War Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Om en uke er alias på 13plass i verden. Og de 4 øverste plassene er ikke brukere i den forstand. Dvs 9 plass. Lenke til kommentar
userman Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Om en uke er alias på 13plass i verden. Og de 4 øverste plassene er ikke brukere i den forstand. Dvs 9 plass. Altså TOPP 10 folder i verden. Sick. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Da ser 2P-riggen (den som ikke er svidd) er oppe og går, med 150k ppd på 2.6GHz. Skulle hatt G34 mounts på disse kjølerne, så jeg kunne dratt den opp til 3GHz... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Daily Production 03.09.13 : 116,033 points Morro med en så høy varians når stat server var nede mesteparten av en dag. Hadde jeg bare hatt det til vanlig. Mulig det kan hjelpe litt på når jeg oppgraderer GPU til neste generasjon AMD eller nVidia. Endret 10. mars 2013 av GullLars Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Da ser 2P-riggen (den som ikke er svidd) er oppe og går, med 150k ppd på 2.6GHz. Skulle hatt G34 mounts på disse kjølerne, så jeg kunne dratt den opp til 3GHz... Av ren nysgjerrighet, hva trekker den av strøm fra veggen på 2.6GHz? Min SR2 med 2 x Xeon E5645 på 3.6GHz trekker 475W og gir henholdsvis 148K PPD(8101) og 214K (8102 og 8103). Jeg vurderer å bytte den ut med en G34 0g 4 x 6180 ES (2.8GHz) som vil gi henholdsvis 450 og 660K PPD som blir omtrent 3 gangen bedre for ca. 700W. Endret 10. mars 2013 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Røft anslag: 300w. Kjører 1.15v, bare - det er nok forklaringen. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Siste sjanse for å rette opp noe i artikkelen , som for eks PPD-verdiene ol. Alias, hvordan kloner du SSDen så jeg kan sette opp server nr 2 bare ved å sette i ny SSd og boote og skrive cd fah ./fah6 ? Endret 10. mars 2013 av War Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Gratulerer med 12. plassen folkens! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Alias, hvordan kloner du SSDen så jeg kan sette opp server nr 2 bare ved å sette i ny SSd og boote og skrive cd fah ./fah6 ? Jeg laget en ny SSD på en annnen (1P) maskin med Ubuntu 11.10 og FAH + The Kraken, Langouste og BFS helt fra grunnen av, så jeg klonet altså ikke fra noen eksisterende installasjon. Jeg gjorde det egentlig for å sette opp X9 serveren på nytt, men har valgt å ikke gjøre det ennå siden den har gått feilfritt siden april i fjor fra en noe velbrukt harddisk. Nå går det sikkert fint å klone fra en eksisterende installasjon, men da må nok work-mappa og config-fila + noen til slettes, og FAH settes opp på nytt for at ting skal blir riktige. Det spiller ingen rolle om SSDen lages på en 1P maskin, den går like fint å etterpå å benytte på en 2P eller 4P. Linux er som "kamelonen" (min erfaring) og finner selv ut hvilken maskinvare den må forholde seg til. Ja og grattis til alle med 12-plassen for laget, dette går virkelig veien nå. Endret 11. mars 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Da har jeg overtatt førsteposten i denne tråden, så jeg setter i gang med å kombinere det beste fra gamletråden, foldeartikkelen vår, Wiki og Stanford sine sider i håp om å lage en post som kan leve i beste velgående! Hvis noen har spesifikke ønsker, send gjerne en PM! Kommer tilbake med utkast etter hvert Kan jo ikke ha en gammel førstepost når vi får nydelig artikkel på fremsiden Og gratulerer med 12. folkens Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Veldig bra initiativ angående førsteposten Arve Og det er morsomt å være med på laget når det er i så godt driv. Langt frem til de neste lagene, men med nye entusiater som kommer til etter publisering av artikkel kan vi jo håpe på videre opprykk. Jeg merker også at det går saktere oppover på rangeringslistene etterhvert som jeg klatrer, og toppen har jeg ingen ambisjoner om å nå... Men den nye artikkelen kanskje vi får tilbake noen "gamle" foldere også. Gratulerer alle foldere med plass nr 12, og velkommen til alle de nye folderene på laget. Stå på Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Mon tro om top 10 er gjennomførbart innen 5-6 mnd, eller om sommertapet blir for stort. Jeg girer fortsatt opp litt, burde ha roughly 1.1 mill ppd nå alt har "satt" seg, med mindre 2P'en går åt skogen igjen. Den var kranglete i et par dager, men ser ut til å være mer medgjørlig nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jeg har iallefall 4x 6386ES på veg i posten , som blir på gjennom sommeren. Håper P_r_O_SH_o_P er et ekte firma, masse skrivefeil og buggy. Står nå varer på lager og "behandles" , men ikke på lager om jeg vil ha 4 nye. Det kan jo bety at mine 4 er kommet og at de er tom etter disse. 1post mangler en blogg hvor det er mulighet for å gå inn i dybden uten å spamme førsteposten. Lagets offisielle. Det er vel litt overkill med egen nettside, men en blogg er ikke så dumt. For eks byggenyheter i forumet osv som ellers bare vil forsvinne på en random side i tråden. Jeg kan jo starte en da jeg har bachelor innenfor sosiale medier Endret 11. mars 2013 av War 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hos meg blir alt utenom SR2en gående gjennom sommeren, som vil si at noe mellom 1.8 - 2.7 mill PPD vil vedvare herfra. Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hos meg er det stor usikkerhet, både på hva som er tilgjengelig av hardware, og hvor det kan stå. Jobber med å flytte sjappa, og et av alternativene er med et bra datarom med "gratis" strøm og kjøling. Havner vi der bør jeg kunne levere noen mill PPD i perioder, havner vi i litt mindre egnede lokaler blir det fort en annen situasjon... Er også usikkert hva som blir ledig av HW - kan være alt fra ingenting til 50 workstations og 8-10 sinna servere. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg kommer til å folde gjennom sommeren med mine 4 multiprosessor rigger, så sant det ikke blir for varmt i boden, men den er godt ventilert og står alltid i skyggen. Bør bli mellom 1.3-1.7 mill PPD. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Ting endrer seg fort, i natt skiftet fire av riggene fra 8103 til 6901, og PPD falt som en stein fra 2.85 til 2.2 mill. Endret 12. mars 2013 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Fikk de selv jeg etterfulgt av 2x 8101, for å vie opp får vi verve flere foldere. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg har iallefall 4x 6386ES på veg i posten , som blir på gjennom sommeren. Håper P_r_O_SH_o_P er et ekte firma, masse skrivefeil og buggy. Står nå varer på lager og "behandles" , men ikke på lager om jeg vil ha 4 nye. Det kan jo bety at mine 4 er kommet og at de er tom etter disse. 1post mangler en blogg hvor det er mulighet for å gå inn i dybden uten å spamme førsteposten. Lagets offisielle. Det er vel litt overkill med egen nettside, men en blogg er ikke så dumt. For eks byggenyheter i forumet osv som ellers bare vil forsvinne på en random side i tråden. Jeg kan jo starte en da jeg har bachelor innenfor sosiale medier Har ihvertfall lagt igjen nærmere 20k hos dem, og bare vært fornøyd 1 Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Jeg har iallefall 4x 6386ES på veg i posten , som blir på gjennom sommeren. Håper P_r_O_SH_o_P er et ekte firma, masse skrivefeil og buggy. Står nå varer på lager og "behandles" , men ikke på lager om jeg vil ha 4 nye. Det kan jo bety at mine 4 er kommet og at de er tom etter disse. 1post mangler en blogg hvor det er mulighet for å gå inn i dybden uten å spamme førsteposten. Lagets offisielle. Det er vel litt overkill med egen nettside, men en blogg er ikke så dumt. For eks byggenyheter i forumet osv som ellers bare vil forsvinne på en random side i tråden. Jeg kan jo starte en da jeg har bachelor innenfor sosiale medier Proshop er et veldig greit firma å handle med etter min erfaring. Har bestilt samme kjølere derfra flere ganger, samt kabinetter, minne og masse annet. Det har alltid gått bra. Rask levering også, selv når de ikke har det på lager. Egen hjemmeside/blogg for laget høres ut som en god ide! Endret 12. mars 2013 av nilsch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå