Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer! :w00t:

Jo takk, og akkurat den plassen har jeg faktisk jobbet bevisst med siden laget vårt har ligget på samme plassnummer en stund. Om 5 dager tar jeg turen ned til plass 13 igjen fordi Grandpa raser forbi meg, men etter nye 35 dager er jeg oppe på 11 plass og likt med laget igjen hvis ting går som vanlig. Er vi heldige så når både laget og jeg plass fem om to år fra nå av, så det får være det neste store målet. Lenger enn det når vi nok ikke hvis vi ikke dobler innsatsen og tar tredjeplassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si takk til Arve1234567890 igjen, uten hintet ditt så hadde jeg vært som en nål i kornåkeren.

 

*Gjelder amd GPU og intel*

 

De som sliter med "inaktiv"gpu men som har en PDD som er høyere enn kun cpu alene tilsier at de har klokket sin CPU høyere enn faktisk RAMgpu klokk totalt.

Og når det skjer, så tar OpenCL intel HD driver4000 osv presidens over ditt

GK-openCL,dll og du får en SDK-intel driver bug i GPU-Z som bruker openCL/APP i ditt grafikkort.

Kansje jeg er litt over mitt hode men jeg løste det ved å ta en ren installasjon av oppdaterte drivere(GK og intel77) og nå skal jeg sørge for at mitt GK har høyere minne hastighet enn det jeg har CPU klokk.

Jeg får også nesten 100% GPU usage nå :)

Men jeg får bare ca 8K på CPU og GPU hver og det er CPU på 3,6GHz :hmm:

post-42807-0-04861700-1367016012_thumb.png

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

Siden GOU-folding fungerte relativt greit under Wine sist jeg kjørte det, er det noen som har noen idé om hvor mye CPU-bruk som kreves for å folde på GPU, og om det vil lønne seg med et fabrikkoverklokket GTX 460 og en i7 på 4,4Ghz, der sistnevnet alene i dag gir rundt 30K PPD?

Lenke til kommentar

Dropper egentlig bare innom for å si at jeg er og med nå! Wooohooo.

 

Men et problem jeg har; har en bærbar med et nVidia Quadro-kort stående. Bruker den litt på kvelden, men resten av dagen står den bare på pulten ubrukt. Kjører Debian, men får ikke f@h med GPU til å kjøre. Noen tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

U1kjølerene fra alias bråker mer en alle maskinene mine på max, men med viftekontroller ble det noe mildere.

Blir spennende å se om de flytter varme godt nok på 50%.

De flytter iallefall nok luft, kan bruke de som løvblåsere til høsten.

Godt å høre at du likte dem. :green:

 

Jeg kjørte dem på lavest mulig hastighet, og selv da holdt de tingene kjølige, samt at de sender en masse luft over andre komponenter. Men hvis romtemperaturen blir høy vil de nok gi mer lyd fra seg igjen.

 

At du har tatt dem i bruk betyr vel at du har satt en ny G34 server i drift?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

URK! Skikkelig nedtur når jeg får FahCore 16 nå etter å ha hatt 17 en stund nå :(

Samme her, så jeg venter med å folde til noen her på forumet sier i fra når core17 er i gang igjen!

Det er liksom ikke morsomt å folde med et 7970 kort som ikke gjenspeiler ytelsen det har.

Lenke til kommentar

Samme her, så jeg venter med å folde til noen her på forumet sier i fra når core17 er i gang igjen!

Det er liksom ikke morsomt å folde med et 7970 kort som ikke gjenspeiler ytelsen det har.

 

Har ikke fulgt så altfor nøye med, men tror det pågår nå intern testing av ny Windows FAHCore17 med OpenMM 5.1 implementert. Det er ekstremt mye kræsj og tull med AMD kort for denne versjonen, så dette kan vel ta litt tid å fikse :hm: Tror Linux 5.1 versjonen ble mer vellykket for Nvidia kort etter hvert, men er usikker på om alle problemene ble løst.

Lenke til kommentar

Vurderer å lage servercluster som driver én VM. Denne kjører da F@H. Da får jeg i teorien en litt stor 4P server men til så å si 0,-kr fordi alle pcene kan jeg skaffe gratis.

 

Dessuten, den må jo bli ferdig med WU'ene veldig kjapt? Så hvis jeg hadde hatt 4x 4P-servere i et cluster, ville jeg ikke fått 4 ganger så mange poeng på 4 ganger raskere tid?

 

Eller..? Like mye poeng på 4 ganger raskere tid?

eller 4 ganger så mange poeng på like raskere tid..

eller ingen endring?

Lenke til kommentar

Kommunikasjonen mellom serverne dine vil være en så stor flaskehals at du sannsynligvis vil få dårligere resultat enn med å kjøre på en alene, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre.

 

Bra at du folder igjen, liker entusiasmen. :)

Endret av nilsch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller..? Like mye poeng på 4 ganger raskere tid?

eller 4 ganger så mange poeng på like raskere tid..

eller ingen endring?

 

Båndbredden mellom prosessorene på en 4P ligger vel rundt 20 GB/s (?). Hvis du klarer å koble sammen PCene dine med noe som støtter tilsvarende båndbredde vil du få samme ytelse som om det var en 4P/8P/16P? osv etc. el. ;) Så, som nevnt over her, kommunikasjonen mellom maskinene vil være så stor flaskehals at det vil nok mest sannsynlig ikke engang lønne seg, men heller dra ned ytelsen...

 

Ellers kjekt å se at du har begynt å folde i det små igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...