Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er et nyttig prosjekt hvor man kan sammenligne riggene sine med andre for å se om man kjører optimalt. http://www.dragongat...g:15080/?page=3

 

Legg merke til brukeren Quisarious som klarer over 1 million PPD for P8102 med 4P Intel E5-4650-ES (C0) som han har fått til å kjøre på 3.175GHz. Jeg har samme server men klarer bare 3.1GHz. Klikk på det enkelte system for å se detaljene!

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjektene kan variere ganske mye, og hos meg går det mellom 705 - 724K for mine G34 Opteron 6276es 3.0 GHz 780Watt. For Xeon E5-4650 er variasjonen enda større, og kan variere mellom 910 - 979K.

 

Lenkene lar seg greit åpne hos meg, men kanskje de nektes å slippe gjennom brannmuren på jobben din.

Lenke til kommentar

Prosjektene kan variere ganske mye, og hos meg går det mellom 705 - 724K for mine G34 Opteron 6276es 3.0 GHz 780Watt. For Xeon E5-4650 er variasjonen enda større, og kan variere mellom 910 - 979K.

 

Lenkene lar seg greit åpne hos meg, men kanskje de nektes å slippe gjennom brannmuren på jobben din.

 

Får du 700k+ for P8101 på 3GHz med P8101?

Lenke til kommentar

Så lenge kortene har 3x 8pin så er det godkjent i min verden.

Resten er bare sas-porter og pci(X)-porter og annet unyttig dilldall som krever brikkesett med hissige vifter.

 

Jeg er ute etter et kort til E5 , men siden jeg vil ha det i rack så må jeg sikkert bite i den sure sitronen og kjøpe kort + kabinett + psu av nextron for 15-20K

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis jeg får tak i en slik , men for E5

vil FAH støtte så mange cores? 8 cpuer.

 

http://www.supermicro.com/products/system/5U/5086/SYS-5086B-TRF.cfm

Endret av War
Lenke til kommentar

Så lenge kortene har 3x 8pin så er det godkjent i min verden.

Resten er bare sas-porter og pci(X)-porter og annet unyttig dilldall som krever brikkesett med hissige vifter.

 

Jeg er ute etter et kort til E5 , men siden jeg vil ha det i rack så må jeg sikkert bite i den sure sitronen og kjøpe kort + kabinett + psu av nextron for 15-20K

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis jeg får tak i en slik , men for E5

vil FAH støtte så mange cores? 8 cpuer.

 

http://www.supermicr...S-5086B-TRF.cfm

 

Fah støtter det, men dette kortet med 8 Xeon® processors E7-8800 10 core CPU er ikke ekstremt bra på folding. Regn med 1200 - 1300W strøm fra veggen og PPD som for 2 stk. 4P G34 & 6276 på 3.0GHz, dvs. du klarer akkurat millionen PPD med P8101 og 1.5mill PPD med 8102. Men når det er sagt så ville det vært veldig kjekt å kunne legge hendene på et slikt monster med 80 cores og 160 threads http://ark.intel.com...0-GTs-Intel-QPI

 

En 4P Xeon E5-4650 er et langt bedre kjøp, for ikke å snakke om to slike.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
http://nextron.no/ma...=info&PNO=26029

Denne skal rett inn i racket over KVM.Kommer vi ikke til å blåse glovarm luft rett inn i cpu 1 og 2 med de kortene for E5 med luftkjølere?

 

Blir sikkert kanon den der, og du får den sikkert for halve prisen hvis du spør pent.

 

Mine E5 aktive kjølere er på veg i posten og skal, hvis alt går etter planen, ankomme den 20 denne måneden. Tenker det må gå å sette dem slik at de ikke blåser på hverandre. Hva med 2 bakover, nr. 3 og 4 opp og ned hvis det går å snu dem slik. Problemet blir vel generelt å få tilstrekkelig utskifting av luft i kassen. Vindtunellen fungerer jo helt fantastisk hvis man ser bort fra støyen. Planen er å flytte E5 serveren inn slik at jeg får leke meg litt mer med den.

 

Ellers så strever jeg litt med å passere nr. 14 og 15 i statistikken etter at det renner på med P6901. Har derfor fyrt i gang 2 av mine gamle rigger, henholdsvis i7 980X 4.3GHz + 2 x GTS450, og i7 2600K 4.8GHz + 2 x GTX560Ti. Samlet gir disse ca. 110K PPD.

 

Og det jeg ser er at 980X maskinen folder like bra på GPU både uten og med CPU i folding. Alt glir helt som før, ingen hakking eller forstyrrelser i bildet heller, så dette er ennå en helt rå CPU. Etter noe tid økte den faktisk farta på CPU foldinga også. Noen bilder:

post-53451-0-34636700-1363460440_thumb.jpg

 

Edit: La inn en fjerde del hvor riggen i7 980 bare folder på CPU, og TPF forbedres da tilsynelatende med noen sekunder. Dette kan være tilfeldig siden TPF senere steg igjen til omkring samme som ved kombinert folding. Konklusjonen er at enkelte maskinsammensetninger takler kombinert folding bedre enn andre.

 

Det samme gjelder for i7 2600K maskinen, som fungerer helt 100% med kombinert folding. Begge riggene har Fermi kort, hvis det har noe å si. Mener jeg leste noe om at flere var plaget med at kombinert folding ikke gikk så bra, men for disse 2 fungerer det uten noen problemer.

post-53451-0-89504200-1363444287_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

På forrige side ser du 2x lianli inn istedet for HHD-brønn og dvdbrennere.

Bak satt jeg en 120mm utenfor pcie-sporene da jeg ikke har noen kort.

Dette + bytte ut viftene med noe annet ga meg inn hele forran og ut hele bak.

 

Viftene jeg byttet ut med var lav-DB-vifter som flytter 25CFM , det var alt for lite så kjøper nye 50-70CFM må de være både 92 og 80mm.

 

http://www.komplett....aspx?sku=579949

Tester disse nå.

 

 

Holder du på med nvidia-fanetrikset ennu?

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører EVGA Presicion på gpuriggene for temp, og der setter jeg gputemp-log til for eks 5sek så får jeg timeline på temp/load og kan se hvordan den er.

 

Ser ene core på 590 går ned og opp, men er da 99% på begge mener jeg.

 

Nvidia har også en sånn boost 100% load-funksjon som klokker kortet ned om man ikke har behov for kraften.

Mener nizzen på forumet her sa noe med at man måtte disable/enable noe her for å få kort til å kjøre 100% 24/7

post-64596-0-19683800-1363445816_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Da slengte jeg inn en ny førstepost. Ta gjerne å gi tilbakemeldinger på PM om det er noe du vil ha inn/endret. Tenkte det var viktig å få på plass ny informasjon før artikkelen vår kommer ut, så kan vi helle finpusse i dagene fremover :)

 

Blir spennende å se PPD på 6386'ene war! Dæven steike hvor mye bigadv det har blitt på laget i det siste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...