Arve1234567890 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Hmm, vi burde kanskje snart få ut foldeartikkelen? war, hva sier du? Forøvrig, jeg foreslår at vi enten fjerner kapitelet med Nvidia vs AMD, eller skriver noe litt "roligere" (altså kort og greit at vi ikke vet hva fremtiden vil bringe pga ny core 17, så med litt forbehold)? Pr i dag vil jo AMD være definitivt best siden tanken er jo at core17 skal overta.... Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Vi kan vel ta bort hele den delen , folk folder uansett med det de har , og kjøper de dedikert kort sjekker de ppd først. Så har vi jo denne tråden de uansett kommer til å skrive i. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Fant ikke edit på mobil, er bildene gode nok? Kanskje hw.no vil ha en fil med originalbildene sammen med teksten. De skal tross alt lage strukturen etter artikkelmalen de bruker. Vi kan oppdatere info som innlegg og sider i tråden osv Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hmm, ser at vietnameserne mobiliserer... De har bare 40 foldere, men sniker seg opp mot 9 millioner PPD. Ja de er nok lei seg for at vi suste forbi dem for noen måneder siden, og jeg husker at det var omtalt i vietnamesiske fora at et lite norsk lag produserte så mye. Ut fra hva de i top20 der leverer så har nok flere av dem lagt om til 2P og 4P. Vi får prøve å holde unna. Lenke til kommentar
userman Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Ja de er nok lei seg for at vi suste forbi dem for noen måneder siden, og jeg husker at det var omtalt i vietnamesiske fora at et lite norsk lag produserte så mye. Ut fra hva de i top20 der leverer så har nok flere av dem lagt om til 2P og 4P. Vi får prøve å holde unna. Så bra at de folder mer da, vi må ikke glemme at det er det det handler om! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Nettopp, konkurranse trigger noe hos alle og enhver. Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Vi kan vel ta bort hele den delen , folk folder uansett med det de har , og kjøper de dedikert kort sjekker de ppd først. Så har vi jo denne tråden de uansett kommer til å skrive i. Siden jeg antar at mange vil lese denne artikkelen, tror jeg det vil være lurt å nevne at AMD kort nå er helt på høyden, eller bedre å folde med enn Nvida kortene. Jeg tror mange vil kome i gang å bidra om det blir gjort kjent. Jeg måtte følge med i denne tråden for å få det med meg. Kanskje noen av de gamle medlemmene som har sluttet også setter i gang igjen! Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Hva med å heller skrive noe sånt som: "For tiden I skrivende stund skjer det veldig mye på GPU fronten. Ting tyder på at det er AMD som kommer til å gå seirende ut denne gangen, men ingen ting er sikkert i skrivende stund. Ta gjerne en tur innom Tema Hardwares foldetråd på diskusjon.no, og forhør deg om siste nytt angående folding på gpu dersom du har spørsmål, eller rett og slett vil ha råd" ???? Endret 8. mars 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Eller at det ikke spiller noen rolle hvilken fabrikant kortene har, at det ikke er noe å tenke på. Det er jo forsåvidt sant nå. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Jeg prøvde å skrive om litte granne slik at teksten blir riktig pr i dag, core 17 er jo fortsatt kun tilgjengelig i beta, og samtidig hintet til at AMD-eiere kan få en bedre hverdag. Kan noen se over om det var greit formulert? https://docs.google....tYbWaHa5E/edit# Når det gjelder bilder, har vi en kontaktperson i Hardware.no som vi kan spørre? Edit: Litt lesestoff ang. nye coren skrevet av proteneer (utvikleren): http://www.evga.com/forums/fb.ashx?m=1882086 Endret 8. mars 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Husker ikke hvem av de som jobber der som sa at det kunne komme en artikkel, men vi måtte skrive dem pga kunskapen sviktet. Må vel PMe en admin og spørre. Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 En oppdatering du kan ta med i artikkelen er; AMD FX 8350, PRCG 8082, TFP 3,40, PPD 14000, 7 kjerner. Radeon HD7970, PRCG 7662, TFP 2,48, PPD 37500, 1 kjerne. Riggen gir da ca 51500 PPD, og dette er helt uklokket fra min side. Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Og kanskje noen burde se over første post før dere publiserer?. Synes den var litt uttdatert. Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hei! Tenkte jeg skulle folde litt. Kan noen gi meg en enkel inføring i hvordan jeg bruker folding optimalt? dvs bruker mest mulig av cpu'en min? Bruker 3960X og 7950 oc edition. Har installert folding@home klienten, men trengs det en for skjermkort også? Når jeg kjører folding@home så viser cpu usage 10%...... Håper på raskt svar:) 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hei, hvor lastet du ned ifra? Er det V7-utgaven? Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&view=findpost&p=20291964 Sjekk ut denne linken. Arve hjalp meg med å sette i gang mitt HD7970 skjermkort. Ellers er det stort sett bare å prøve seg frem i V7 klienten under config. Men det meste går av seg selv når det gjelder CPUer. Dra spaken til "foldingpower" til full effekt! Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Ved oppstart må du legge inn ditt navn du vil bruke ( kan ikke endres ) og legg inn rett teamnummer og din passkey du får her http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py Er det noen forskjeller / fordeler med den web-utgaven med full effekt-spak? Synes den var så rotete VS gamle V7. Endret 8. mars 2013 av War Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Har ett spørsmål, eller, kan jo vise seg å bli flere, men først og fremst, mulig dette ikke er rette stedet? Uansett, hva angår denne foldingen, det jeg lurer på, hjelper det? Altså får man noe ut av det i form av utbytte i å finne ut/kurere diverse lidelser? For jeg antar det er det folding fortsatt dreier seg om og finne eller hjelpe til å finne en kur på kreft og whatnot man kan finne ut? Og man kan vel fortsatt folde med en average "gamer" PC? Endret 8. mars 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hakke peiling. Jeg bruker bare den i advanced control, og rører ikke den i web control. For om jeg forandrer for mye så mister jeg WU på CPU. Tror den merker om CPU kraften blir for liten, og skifter til en mindre krevende WU. Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Og man kan vel fortsatt folde med en average "gamer" PC? Ja, bare å folde i vei med det du har. Noen legger lista litt høyt her inne, men flere folder med laptops som ikke er av siste modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå