Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tror jeg at jeg også legger inn årene snart. Målet har vært tiende plass og der har jeg vært en stund. Alt har liksom stabilisert seg nå og der er ikke like spennende og konkuranseaktig som det var tidligere.

Men takker for meg og det ble jo nesten 80.000 poeng på meg da. Kommer sikkert flere også da det er et greit program for å stresse og se varmen ved overklokkingslek :p

Lenke til kommentar

Hvorfor gi seg selv om man har havnet på topp10??? Tross alt så går utregningen til en god sak da, kanskje det man hjelper til her løser ting som direkte eller indirekte kommer til å påvirke ens liv senere? Jeg kommer nok ikke til å gi meg med å bidra på dette prosjektet. Såfremt ikke noe annet mer givende prosjekt dukker opp da, F@H er bedre ett Seti@Home spør man meg. :)

Lenke til kommentar

Hmmm. For en god stund siden fant jeg et script som lastet ned klient og installerte den så den starte automatisk ved boot i Linux. Noen som har en link til et eller annet som gjør noe i den dur? Tenkte jeg kunne utnytte cpuen på filserveren min også, nå som den er oppgradert og greier. (728 Mhz gir også resultater...) :whistle:

*funnet*

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

Jeg er enig at man her må stå på fra HW's side å skape blest om å KNUSE gutta fra nedenom! Hvorfor skulle ikke vi greie det? Fra "lille" Norge? Det hadde satt DYPE og VONDE sår i en viss leir. Og ingenting hadde gleda meg mer. Man kunne også for eks. gitt tips om hvordan man tweeker de forskjellige oppsettene for max. F@H-knekking. Eller om hvordan bygge nye maskiner SPESIALtilpasset F@H.

Det at noen sier de snart skal si takk for seg, er jo greit nok, men da burde de gjøre sitt for at andre tar over stafettpinnen. Ikke sant?

:yes:

Lenke til kommentar

Ny bruker, meg! :w00t:

Med en AMD XP mobile 1,63 ghz & Celeron W 1,84

Kan skjønne at en del har problemer med å sette dette opp som en service ned FireDaeom (får opp feilmelding, da en skal akseptere,) hadde det selv.

Grunnen skyldes at når en skal sette opp servicen med FireDaemon, så fyller en ut, men der feilen oppstår er at under working directory, skal det stå f.eks:

c:\folding

Men mange får opp feilmeldingen grunnet at de har skrevet inn:

c:\folding\

" \ " må bort! latterlig som det er. Dette er da en feil i programmet.

Foreslår at trådstarter tar det med i posten ;)

Edit: lurte på en ting. Hva er det som spiller inn på ytelsen under programmet? 100 % cpu? Og hvordan blir det med intel vs AMD? Teller L2 cachen inn osv..?

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Dette har kanskje kommet opp før, hvis, så beklager jeg det, men blir for mye å se igjennom ;)

Lurte bare på.. Bør man disable tjenesten når en skal brenne? programmer har jo førsteprioritet, men blir "ressurne tildelt" brenneprogrammet for nok?

Edit: og en ting til, kan Fireblade uinnstalleres etter en har brukt satt opp tjenesten med det?

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
...Dette er da en feil i programmet.

...

Hvorfor ikke legge til tjenesten med et skikkelig verktøy utviklet av Microsoft, istedenfor jalla programvare som en ikke behøver. Jeg skrev en guide om hvordan dette kunne gjøres, men den ble aldri lagt ut av Puretamil.

Fant likevel en side om dette: http://folding.amdmbpond.com/service.html

Ja, høres flott ut!

Kunne du postet linken til guiden din? Liker alt så mye bedre på norsk :)

Lenke til kommentar

Legger like godt ut guiden her:

NB: Denne fremgangsmåten er ikke nødvendig lengre, fordi f@h klienten kan legge seg til som en tjeneste under installeringen.

Takk til dostojevski som kommenterte dette.

Hvordan kjøre Folding@Home klienten som en tjeneste uten tredjepartsprogramvare (som Firedeamon) i Windows XP/2K/NT:

Gjør følgende:

1. Avslutt F@H klienten

2. Last ned denne filen fra Microsoft og konsolklienten fra Stanford. Installer filen fra Microsoft og pakk ut konsolklienten i ønsket mappe. Legg også instsrv.exe og srvany.exe fra installasjonen i f.eks. c:\f@h\.

