Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser ut til at Speedfan ikke er helt til å stole på. Lastet ned Speccy, som sa cores lå på nesten 80*C!

Speccy sa vel at min CPU (AMD APU) lå på 104 grader... Da sa jeg bare "NEI!" :p Hadde den ligget så høyt hadde den restartet for lenge siden; begynner å throthle til 1.4 GHz på 75 grader trur eg det var... Så, stol heller litt mer på Speedfan

 

Da folder jeg og :) på min lille 3770k cpu og gtx 690 gpu :)

Velkommen! :) Vil ikke påstå 3770 blir så liten da, men men ;) Burde få grei PPD ut av det oppsettet der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alias, du har ikke noe feil på HK da så når du skrut på kjølerene så justerer du spenninger i plasten så kortet ikke booter.

Og hva om vi kjøper en PSU til så lasten går ned til 250w pr psu , da vil støyen reduseres?

Den booter på 100% så hører jeg den justere seg ned i 10 hakk for å så gå opp 2-3 under load.

Jeg fikk ny G34 idag, bygger den nå.

 

 

Få bilder av riggene deres da

[email protected]

 

kjipt om hele artikkelen blir av kun mine rigger pga det er de eneste bildene jeg har.

 

Noctua 120mm G34 passet ikke i U4

http://www.proshop.d...A3-2387125.html

 

http://www.proshop.no/Kjoeling-og-vifter/Noctua-NH-U12DO-A3-2387125.html

(selges ikke lenger)

 

Passer utmerket i maxitower og annet.

Selger de med 50% rabatt , frakt inkludert.

post-64596-0-11236600-1363727319_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Hovedkortet fant helt ut av det blå at det ikke lenger likte minnet som hadde kjørt feilfritt i åtte måneder. Jeg skiftet til nytt minne og da folder den feilfritt igjen. Jeg har sagt det før og sier det igjen, disse kortene er rimelig "humørsyke" og lever sitt eget liv noen ganger.

 

Jeg skal teste det forrige minnet brikke for brikke en gang jeg har veldig god tid.

 

War, har sendt bildene opp ja!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Skal jeg sende deg 20 brikker 1600mhz eccreg så du kan se om den vil ha de?Kan legge med en fraktseddel som du kan klistre på i retur om den nekter å boote på de.Er av typen dustin home som jeg har til E5.

 

Takker så mye for tilbudet, men jeg har 16 x 4GB Samsung (Nextron RAM) som jeg skal la den få. Jeg ser at med bare 8 brikker så kjører den ikke max som med 16 brikker.

Lenke til kommentar

Hvis noen har lyst på en link som sender deg direkte til denne topic'ens siste side, kan du bruke denne:

www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&st=40000

 

Greit til bokmerker og slikt :)

 

Ellers kommer jeg til å jobbe med internett til garasjen, så jeg får satt opp et par servere og flyttet spillserverne dit så F@H jobber for fullt - eventuelt hvis jeg har mer kraft til overs kan jeg kjøre F@H på de.

 

Noen som vet hvordan man kan folde for PS3? Vet at de fjernet det (noe som var helt på trynet), men er det noen andre muligheter - noen som passer til HW'en som PS3 har, hvis man kjører linux på den? :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk ny G34 idag, bygger den nå.

 

Hvordan går det, har du fyrt i gang den nyeste investeringen?

 

Selv er jeg ferdig med E5 serveren, som ble til å leve med inne. Det er viftene i PSU(ene) som støyer (mer enn resten), og ligger på omkring 46 - 48 dBA som blir i overkant mye, men plassert under skrivebordet slik at det meste av støyen sendes bakover så skal det gå. Mulig jeg kan justere noe på viftehastigheten(e) i bios, men er usikker på om dette har innvirkning på PSU-viftene, men det får jeg jo se. Disse spesielle server strømforsyningene er jo ikke akkurat laget for å være stille, heller det motsatte siden de har så små vifter.

 

Strømforbruket ble senket som følge av at de seks jetfly-viftene (6 x 20W) ble fjernet, men med tillegg av 3 nye vifter (3 x 12W) snakker vi netto ned med 80 - 90W for P8101.

 

Serveren (G34 m/4 x 6276es) som ble brannskadet i høst ble flyttet i et annet rom som følge av at E5-serveren kom inn, men tålte visst ikke flyttingen helt og økte TPF med 85 sekunder. Strømforbruket gikk også ned med (tilfeldigvis) 85W (P8103) så PPD/Watt forverret seg med -28 som i hovedsak er som før. Men ett eller annet jeg ikke forstår ennå har skjedd.

 

Mistet vel 100 - 150K PPD på sistnevnte, men sett i lys av at den har vært i fyr og flamme er det vel ikke bedre å vente. Må vel bare være glad et den ennå klarer å folde. Blir nok å kjøpe et nytt hovedkort for å ha i beredskap hvis det skulle dø totalt hen. Kortet har 64 GB RAM, og viste 60GB før flyttingen, men viser nå bare 56GB så det kan indikere at det skjer noe omkring bruk av minnet etc.Ubuntu og Bios viser samme antall GB.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Startet selv med folding for noen dager siden, etter å ha fulgt med litt i tråden her. Selv bidrar jeg med to usle stasjonære PC'er i forhold til riggene som blir brukt her, men det er jo noe.

 

Blir spennende å se når artikkelen kommer opp, da kommer det sikkert mange nye foldere, er ihvertfall et bra initiativ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det, har du fyrt i gang den nyeste investeringen?

 

Selv er jeg ferdig med E5 serveren, som ble til å leve med inne. Det er viftene i PSU(ene) som støyer (mer enn resten), og ligger på omkring 46 - 48 dBA som blir i overkant mye, men plassert under skrivebordet slik at det meste av støyen sendes bakover så skal det gå. Mulig jeg kan justere noe på viftehastigheten(e) i bios, men er usikker på om dette har innvirkning på PSU-viftene, men det får jeg jo se. Disse spesielle server strømforsyningene er jo ikke akkurat laget for å være stille, heller det motsatte siden de har så små vifter.

 

Strømforbruket ble senket som følge av at de seks jetfly-viftene (6 x 20W) ble fjernet, men med tillegg av 3 nye vifter (3 x 12W) snakker vi netto ned med 80 - 90W for P8101.

 

Serveren (G34 m/4 x 6276es) som ble brannskadet i høst ble flyttet i et annet rom som følge av at E5-serveren kom inn, men tålte visst ikke flyttingen helt og økte TPF med 85 sekunder. Strømforbruket gikk også ned med (tilfeldigvis) 85W (P8103) så PPD/Watt forverret seg med -28 som i hovedsak er som før. Men ett eller annet jeg ikke forstår ennå har skjedd.

 

Mistet vel 100 - 150K PPD på sistnevnte, men sett i lys av at den har vært i fyr og flamme er det vel ikke bedre å vente. Må vel bare være glad et den ennå klarer å folde. Blir nok å kjøpe et nytt hovedkort for å ha i beredskap hvis det skulle dø totalt hen. Kortet har 64 GB RAM, og viste 60GB før flyttingen, men viser nå bare 56GB så det kan indikere at det skjer noe omkring bruk av minnet etc.Ubuntu og Bios viser samme antall GB.

 

Er det klokking som satte fyr på hovedkortet?

 

Heldigvis var jeg smart nok til å kjøpe inn kjølere til 10 rigger så når kjølerene var for høye så bytter jeg bare til noe mindre uten å måtte vente i 2 uker på bestilling.

 

Om noen trenger G34-kjølere så har jeg 4x kjølere som er forstore i en rack U4 , men fint kan brukes i et annet kabinett.

Noctua, de største og beste som finnes på luft til G34

 

Kloning funkerte 100% .........HVIS jeg kun skal ta i bruk den nye SSD.

Jeg skal bruke begge og det ble bare styr, så jeg Ubuntu 12.04-installerte på nytt med H-forums nye kode som legge inn fah + thekraken og alt!- med en linje......

Superlett, måtte bare legge inn TPC utenom pga G34.

 

Alt er oppe å kjører nå og med 2x P8103 så har jeg 1.700.000 PPD i skrivende stund.

6380ES ligger på 700-725K

6386ES ligger på 830-855K , med kun turbo på begge.

Temp er 45C ca så kan klokke de helt til 69C uten at de senker Mhz automatisk.

Men jeg vet ikke hvordan og må uansett vente til pakken med chipkjølerene kommer fra Netshop.

Ligget i bestilling i 3 uker nå minst.

Endret av War
Lenke til kommentar

Startet selv med folding for noen dager siden, etter å ha fulgt med litt i tråden her. Selv bidrar jeg med to usle stasjonære PC'er i forhold til riggene som blir brukt her, men det er jo noe.

 

Blir spennende å se når artikkelen kommer opp, da kommer det sikkert mange nye foldere, er ihvertfall et bra initiativ :)

 

Husk at det er alle de små rigger som tilsammen utgjør hovedpoengene i dette laget.

Jeg holder på å finskrive artikkelen nå og har rettet / endret på 400 ting i artikkelens første 2 sider.

Vi har den i HW.no-mal på nett og tilpasser.

Kanskje klar i morgen kveld og kommer på trykk i slutten av uken :dremel:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alias, skrur du ut HHD-brønnen til supermicro og setter inn enten :

1 Slik

 

Eller

1 Slik og 3 slike

Så vil luftstrømmen inn i kabinettet økes med 60% som ga meg tempkutt på alle cores uten å øke støy.

Den siste linjen der kan jeg sende gratis i posten til noen som har 3 brønner ledig på rad og vil ha mer luft inn i kabinettet. Jeg har 3 stk sett og de er 100% uåpnet.

Lenke til kommentar

Takker igjen, men jeg mener jeg har fått en veldig bra luftgjennomstrømming i kabinettet slik at lufta som kommer ut bak er bare såvidt over lunken. Det meste av støyen kommer fra viftene i de 2 PSUene som det er vanskelig å gjøre noe med. Riggen bruker bare 650 - 660W og hvis dette fordeles med 50% på hver av de 2 1400W strømforsyningene så burde de etter mitt syn vært tilnærmet lydløse, men det er de ikke. Siden dette er serverkomponenter antar jeg at viftene i dem går med full load uansett belastning.Hadde det vært mulig å montere viftekontroll på dem hadde jeg gjort det.

Lenke til kommentar

Mine psu starter ofte på 100% etter noe resetting av bios ol så senker de hastighet i 10 hakk før de bare støyer 10% av det de kan så øker dette 5% under load , så jeg mener de tilpasser seg. Dra ut en psu så øker den andre støyen. Jeg kan jo sette en til i serveren så det blir 3 for å sjekke , men mp jeg flytte jumpere i bios da? Den maser jo alarm om jeg har 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...