Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Slik kommer du i gang! står det i artikkelen.

Den er vel utdatert allerede.

 

Jeg bruker den gamle V7-utgaven som er et eget program.

Den er enkel og god, med mindre den krever mer oppsett av nye beta ol.

Bruker bare fold og pause.

post-64596-0-45910100-1362768503_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik kommer du i gang! står det i artikkelen.

Den er vel utdatert allerede.

 

Jeg bruker den gamle V7-utgaven som er et eget program.

Den er enkel og god, med mindre den krever mer oppsett av nye beta ol.

Bruker bare fold og pause.

 

Den versonen jeg har av V7 klienten har et litt annet layout. Ikke sånne knapper som du har i din versjon. Jeg bruker 7.3.4 versjonen.

Lenke til kommentar

Ja ok, men resten av det jeg spurte om?

 

Tror det blir en lang historie innenfor bioinformatikk, og genetikk. Tror det er like greit om du leser på folding@home siden om du vil vite bakgrunnen til det vi driver med. Men for å si det svært enkelt fungerer vi i sammen som en diger superkomputer for å se hvordan mutasjoner påvirker forskjellige proteiner :)

Lenke til kommentar

Endelig etter 3 år så har eg eget nett. Så hvordan kan eg sjekke div som ppd fra andre maskiner på samme nettverk på hovedmaskin? Brukt HFM,net ein stund, men har aldri satt meg inn i å sette sammen folding maskinene så eg ser ka som skjer på ein maskin. MVH meg

Lenke til kommentar

Samme LAN er lett, add og velg v6 eller v7.

Bla i nettverket til du finner pcen og fah eller work og ok.

Men du må ha satt på deling på den andre maskinen.

 

 

Er det V7 på den andre maskinen var det litt mer knotete, da måtte man adde IPen til hovedmaskina etter en komma i remote.

Skal se om jeg finner.

 

Test :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&st=18920&p=19980137entry19980137

post-64596-0-81471700-1362770562_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, men det jeg spurte om var om det man gjør har noen virkning, noe virkning som helst, var det jeg lurte på.

 

Svaret til det er vel JA. Det har innvirkning, men det er forskning. Stanford Universitetet står som ledelse av dette prosjektet(http://folding.stanf...nglish/HomePage), men virkelige resultater, som en virksom medisin ligger langt frem i tid. Vi folder på ekperimentelle proteiner, og hvordan det er i det virkelige liv, i cellene, må jo forskes/prøves ut i en årrekke for å se om det vi har funnet ut ved å folde stemmer.

 

 

leif

Endret av Ruskepus
Lenke til kommentar

Jeg fulgte den oppskriften og skrev i en post under dette:

 

Ok, fikk det til nå.

Løsningen var meget enkel.

Navn : 192.168.1.33 ( IP i nettet på maskinen som folder)

Så gikk jeg til maskinen som foldet og trykket Configure- Remote Access

Der inne står det IP Adress Restriction

og der står det bare allow 127.0.0.1

og jeg endret det til 127.0.0.1, 192.168.1.41 ( IP i nettet på maskina jeg har HFM) + reboot

Da kom alt frem med en gang.

Takker.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg fulgte den oppskriften og skrev i en post under dette:

 

Ok, fikk det til nå.

Løsningen var meget enkel.

Navn : 192.168.1.33 ( IP i nettet på maskinen som folder)

Så gikk jeg til maskinen som foldet og trykket Configure- Remote Access

Der inne står det IP Adress Restriction

og der står det bare allow 127.0.0.1

og jeg endret det til 127.0.0.1, 192.168.1.41 ( IP i nettet på maskina jeg har HFM) + reboot

Da kom alt frem med en gang.

Takker.

 

Takk da skal eg få det til imorgen :)

Lenke til kommentar

Svaret til det er vel JA. Det har innvirkning, men det er forskning. Stanford Universitetet står som ledelse av dette prosjektet(http://folding.stanf...nglish/HomePage), men virkelige resultater, som en virksom medisin ligger langt frem i tid. Vi folder på ekperimentelle proteiner, og hvordan det er i det virkelige liv, i cellene er, må jo forskes/prøves ut i en årrekke for å se om det vi har funnet ut ved å folde stemmer.

