Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har skrudd opp CPU frekvensen til 4.250GHz å får ca 40k. På 3.6GHz får jeg ca 30k.

 

post-292564-0-10058300-1366647086_thumb.jpg

 

Du får dårlig score på GPU, Jeg har 2 gamle 5870 og de gir hver 4 ganger det du får... Prøv å benytte fahCore x 17.

 

Det jeg sliter med er CPU, føler ikke den gir noe valuta... Er en I7 920 på 3.8GHz, men den suller på 4-5000 poeng... Er dette normalt?

 

capturejkx.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du finner ikke en 2 eller 4P server til den prisen. Rimeligste 4P du kan klare å bygge er med 4 x 6128, hvor du kan finne chipper til $60 - 70 pr. enhet. Hovedkort finner du kanskje til $400 brukt, og da passerer du $680, eller akkurat 400NOK. Men du trenger også PSU, minne, disk og kabinett, samt 4 cpu-kjølere. Tror vi snakker om 6 - 7K som absolutt rimeligste brukt, og da er du heldig. En slik 4P vil ikke gi deg mer enn 200 - 240K PPD så det er ikke all verden, men en god start. Senere når du får bedre råd kan du oppgradere til bedre cpuer. Opteron 6128 er lette å selge igjen, men forvent ikke noe ut over det du ga, heller litt under.

 

Huff, 4P servere er alt for dyrt..

 

Nei, 6-7000kr for 4x 8-kjerner (av tilsvarende Phenom II arkitektur) @ 2.0GHz er grovt samme ytelse som en Phenom II x6 @ 10,7GHz, som ikke er mulig å klokke til uansett hvor mye penger du hiver på det.

Eller ved et veldig grovt estimat omtrent som en SR-2 med 2x 6C12T på 4.2-4.5GHz, som vil kreve en dyr custom (kjølt?) vannløsning eller annen ekstremkjøling.

Regnekraften i en maskin i forhold til pris er suveren. En annen ting som også gir mye ytelse for pengene er en tilsvarende G34 rigg med Engineering Sample CPUer overklokket om man får tak i de billig.

 

Regnekraften i 4P maskiner er enorm for flertrådede oppgaver. Ytelsen pr tråd er derimot så lav pga klokk at de ikke er av interresse for vanlige forbrukerapplikasjoner sammenlignet med kjappe vanlige CPUer.

Lenke til kommentar

Han har en 6core cpu. Du og jeg har ikke mulighet til å slå han, Jeg har i7 3770k, han har i7 3960.

 

 

Som jeg svarte han og som du "svarte" meg så er jeg fullstendig klar over det,

skjønner ikke hvor du leste fra at jeg hadde et håp om det.

Orginal spørsmålet mitt var nytte verdien av å OC min cpu fra 4GHz til 5GHz per PDD, altså en i5 3570 og da nytter det ikke å svare med en som du sier en i7 3960!.

Lenke til kommentar

Okay. ingenting. Kjører selv mine på 4200. Du for opp PPD litt, men strøm forbruket gå mye opp.

Men klarer du å få din cpu til å kjøre på 5GhZ, vil jeg vite hvordan du få det til.

 

Har også smålig problem med å dra min 3770K forbi 4.2.. Kjører nå på 1.155V og virker grei stabil.. Men om T_A_G drar 5 så må han virkelig lage en heftig ny post med instrukser, bilder og testing :D

Lenke til kommentar

Har også smålig problem med å dra min 3770K forbi 4.2.. Kjører nå på 1.155V og virker grei stabil.. Men om T_A_G drar 5 så må han virkelig lage en heftig ny post med instrukser, bilder og testing :D

 

 

Resten vil bli postet i intel OC tråden og all clock vill bli gjort stabil i F@H fordi det er mest nyttig for meg:)

post-42807-0-36323500-1366692424_thumb.jpg

post-42807-0-78763600-1366705677_thumb.jpg

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

Du får dårlig score på GPU, Jeg har 2 gamle 5870 og de gir hver 4 ganger det du får... Prøv å benytte fahCore x 17.

 

Det jeg sliter med er CPU, føler ikke den gir noe valuta... Er en I7 920 på 3.8GHz, men den suller på 4-5000 poeng... Er dette normalt?

 

capturejkx.jpg

 

Jeg kjører F@h klient 7.3.6. Hadde kjørt skjermkort driver 12.1 en god stund da den var veldig god, men jeg oppdaterte til 13.3 Beta i går. Gpu'en går opp til ca 8000 poeng( fra 2500) men CPU'en går litt ned?? så jeg ligger uansett på rundt 40-42k. Core x17? Hva mener du med det? Finner ikke noen instillinger der jeg kan bruke det. Har det noe med WU's å gjøre? Nei....jeg har ikke lyst til å velge ut pakker :) Det blir jo nesten litt juks :D #sry, jeg er veldig newbie på denne foldinga#

Lenke til kommentar

Jeg kjører F@h klient 7.3.6. Hadde kjørt skjermkort driver 12.1 en god stund da den var veldig god, men jeg oppdaterte til 13.3 Beta i går. Gpu'en går opp til ca 8000 poeng( fra 2500) men CPU'en går litt ned?? så jeg ligger uansett på rundt 40-42k. Core x17? Hva mener du med det? Finner ikke noen instillinger der jeg kan bruke det. Har det noe med WU's å gjøre? Nei....jeg har ikke lyst til å velge ut pakker :) Det blir jo nesten litt juks :D #sry, jeg er veldig newbie på denne foldinga#

Jeg kjører samme skjermkort som deg (HD7970) og får rundt 40-50k på dette, + cpu som gir ca. 25k. Du kan lese hvordan du setter opp core17 på kortet under Ny GPU-Core i beta - FAHCore17 i bloggen

http://www.team37651.com/

Lenke til kommentar

Nei, 6-7000kr for 4x 8-kjerner (av tilsvarende Phenom II arkitektur) @ 2.0GHz er grovt samme ytelse som en Phenom II x6 @ 10,7GHz, som ikke er mulig å klokke til uansett hvor mye penger du hiver på det.

Eller ved et veldig grovt estimat omtrent som en SR-2 med 2x 6C12T på 4.2-4.5GHz, som vil kreve en dyr custom (kjølt?) vannløsning eller annen ekstremkjøling.

Regnekraften i en maskin i forhold til pris er suveren. En annen ting som også gir mye ytelse for pengene er en tilsvarende G34 rigg med Engineering Sample CPUer overklokket om man får tak i de billig.

 

Regnekraften i 4P maskiner er enorm for flertrådede oppgaver. Ytelsen pr tråd er derimot så lav pga klokk at de ikke er av interresse for vanlige forbrukerapplikasjoner sammenlignet med kjappe vanlige CPUer.

 

4P servere er alt for dyre *for meg* :D

Lenke til kommentar

Hei, er det flere som sliter med å komme inn i web-controllen sin.?

Jeg kommer ikke inn, for bare loading page.

 

 

 

Og trokke jeg skjønte det med core17, tror jeg fikk det til med gpu men det for jeg ikke vite før om 3 timer da core16 er unnagjort.

Hvis jeg da gjør det samme med cpu configure-slots-edit og forandrer på treads fra 1 til 4 er lik cores på min cpu?

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

Om du bruker amd kort til folding, bør du ha 1-2 threads (1core) reservert til dette. Om du har en quad (4) core med HT kan du sette den til 6 el 7.

 

 

 

Da kan jeg sette den til 2 da og fortsatt ha 2 cores til hjelp for amd kortet mitt, har jeg forstått det riktig da? har bare en i5 3570k 4q uten HT.

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...