de får jeg ikke lengre. Denne desktop pc'en står å folder nesten 24/7. Har fjernet client-type beta under GPU. Som regel tygger CPU'en min 00.03 - 00.04% av gangen, men noen ganger tygger den 00.05%(?) og da går det litt unna, men dette er jo ikke noe super duper foldemaskin :green: Jeg er egentlig bare glad for å være med på laget; og for å bidra....

post-292564-0-21955600-1367193062_thumb.jpg

Hvilke kjøling har du?

Og edit: Bør jeg kjøpe en 670 eller 7950, med tanke på folding? Skulle egentlig kjøpe 7950, men så ble jeg litt usikker.

Endret av userman
Lenke til kommentar

Har startet å få ned standard smp`s og mange 8101 på 4P riggene, så dette døgnet blir noe redusert og jeg rykker nok tilbake til den utsatte 13 plassen igjen. Regner med en reduksjon i PPD på 500 - 600 til under 2K. Noen andre som har registrert dette?

Lenke til kommentar

Har startet å få ned standard smp`s og mange 8101 på 4P riggene, så dette døgnet blir noe redusert og jeg rykker nok tilbake til den utsatte 13 plassen igjen. Regner med en reduksjon i PPD på 500 - 600 til under 2K. Noen andre som har registrert dette?

Her er det stikk motsatt. Har fått en del 8101 og standard smp, men nå får jeg kun 8103/4/5. Har inntrykk av at slike tendenser er ganske tilfeldige. Husker tidligere da du stort sett kun fikk ned 8102 og jeg nesten utelukkende fikk 8101 i flere uker.

Lenke til kommentar

Hvilke kjøling har du?

Og edit: Bør jeg kjøpe en 670 eller 7950, med tanke på folding? Skulle egentlig kjøpe 7950, men så ble jeg litt usikker.

For øyeblikket bruker jeg Corsair H100i kjøling. Temperaturen varierer litt alt etter dag/natt selvfølgelig. Har en 7950 i en annen maskin som jeg holder på å bygge. Det er et bra kort. Veldig fornøyd med xfx serien. Holder seg lav på temperatur. Som du kanskje så på mitt 7970; aldri over 63 grader selv etter MANGE dagers folding, overklokket.

Lenke til kommentar

Gjelder det alle så berger du vel plassen!

-og jeg tviler vel på at du havner under 2K, -alias- ... ;)

Det er godt mulig at jeg gjør siden det kan variere veldig fra uke til uke. Tror jeg har vært helt nede i 1.4K for ikke så lenge siden.

Her er det stikk motsatt. Har fått en del 8101 og standard smp, men nå får jeg kun 8103/4/5. Har inntrykk av at slike tendenser er ganske tilfeldige. Husker tidligere da du stort sett kun fikk ned 8102 og jeg nesten utelukkende fikk 8101 i flere uker.

Jepp, husker det, får håpe du holder deg med de prosjektene der en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...