 

Det stemmer det, eneste måten å forstå det på er å simulere det.

Dette har vært fantasi helt til nå hvor man faktisk har datakraft.

For noen år siden ville det tatt en datamaskin 30 år å simulere det vi gjør på noen timer nå.

Samme metoder brukes for å forutsi vær, simulere hvor vann vil ta vegen om en demning faller , hvor hvert atom i vannet har sin egen kode osv

Endret av War
Lenke til kommentar

Svaret til det er vel JA. Det har innvirkning, men det er forskning. Stanford Universitetet står som ledelse av dette prosjektet(http://folding.stanf...nglish/HomePage), men virkelige resultater, som en virksom medisin ligger langt frem i tid. Vi folder på ekperimentelle proteiner, og hvordan det er i det virkelige liv, i cellene, må jo forskes/prøves ut i en årrekke for å se om det vi har funnet ut ved å folde stemmer.

 

 

leif

 

Aha, det var bedre, takker.

Så med andre ord, foreløbig er det alt eller det meste bare teori som en dag, kanskje blir noe.

 

Men er det noe av det som er foldet hittil som har gitt store eller små resultater?

Eller slik får man kanskje ikke vite?

 

Kan man bestemme selv hva man vil folde eller er det noe fastsatt?

Man kan vel for eksempel folde alt mulig og la oss kalle det alle mulige slags sykdommer etc?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Se link over.

 

Du kan til en hvis grad bestemme hvilket hovedområde du vil bidra på, men serveren tildeler deg WU etter hvor kraftig maskinvare du har. Har du en vanlig PC vil du "aldri" bli ferdig med de digre WUs som de "store" gutta her på forumet opererer med!

Lenke til kommentar

Her er artikkelen.

 

Hva er gjort så langt?

Folding@home har vært en stor suksess. I år 2000-2001 brettet Pande lab flere små og “raske” proteiner. Pande lab jobbet så med å videreutvikle metodene, for å bruke dem til mer komplekse og interessante proteiner, proteinfolding- og misfoldingspørsmål. Siden år 2002-2006 har folding@home studert mer komplekse proteiner og mikrosekundtidsskalaen. Disse proteinene innebærer blant annet BBA5, den villin headpiece og Trp Cage. I 2007 krysset Pande lab millisekundmilepælen ved å simulere et protein kalt NTL9.

Mer nylig fra år 2006-nåtid har Pande lab lagt en stor innsats i å studere proteiner som er relevante for sykdommer som Alzheimers og Huntington sykdom.

 

 

 

Banalt fortalt så er dette datakraft forskere skulle ha satt opp selv, men ikke får penger til.

Derfor lager de jobber istedet som vi jobber med for dem.

Man kan gjøre dette istedet for å for eks gi 200kr til røde kors ol.

Hadde forskerene hatt 1 milliard dollar til hardware hadde de satt opp dette selv, så at de trenger dette er det ingen tvil om.

Endret av War
Lenke til kommentar

Svaret fra hw.no

 

Hei!

Dette skal jeg få tittet nærmere på i løpet av helgen, så hører du tilbake fra meg. Ville bare si alt nå at jeg liker initiativet!

Mvh. Varg Aamo, Hardware.no

Sendt fra min iPhone

 

Med andre ord så har vi 2 dager på oss til å rette opp utdatert informasjon som for eks PPD

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se link over.

 

Du kan til en hvis grad bestemme hvilket hovedområde du vil bidra på, men serveren tildeler deg WU etter hvor kraftig maskinvare du har. Har du en vanlig PC vil du "aldri" bli ferdig med de digre WUs som de "store" gutta her på forumet opererer med!

 

Ja, det er jo greit forståelig at det ikke er vits i å ta fatt på arbeid man ikke blir ferdig med, men kan man folde med tanke på tja, diabetes?

Bare for å spørre dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...