Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det holder rikelig med 16 x 1GB, men problemet er å få tak i 1GB brikker i dag. På G34 riggene som har retail chipper kjører jeg med 1Gb desktop minne uten problemer. Setter jeg ES chipper inn så booter ikke alle maskinen alle chippene, men med Reg/Ecc minne så ordner det seg.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis en flaskehals i minnebåndbredde da?

Får du bootet på trippel channel? Kanskje 3x 12C med trippel channel slår 4x 12C med dual channel.

Tror jeg kan folde med 3 CPUer i triple, med slotten nest ytterst som tom. Skal teste det etterpå. Tester 2.8GHz 1.15v nå. Skal også bytte pasta på ene CPUen, ser den er noen grader varmere enn den skulle vært... 59c med en U12DO er litt mye, selv med bare en vifte.

Lenke til kommentar

Hei forum.

Takk for hjelpen, og da spesielt til Arve :)

Etter en del omstarter fikk jeg lastet ned WU til skjermkortet, og etterhvert kom det i gang med å folde. Mistet min igangsatte WU på CPU, selv om jeg satte den på pause. Men pytt pytt, det tar jeg straks inn igjen.

Nå gir det gode PPD verdier, så det er verdt å fyre for kråka :green:

PPD startet på rundt 35K på skjermkortet og 12K på CPU, så nå er jeg fornøyd. Litt spinnville estimater på PPD, for i blandt er den oppe i 500K, men den varierer veldig. Skal bli morsomt å se hva jeg får når de blir sendt inn til server.

Takk igjen for tips.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sannsynligvis en flaskehals i minnebåndbredde da?

Får du bootet på trippel channel? Kanskje 3x 12C med trippel channel slår 4x 12C med dual channel.

Update: jeg så jeg hadde satt mem til 6000mb i config, antageligvis i et tidlig feilsøkingsforsøk. Jeg rettet på det, og satte i en tredje kanal. Da ble det bedre hastighet, ~13min 15sek på en P8101. Derimot klokket den noe dårligere, restartet etter ca 20 minutters kjøring med triple der den kvernet en god stund ~1t, kanskje litt over, med dual channel, før jeg stanset den selv. Nå tester jeg med maks minne i config og dual channel, så får vi se hvor problemet faktisk lå.

Forresten kjører jeg utelukkende med helt standard desktop-brikker ratet til 1.65v. De defaulter bare til 9-9-9-24 1333MHz uansett virker det som.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter 16 GB med 16 brikker, ender opp med 64 eller 32.

Ser ikke ut som noen vil ta inn 1600mhz ecc med 1 GB, det er vel sløserier med minnespor i hovedkort hvor 99% kjører virtuelle marskiner hvor brukere og tjenester for tildelt minne.

Arve og dere v7-gærninger.

Jeg har client-type

advanced

Er det siste mote?

Endret av War
Lenke til kommentar

Da får jeg stoppe å spamme ned tråden her med 4P-gnål for denne gang :p ser ut til å ha ordnet rig nummer to, da skal jeg runde en million... tror jeg. Forutsatt at den er stabil på 2.9, det tror jeg skal gå bra. 3Ghz var litt shaky, og ble for varmt til at jeg kunne øke spenningen noe mer.

Lenke til kommentar

Arve og dere v7-gærninger.

Jeg har client-type

advanced

Er det siste mote?

Siste mote er

Vanlig SMP:
client-type		advanced	  Assigns WUs in late-stage beta if available

Bigadv:
client-type		bigadv		Assigns bigadv WUs on capable systems if available (SMP slot only)
max-packet-size		 big		   Configures the slot to get big WUs (~500MB)

Beta Bigadv:
client-type		bigbeta		Assigns bigbeta WUs on capable systems if available (SMP slot only)
max-packet-size		 big		   Configures the slot to get big WUs (~500MB)

High End AMD 7000-serie GPU:
client-type		beta				Assigns Core 17 if available
(extra-core-args	   -gpu-vendor=XXX hvor XXX er amd/nvidia)	  Nødvendig ved miksing av kort og i eldre V7 versjoner

Har eg glemt noe da? :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Som referanse: 680 skal ha rundt 30K PPD og 580 skal har rundt 44K PPD

Er definitivt AMD-kort som tjener (mest) på core 17 enn så lenge.

HFM klarer forresten ikke lese loggen skikkelig pga den går med 2% step. Sett HFM i "Effective Rate" ved å trykke Alt+p et par ganger, så kommer det i hvertfall en TPF og PPD.

Lenke til kommentar

Fikk 13.000 PPD pr core i hfm.net

Hadde 40.000 pr core med advance.

( 20-40K på cpu, er 20 akk nå )

Lar den kjøre et døgn for å se.

Trur jeg må se på hva den faktisk leverer...

post-64596-0-66157000-1362609593_thumb.png

post-64596-0-27299000-1362610557.png

Endret av War
Lenke til kommentar

[01:57:33] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[01:57:34] CoreStatus = 64 (100)

[01:57:34] Sending work to server

[01:57:34] Project: 8103 (Run 0, Clone 15, Gen 18)

[01:57:34] + Attempting to send results [March 7 01:57:34 UTC]

Hvor lenge skal den stå sånn? gått 15min nå.

Lenke til kommentar

Bare ett par minutter før den går videre, så det kan tyde på at noe har stoppet opp. Jeg bruker å ta en backup av hele FAH mappa før jeg resetter klienten og da sender den som regel og går videre.

I går var work serveren på 128.143.199.97 nede og tok ikke mot eller ga ut nye WUer, men nå er den oppe igjen og virker normalt. Dette er en standard smp server som ikke befatter seg med 8103 som du forsøker å laste opp.

BTW: Jeg ser nå at det nok var noe galt med work serveren for 8103 også, vil tro det er 128.143.231.202 som er nevnt her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=18&t=23857

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hm, ja den bare sto slik uten fremgang, jeg bare lot den stå, og den ble sendt og i loggen står det 1 min etterpå. Dvs alt ble som normalt - selv om den hang.

Men maskinen var idle noen timer.

0915 - 5t 22 min = download neste og den hang seg ca 3.

tok ca 50 min da.

We've had a power outage at the University of Virginia

Ingen backupstrøm? Litt av et serverrom de har.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...