3. Åpne et MS-DOS vindu:

Gå til banen du pakket ut klienten.

Skriv: "FAH4Console.exe -configonly" - Skriv inn brukernavnet ditt og 37651 som Team Number hvis du vil delta på Hardware.no laget. Resten kan du med sikkerhet trykke forbi ved å trykke ENTER.

Skriv: "instsrv <tjeneste-navn> <%bane til klienten%\srvany.exe>"

f.eks: instsrv f@h c:\f@h\srvany.exe

Du skal nå få en bekreftelse på at tjenesten er opprettet.

4. Åpne regedit:

Naviger til følgende nøkkel:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\<tjeneste-navn>"

f.eks. "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\f@h"

Du skal her opprette en ny nøkkel med navn "Parameters". Nøkkelen skal ha følgende strenger og verdier:

AppDirectory = "<Bane til folding klienten>" f.eks: c:\f@h\

Application = "<Målet til klienten>" f.eks: c:\f@h\FAH4Console.exe

AppParamters = "-service" og event. annet

Parameters

5. Skriv nå "net start folding" for å starte klienten. F@H klienten vil nå være aktiv så lenge maskinen er på. Da er du ferdig. Du kan se at foldingen skjer i oppgavebehandling og ved å lese FAHlog.txt. Hvis du er interissert i detaljert statistikk kan FAH stat være verdt et forsøk.

Du kan nå starte/stoppe/pause/fortsette foldingen med følgende kommandoer:

"net start <tjeneste-navn>"

"net stop <tjeneste-navn>"

"net pause <tjeneste-navn>"

"net continue <tjeneste-navn>"

f.eks.: net start f@h

Dette kan også gjøres i Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Tjenester

Fjerne tjenesten for godt:

Du kan fjerne tjenesten fra systemet for godt ved å først stoppe tjenesten (se over). Gå så til folding klientens bane og skriv: "instsrv Folding remove"

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Til nye folk og gamle folk som ennå ikke har fått det med seg: Det er IKKE nødvendig å foreta seg noe spessielt for å få klienten installert som en service under Windows. Denne funksjonaliteten har vært innebygd i standard komandolinjeklient i MANGE måneder....

Når du kjører installasjonsprogrammet får du spørsmål om du ønsker å installere F@H som en tjeneste i Windows og starte opp denne når maskinen booter. Svar ja her, og du har en tjeneste ferdig installert. Så enkelt er det.

Guiden på begynnelsen av denne tråden er utdatert og misvisende.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
hva skjer meformkurven her da? mer cpu-gass gutter! jeg har lagt til yyerligere en cpu nå.

det er ikke et bra tegn at jeg fortsatt ligger på topp 20 i gjennomsnitlig poeng per døgn når jeg har hatt bortimot 50% nedetid på den ene maskinen siste to ukene og også en noe nedetid på den andre maskina...

Lenke til kommentar

Dette vil jo si at CPU hele tiden jobber 100%. Det vil selvsagt ikke sinke andre programmer, ettersom de får den prosentandelen de krever, men CPU vil utvikle maks varmgang konstant. Slik jeg ser det, vil levetiden til CPU og andre deler reduseres kraftig, samt at strømbruken blir høyere.

Men hva gjør man ikke for veldedighet?

Selv synes jeg det koster mer enn det smaker...

Lenke til kommentar

Jeg er med på team Hardware.no, eller har vært det en stund, da. Jeg så bare ikke før at man skulle skrive seg inn her...

Man trenger ikke lenger det irriterende FireDeamon-programmet. Konsollversjonen kan (i windows) kjøres som service med en innstilling i konfigurasjonen.

EDIT: Oj, dostojevski var visst litt før meg. :-P

Jeg kjører konsollen som service, og får likevel problemer i spill (CS). Problemet forsvinner ca hvis man setter ned "requested CPU usage" til 80 eller så og "core priority" til "Idle". Det funker i hvert fall for meg. Så bråker ikke maskinen 100% hele tiden heller. :-D

Hmmm. For en god stund siden fant jeg et script som lastet ned klient og installerte den så den starte automatisk ved boot i Linux.

...

*funnet*

Link?

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...