Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke overklokket fra min side men ferdig overklokket fra fabrikant (gigabyte) tror at det er på grunn av dette at de ikke var helt stabile til spilling. Orker ikke papirmølle å sende de tilbake da de sikkert finner ut at de er i orden. .Første ikke xfx skjermkort jeg har hatt på lenge så kan være dårlig fabrikant også. Gikk tilbake til 6850 skjermkort til spilling. men folder på denne maskinen også. ligger vel på 10K PPD Pr 6850 kort og 40K på 2 xeon 2620 prosessorer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slår bare på AC.

Jeg får nå 2 mill PPD ekstra mellom nå og sommeren, så får vi håpe det dekker de som skrur av.

 

 

-Alias-

 

http://www.nextron.n...=info&PNO=27457

 

?

 

Varenummeret er jo riktig så jeg antar at disse er inklusive begge typer festeanordninger, men fra Nextron vil de koste kr. 1.835,- inkl. 160 i frakt. Fra https://www.provanta....dll/x/0/review kommer de på 1.457,50 NOK inkl frakt og moms. Tenker jeg må høre med Nextron hvilken rabatt de gir.

 

Hvis jeg setter 2 vifter på hver så burde disse gjøre en bra jobb.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg sendte en forespørsel til [email protected] (Tony Hejdenberg) hos Nextron så får vi høre. Tok med at du også er interessert i 4 stk. (samlet 8 stk.). så får vi se.

 

Hvis det er flere som er interessert så henger de seg bare på her?

 

 

Edit: Ser at Proshop har denne til 315 kroner stk. inkl mva. Tviler på at Nextron gruser den?

 

http://www.proshop.n...P4-2344888.html

 

Varenummeret stemmer, men resten av beskrivelsen (om hovedkort) er jo bare tull! Må sende dem en mail og høre hva som er rett her.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja jeg vet at dere folding sprøinger(ikke vont ment) ville forsette, men jeg har ikke noe boder ute så er nøtt å sitte i varmen (ca 30C)PCene + solen fra 12 til 22.

Orker det nok ikke i år heller, ac har jeg men støyer som en flymottor og bruker 1024W(kjøle er 2200W)

Det første som går av er gpuene(11) når varmen kommer.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt og begynt å vurdere om jeg skal starte opp et eget foldehotell. For f.eks sommeren. Kjempedyrt blir det nok ikke, blir vel strømpris + kjøling + litt til som kompensasjon for plassbruken.

 

Bare en liten tanke som svever. Plass har jeg jo, og et ventilasjonsanlegg skal snart på plass - eventuelt kan man montere en kjøle/varmeenhet der.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt og begynt å vurdere om jeg skal starte opp et eget foldehotell. For f.eks sommeren. Kjempedyrt blir det nok ikke, blir vel strømpris + kjøling + litt til som kompensasjon for plassbruken.

 

Bare en liten tanke som svever. Plass har jeg jo, og et ventilasjonsanlegg skal snart på plass - eventuelt kan man montere en kjøle/varmeenhet der.

 

At folk kan betale deg for å ha PCene sine der til å folde liksom? Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar

Oppdatering

 

G34 har nå fått luftkjølere og ikke vindtunell.

Gått fra 6 vifter med 65 db til 13 vifter med 13-17db , nå er serveren stille og PSU er faktisk den høyeste lyden på kanskje 20-25db.

 

Nå høres det ut som folding på ett skjermkort.

 

Den siste kjøleren måtte stå 90grader snudd og med en vifte pga plassen.

Gammel temp var 50-53c på alle cores, ny temp er fra 36 til 44c.

 

Kjenner at 3 kjølere er varme og en er iskald ( 36c)

Hvordan kan jeg være sikker på at den loader 100% ?

 

Får la den stå en natt, kanskje viftene flytter forlite luft og jeg må bytte de i noe med futt i.

post-64596-0-28847200-1362705311_thumb.jpg

post-64596-0-65780800-1362705314_thumb.jpg

post-64596-0-72228900-1362705318_thumb.jpg

post-64596-0-93508200-1362705324_thumb.jpg

post-64596-0-64828200-1362705328_thumb.jpg

post-64596-0-22937800-1362705379_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja cpu er nede i 34C uten kabinettlukk.......

12-15C mer om jeg setterpå dekselet.

 

Det er nok pga jeg har vifter som flytter lite luft i kabinettet.

Lurer på om jeg burde bytte de ut, eller om jeg bare skal synes 55-60C er ok selv om de for 500kr kunne holdt 40-45.

 

Og spm nr 2 for meg selv blir nok om kjøleren med bare en vifte vil hindre OC på noen måte.

Den er bare et par grader over de andre.

Har 4 cm plass i høyden, disse er 92mm

Burde jeg kanskje kjøpe noen større?

Føler det er sånn halveis nå, hva er ok temp på disse riggene? Vet den slår seg av på 70-75.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har feil orientering ift hva som er termisk mest effektivt, men jeg har temps på 50-55 på min luftrigg nå, 2.8Ghz og 1.20v på Magny Cours. Det er med 2x U12DO med en 120mm, og 2x U9DO med 2x vifter + et par vifter som ligger over kjølerne for å sikre tilgang på frisk luft, istedet for at to av kjølerne trekker inn mye oppvarmet luft.

Lenke til kommentar

En cpu er 33c......

Den som står rett forran 3 vifter med innluft.

 

Om jeg ikke vil klokke 6380ES mer en 2,8 , slenge på lukket og akseptere 60C så er denne ferdig.

Kanskje jeg burde bytte vifter i kabinettet , sette kjølere på VRM og iallefall klokke den til 3.0 og ha den på 60C.

post-64596-0-42279600-1362708776_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja cpu er nede i 34C uten kabinettlukk.......

12-15C mer om jeg setterpå dekselet.

 

Det er nok pga jeg har vifter som flytter lite luft i kabinettet.

Lurer på om jeg burde bytte de ut, eller om jeg bare skal synes 55-60C er ok selv om de for 500kr kunne holdt 40-45.

 

Og spm nr 2 for meg selv blir nok om kjøleren med bare en vifte vil hindre OC på noen måte.

Den er bare et par grader over de andre.

Har 4 cm plass i høyden, disse er 92mm

Burde jeg kanskje kjøpe noen større?

Føler det er sånn halveis nå, hva er ok temp på disse riggene? Vet den slår seg av på 70-75.

Mine 6282 er klokket til 3.3GHz og holder 34 grader i et Xigmatek Elysium kabinett med NH-U12DO kjølere. Jeg ville ikke vært bekymret for 50 grader, men hvis det er før overrklokking, så synes jeg det høres høyt ut.

 

Jeg har en Noctua kjøler med bare en vifte i en annen rigg som har kjørt i et halvt år. Det ser ut til å ha minimal betydning for temperaturen. Det må nevnes at denne er ganske nær en kabinettvifte.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg kan ha høyere, men ikke bredere kjølere.

Ja i et rack er det liten plass med tanke på egen kjøling.

32-42C nå uten kabinettlukk på / 2800Mhz.

 

Ikke bare har den en vifte, men står 90grader mot luftstrømmen og baksiden rett i en vegg.

 

Dette er "3U"-kjølere så kunne ha lett etter 4U , de som er 120mm.

http://www.proshop.n...paign=pricesite

Kjøpte 4 for å prøve.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...