Crawler123 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 P7662 går med stepsize som gir 2% i loggen. HFM klarer ikke å lese dette ordentlig, men hvis du bruker "Effective rate" som PPD-grunnlag kan du se PPD og ETA. Har hatt problemer med dette også. 1. Jeg lå inn adressen nevt lenger oppe i forumet, da fikk jeg frem CPU (mangler 1gpu) 2. Jeg har oppdatert til "Effective rate", dette gir helt feil estimat av både PPD og ETA på GPU. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Leser alle disse inleggene og det eneste jeg tenker, er: FREAKS Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Leser alle disse inleggene og det eneste jeg tenker, er: FREAKS Folk er forskjellige, og godt er det! Lenke til kommentar
War Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Takk, man lærer så lenge man har lever. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) FInnes det 4P LGa2011 som er mulig å få kjøpt? Dette kortet er et 4P socket LGA 2011 http://www.supermicr...00/X9QRi-F_.cfm og det får du kjøpt mange steder, blant annet hos Nextron. Jeg har selv dette hovedkortet er er veldig fornøyd. Jeg har nå klart å senke strømforbruket fra 725W ned til 685W og er enda mer fornøyd. Dvs. at jeg sparer 350 kilowatttimer i året, grovt regnet. Endret 19. april 2013 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Da har jeg testet folding fra ramdisk, kjørt under Ubuntu 12.04 i over 24 timer, levert 4 WUer og bare høstet gode erfaringer. Alt av lesing og skriving til disk foregår omtrent i sann tid. SSD er nå overfløding, og en gammel utrangert treg harddisk gjør samme nytten. Det er kun selve oppstarten av Linux som er som før, resten foregår med lynets hastighet. Når man stenger ned fah med Ctrl+C og avslutter Ubuntu blir det tatt backup av fah på ramdisken til snurredisken. Når man så starter opp igjen etter reboot blir backup lagt tilbake til ramdisk og fah kan fyres igang igjen. Alt skjer helt automatisert og dette har fungert 100% hos meg etter at jeg klokket ned minnet fra 1603MHz til 1523MHz, og ikke spør meg hvorfor dette måtte til. Jeg har også kunnet senke spenningen på CPU fra 1.375 til 1.325V og strømforbruket falt fra 425W til 372W. Også her lurer jeg på hva som ligger bak. Maskinvare: Asus P6T - i7 980X 4.2GHz, 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, treg snurredisk, 2 x MSI GTS450 (som trekker litt for mye strøm). Siste WU P8565 hadde en TPF på 5:39, PPD 43K. Dette er etter mine notater 4 sekunder bedre enn i et standard, men ellers likt oppsett, samt at opp og nedlasting nå går mye raskere. Slik at over året vil dette være et vinn/vinn system for oss som folder en del og gjør det 24/7/365. Musky på hardforum har laget et script som automatiserer hele installasjonsprosessen med fah på ramdisk, kraken og flere triks som øker den effektive TPF betydelig. Jeg kommer til å legge dette inn på alle mine rigger og blir ikke forbauset om jeg oppnår en økning i samlet ytelse på omkring 5% +. War har omtalt scriptet på bloggen vår her http://www.team37651...l-dedikert.html Linjene som gjør hele installasjonsjobben automatisk er disse: cd ~ wget https://raw.github.com/team33/fahinstall/released/fahinstall chmod +x fahinstall sudo ./fahinstall Lim coden inn i en terminal og trykk <ENTER> og følg instruksjonene så er det gjort. Jeg er usikker på om scriptet forutsetter Ubuntu versjon 12.04, men det er ihvertfall tilpasset denne versjonen bedre enn tidligere versjoner. Jeg ser at versjon 12.1 av Ubuntu er sluppet i beta. Edit: Har rettet i teksten til at scriptet ikke legger inn langouste, som jeg feilaktig trodde. Endret 21. april 2013 av -alias- 3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Har det noe effekt ved å bruke det på vanlige smp på fedora? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Har effekt på standard smp, men om scriptet fungerer med Fedora vet jeg ikke. Sjekk med Musky på hardforum. Endret 19. april 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Dette kortet er et 4P socket LGA 2011 http://www.supermicr...00/X9QRi-F_.cfm og det får du kjøpt mange steder, blant annet hos Nextron. Jeg har selv dette hovedkortet er er veldig fornøyd. Jeg har nå klart å senke strømforbruket fra 725W ned til 685W og er enda mer fornøyd. Dvs. at jeg sparer 350 kilowatttimer i året, grovt regnet. Tror det blir dual-socket etter å ha lest her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1755310 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) En 2P rigg blir aldri så PPD/Watt effektiv som en 4P, men det er et valg man gjør. Skal du bruke E5-46xx chipper så bør du velge ES utgaver med minimum C0 stepping, helst C1 eller høyere. Endret 20. april 2013 av -alias- Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Har dere kommet over noen Ivy-brikker til 2P eller 4P enda? Jeg har lest at det har vært handlet på eBay, men ikke kommet over noen selv. Skal vel være minimale forskjeller i ytelse/frekvens, men de skal vel ha flere kjerner og mindre strømforbruk. Jeg søker etter "Xeon Ivy" og "E5 v2" men får ingen treff... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Du finner det her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_Xeon_microprocessors#Xeon_E3_.28uniprocessor.29_2 Av det jeg fant ut så er ivy bare 4 core, Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Update om maskinen som folder fra ramdisk Har eksperimentert litt mer med riggen og kjører nå med 4.31GHz etter endring av Multiplier fra 21 til 22. Minnet er tilbake på 1600MHz og TPF for 8563 (lik WU som 8565) er nå 5:32, PPD = 45K. Strømforbruket fra veggen er likevel ikke mer enn før, 375W. Jeg vet ikke hva det skyldes, men CPU klarer seg også med samme spenning som er 1.325V selv om jeg økte frekvensen på CPU med 130MHz til 3.1. Mulig jeg kan senke spenningen enda mer, det vet jeg ikke før jeg har prøvd. Det kan også se ut som at maskinen ikke liker multiplier 21 noe særlig, så jeg får eksperimentere med 22 eller andre og se hvor langt jeg kommer opp i frekvens. Klarer jeg over 4.5GHz vil den ved hjelp av langouste kunne kjøre samtlige bigadv WUer igjen, slik som i 69xx tiden. Men dette blir vel et avvik fra emnet så jeg gir meg der. Endret 20. april 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 2. Jeg har oppdatert til "Effective rate", dette gir helt feil estimat av både PPD og ETA på GPU. Estimatet blir bedre etter hvert som prosentene går fremover! @alias, takk for tilbakemeldinger ang. RAM-disk! Har vært et stort spørsmål rundt hvordan dette egentlig fungerer Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Snart tur for å se om det er noen gode pcer jeg kan bruke til litt folding snart ^^ Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 En 2P rigg blir aldri så PPD/Watt effektiv som en 4P, men det er et valg man gjør. Skal du bruke E5-46xx chipper så bør du velge ES utgaver med minimum C0 stepping, helst C1 eller høyere. Det frister, men blir nok litt for dyrt akkurat nå. Leker litt med tanken på dette kabinettet: http://www.aquatuning.no/product_info.php/info/p13593_Alphacool-Cube-1-Watercooling-case---svart.html med en MO-RA3 i toppen, slik kan jeg ha folde-/gaming-rigg i samma kassa og vannkjøle hele suppa. Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hmm, litt skuffa med det nye systemet. bare 15k PPD under bruk og 20k.ish left a lone når jeg fikk min gamle E6600conroe opp i 4,3Ghz og 4,2k PPD. Jeg plukker ris korn for teamet men jeg er fornøyd, når skattepenger kommer har jeg 3 tomme PCie slots som må fylles og da blir det flere riskorn Mvh T_A_G 0.1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Dette bildet forteller ganske godt om effekten av artikkelen http://www.hardware....ing-home/130740 som ble sluppet torsdag for 9 dager siden. Det ser for meg ut som at vi har nådd toppen og flater ut eller er på veg ned igjen, men jeg lar bildet tale for seg selv. Samtidig er det gledelig å se at dette også gjenspeiles i "Top 20 Producers", men hvor det likevel er relativt lett å komme inn på lista. Foreks så vil 2 x 980X maskiner (OC til 4.3GHz) eller 2 x 3970 (OC) klare 80 - 90K PPD og ville gått rett inn på plass 18, 19 eller 20, strømforbruk mellom 500 - 700W 3 x GTX 560Ti i en maskin ville også klart det samme, strømforbruk omkring 500W, så her vinner GPU-folding over CPU både i innkjøp og bruk. Endret 21. april 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Da var en million poeng passert. Tok bare 9 år å komme opp på 170'ende plass. Kan vel ha noe med flere års fravær. Finnes det forresten noe plass man kan finne årlig statistikk tilbake til begynnelsen pr. bruker? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Velkommen tilbake! Jeg kan ikke huske å ha sett historisk statistikk lenger tilbake enn 12 måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå