War Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg vil ha, betalter forskudd for frakten om du finner esker på lager / noe å pakke de ned i. (Kun ute etter svart og U4+) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) QRB (Quick Return Bonus) slippes snart til massene sammen med den nye GPU Core (17) som rulles ut fortløpende nå, les mer ved å klikke på linken nedenfor. http://folding.typepad.com/news/2013/03/gpu-core-progress-general-design-philosophy.html Endret 15. mars 2013 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Parametere for å få den nye core tru. Nå straffer det seg enda mer å pause foldingen for å spille. ( y ) Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Blir spennende. Skulle nesten ha testa litt med mitt GTX660. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Parametere for å få den nye core tru.Nå straffer det seg enda mer å pause foldingen for å spille. ( y ) Jeg folder ikke GPU selv, men mulig det står noe her: http://hardforum.com...d.php?t=1750708 Eller her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1749368 Endret 15. mars 2013 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Håper ikke det blir slik at du kun trenger en ussel Titan eller lignende for å kunne score meget høy PPD. I praksis må man ha flere CPUer kjørende sammen for å oppnå bonus, det hadde vært fint om man tilsvarende måtte ha minst to Titan for å komme til "bonusland". Ellers blir det jo utvanning av hvem som faktisk kan kjøre dette, tidligere var vel disse bigadv-prosjektene for de med spesielt kraftig hardware, og ikke ola dunk med en gamingmaskin. Litt rant, men dog. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Ser ut som om de kraftigste AMD-GPUene (7xxx) ligger på rundt 50K ppd. Er spent på å se tall fra 6970, har et liggende, men vil gjerne se hvordan ppd-en ligger før jeg gjør noe Lenke til kommentar
userman Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Håper ikke det blir slik at du kun trenger en ussel Titan eller lignende for å kunne score meget høy PPD. I praksis må man ha flere CPUer kjørende sammen for å oppnå bonus, det hadde vært fint om man tilsvarende måtte ha minst to Titan for å komme til "bonusland". Ellers blir det jo utvanning av hvem som faktisk kan kjøre dette, tidligere var vel disse bigadv-prosjektene for de med spesielt kraftig hardware, og ikke ola dunk med en gamingmaskin. Litt rant, men dog. Poenget er vel "same amount of score for same amount of work". PPD reflekterer jo gjerne hvor mye folding som blir gjort. Hva mener du, forsto ikke helt? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hadde likt å sett SLI/CF skalere inn i 1 WU og dermed senke rundetiden og øke QRB. Hadde ikke måtte hatt kontaktbru heller. SR2 med 10 vannkjølte titan anyone? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Poenget er vel "same amount of score for same amount of work". PPD reflekterer jo gjerne hvor mye folding som blir gjort. Hva mener du, forsto ikke helt? jeg leste den, og forstår logikken - men jeg syns dette med investeringskostnad også er relevant. For oss som har holdt på med disse en stund føles det nok rart hvis enhver jalla-maskin kvalifiserer for bonus, når det en gang pleide å være de aller beste maskinene som ble brukt til dette. Jeg er spent på tallene, mon tro om det lønner seg å bytte hvis en tenker PPD. 50k for 7xxx tyder nok på at disse ikke kan konkurrere med 4P ift ppd/watt om ikke annet. ppd/kr innkjøp er vel ca likt med 4P, tror jeg. Jeg er nok litt egoist som tenker slik, men men... liker ikke å bli akterutseilt av slike skifter. FInt med forskningen og alt det der, men jeg konkurransemenneske og! Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 jeg leste den, og forstår logikken - men jeg syns dette med investeringskostnad også er relevant. For oss som har holdt på med disse en stund føles det nok rart hvis enhver jalla-maskin kvalifiserer for bonus, når det en gang pleide å være de aller beste maskinene som ble brukt til dette. Huh? Enhver jalla-maskin får jo allerede bonus på CPU WUs så lenge man har passkey. Om GPU bonus er så liten som på Core 17 beta er det jo heller ingen GPU-foldere som kommer til å være i nærheten av samme lave pris/ppd som med 4P Opteron. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Huh? Enhver jalla-maskin får jo allerede bonus på CPU WUs så lenge man har passkey. Om GPU bonus er så liten som på Core 17 beta er det jo heller ingen GPU-foldere som kommer til å være i nærheten av samme lave pris/ppd som med 4P Opteron. Da er det jeg som ikke har fulgt med i timen, jeg trodde bonus var forbeholdt bigadv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Sist jeg prøvde core 17 gikk smp i sirup. Så skjer det samme nå de slippes til massene går gpuene mine av. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 P7662 (for core #17) er explicit, forrige prosjekt som ga hinsides PPD på GPU var implicitt og ga kanskje litt me poeng enn den burde. Store prosjekt (les mange atomer) er alltid explicit. Men ved å ta en titt på GPU vs CPU ytelse for implicit/explicit på http://fahbench.com/, så ser man jo hva som yter mest for GPU (implicit). CPU er omtrent likeglad for hva den får. Forresten så skalerer SLI/CFX for dårlig til at det lønner seg, enn så lenge HD 6950 gir 14K PPD med 0-1% CPU-usage. PS: Core 17 med QRB ligger i beta nå (bruk beta flag/client type beta). Nvidia kort kan regne med å bruke 1 CPU kjerne (SMP må kuttes ned en kjerne for ikke å gå i stå), mens AMD bruker nesten ingenting. Fermi yter bedre enn Kepler. Hvis Nvidia får bedre drivere så stiller gjerne AMD og Nvidia likt på CPU bruk. Og for Nvidia er det et håp om at Linux kjernen som kommer vil gi vesentlig høyere ytelse (5-7% rå ytelse + QRB = ???); AMD har jo dårlige drivere for Linux... Lenke til kommentar
userman Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Da er det jeg som ikke har fulgt med i timen, jeg trodde bonus var forbeholdt bigadv. Men det skal sies at BigAdv gir en poeng på x1.2 eller x1.5, er usikker. Dette er jo en "bonus" de andre ikke får. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er QRB på vanlig SMP ja.jeg får typisk 6-10x bonus i forhold til Base Credit på 3930k. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Skal gamle GPU-wuer rebenches slik at de også får QRB, eller er det bare nye WUs på core 17 som får qrb? Eller skal alle gamle fjernes/fases ut? Endret 15. mars 2013 av Snytefant Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg forstod det slik at gamle prosjekter vil leve til de blir ferdige fordi det blir for mye arbeid å overføre de til ny core. Dog vet ikke om de vil få QRB... Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 1) Posten var snill 2) Temp gikk ned til 30C -39Cload Høy temp på en cpu pga 1 vifte og trang kjøler. Lianli-logoer , men kaldt er det og kanskje finere en under som var plan B Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hvis noen skal kjøpe viftekontroller med 6 vifter ( ingen mulighet for å slå av viftene helt ) så send meg PM før dere handler. http://www.komplett....aspx?sku=757481 Led kan ha 0% 50% eller 100% styrke. Blå er høy rpm , kvitt er lav rpm. 36W Endret 15. mars 2013 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå