Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke det blir slik at du kun trenger en ussel Titan eller lignende for å kunne score meget høy PPD. I praksis må man ha flere CPUer kjørende sammen for å oppnå bonus, det hadde vært fint om man tilsvarende måtte ha minst to Titan for å komme til "bonusland". Ellers blir det jo utvanning av hvem som faktisk kan kjøre dette, tidligere var vel disse bigadv-prosjektene for de med spesielt kraftig hardware, og ikke ola dunk med en gamingmaskin.

Litt rant, men dog.

Lenke til kommentar

Håper ikke det blir slik at du kun trenger en ussel Titan eller lignende for å kunne score meget høy PPD. I praksis må man ha flere CPUer kjørende sammen for å oppnå bonus, det hadde vært fint om man tilsvarende måtte ha minst to Titan for å komme til "bonusland". Ellers blir det jo utvanning av hvem som faktisk kan kjøre dette, tidligere var vel disse bigadv-prosjektene for de med spesielt kraftig hardware, og ikke ola dunk med en gamingmaskin.

Litt rant, men dog.

Poenget er vel "same amount of score for same amount of work". PPD reflekterer jo gjerne hvor mye folding som blir gjort. Hva mener du, forsto ikke helt?

Lenke til kommentar

Poenget er vel "same amount of score for same amount of work". PPD reflekterer jo gjerne hvor mye folding som blir gjort. Hva mener du, forsto ikke helt?

jeg leste den, og forstår logikken - men jeg syns dette med investeringskostnad også er relevant. For oss som har holdt på med disse en stund føles det nok rart hvis enhver jalla-maskin kvalifiserer for bonus, når det en gang pleide å være de aller beste maskinene som ble brukt til dette.

Jeg er spent på tallene, mon tro om det lønner seg å bytte hvis en tenker PPD. 50k for 7xxx tyder nok på at disse ikke kan konkurrere med 4P ift ppd/watt om ikke annet. ppd/kr innkjøp er vel ca likt med 4P, tror jeg.

Jeg er nok litt egoist som tenker slik, men men... :p liker ikke å bli akterutseilt av slike skifter. FInt med forskningen og alt det der, men jeg konkurransemenneske og!

Lenke til kommentar

jeg leste den, og forstår logikken - men jeg syns dette med investeringskostnad også er relevant. For oss som har holdt på med disse en stund føles det nok rart hvis enhver jalla-maskin kvalifiserer for bonus, når det en gang pleide å være de aller beste maskinene som ble brukt til dette.

Huh? Enhver jalla-maskin får jo allerede bonus på CPU WUs så lenge man har passkey. Om GPU bonus er så liten som på Core 17 beta er det jo heller ingen GPU-foldere som kommer til å være i nærheten av samme lave pris/ppd som med 4P Opteron.

Lenke til kommentar

Huh? Enhver jalla-maskin får jo allerede bonus på CPU WUs så lenge man har passkey. Om GPU bonus er så liten som på Core 17 beta er det jo heller ingen GPU-foldere som kommer til å være i nærheten av samme lave pris/ppd som med 4P Opteron.

Da er det jeg som ikke har fulgt med i timen, jeg trodde bonus var forbeholdt bigadv.

Lenke til kommentar

P7662 (for core #17) er explicit, forrige prosjekt som ga hinsides PPD på GPU var implicitt og ga kanskje litt me poeng enn den burde. Store prosjekt (les mange atomer) er alltid explicit.

Men ved å ta en titt på GPU vs CPU ytelse for implicit/explicit på http://fahbench.com/, så ser man jo hva som yter mest for GPU (implicit). CPU er omtrent likeglad for hva den får.

Forresten så skalerer SLI/CFX for dårlig til at det lønner seg, enn så lenge :)

HD 6950 gir 14K PPD med 0-1% CPU-usage.

PS: Core 17 med QRB ligger i beta nå (bruk beta flag/client type beta). Nvidia kort kan regne med å bruke 1 CPU kjerne (SMP må kuttes ned en kjerne for ikke å gå i stå), mens AMD bruker nesten ingenting. Fermi yter bedre enn Kepler. Hvis Nvidia får bedre drivere så stiller gjerne AMD og Nvidia likt på CPU bruk. Og for Nvidia er det et håp om at Linux kjernen som kommer vil gi vesentlig høyere ytelse (5-7% rå ytelse + QRB = ???); AMD har jo dårlige drivere for Linux...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...