Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører nå kun en gpu på core17, det gjør jeg for å være med på testen av nvidia kortene.

Det er kun på dual gpu som bruker mye cpu kraft, på vanlig(en/ett kort) kjører smp på 99%.

Men en wu bruker til nå 6timer og er på 90% og belaster gpu med 99% og 86.6 TDP(1149MhZ)

Men jeg er også lei av a4 corene, lange tid per wu.

fedora maskinen min er rask, den kjører kun a3 corene. ca 3-4timer per wu.

Lenke til kommentar

Ingenting som heter Intel Opteron.

 

Beklager. Celeron. Stod feil på esken den var i.

Billigste pris for beste skjermkort-folder? (Husker ikke hva den het, var iallefall nVidia)

 

Har sabla lyst til å sette 8 pcer sammen i et cluster som kjører en VM, og som i sin tur kjører Folding@Home. Litt unødvendig, ja, men vil ikke dette gi en grei ytelse?

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Har sabla lyst til å sette 8 pcer sammen i et cluster som kjører en VM, og som i sin tur kjører Folding@Home. Litt unødvendig, ja, men vil ikke dette gi en grei ytelse?

 

Skal du ha grei ytelse er det vel strengt tatt nødvendig med rask kommunikasjon mellom hver node; i retning infiniband er det vel blitt nevnt tidligere?

 

Hvis du har 8 PCer tilgjengelig, så hadde det jo vært artig å prøvd og sett hva du får ut av det vs SMP/uni på hver enkelt PC. Trengs vel bare litt nettverkskabel her og der? :p Har ærlig talt ikke anelse :p

 

 

Edit:

 

Can I run SMP on a multi-computer cluster?

 

Unfortunately, no. The communication between each node is often too slow, and we do not support this setup, nor do we distribute Work Units to installations on clusters. Instead, we recommend that you install the FAH software on each node individually and let each computer download, process, and upload WUs separately.

Kilde: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-SMP

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Hallo.

 

Er en rimelig fersk folder, og ny her på forumet.

 

Jeg folder med en AMD maskin, men har et HD7970 kort, som kanskje kan gi litt mer PPD.

Men jeg trenger litt innføring i hvordan jeg setter det i gang på en riktig måte. Hører det er en ny "core" i emning. Når jeg kjører det nå gir det vel ca 3-4K PPD, og det virker til å være fyring for kråkene. Så kortet har jeg stoppet å folde med. Noen av dere veteraner som kan gi en "oppskrift"? Vil tippe det er en del folk der ute som sitter på kort fra AMD som kan egne seg til folding. Og med den nye kjernen er det kanskje flere som slenger seg med å folder for laget.

Lenke til kommentar

Men jeg trenger litt innføring i hvordan jeg setter det i gang på en riktig måte. Hører det er en ny "core" i emning. Når jeg kjører det nå gir det vel ca 3-4K PPD, og det virker til å være fyring for kråkene. Så kortet har jeg stoppet å folde med. Noen av dere veteraner som kan gi en "oppskrift"?

 

Siden du er kjent med folding tar vi kortversjonen:

Du trenger,

-V7 (gjerne siste versjon, ellers må extra-core-args: -gpu-vendor=amd legges in i tillegg)

-1 GPU-slot

-Legg in extra slot option client-type: beta for GPU-slot

-Catalyst 13.2 beta

 

=50K PPD :)

 

Hvis dette var helt gresk så si ifra så tar eg det detaljert! Her er forøvrig en god beskrivelse av V7 og extra slot option: http://folding.stanf.../WinGuide#ntoc9

 

11K ppd, ikke veldig imponerende. (Driver 310.70, gammel?)

Virker riktig i forhold til tallene jeg har tilgjengelig, tror ikke du henter deg inn så veldig mye med nyere driver. Som sagt, ser ut som low-end kort får lite poeng, mens high-end høster i store baner pga QRB.

 

Edit: Poengene virker uansett litt lave sett i forhold til CPU ytelse hvis man ser på FAHBench resultater. Et 7970 er ca 6x explicit ytelse til en 3770K, men har bare 3-5x PPD. Og da er jo ikke QRB faktor tatt hensyn til en gang. Kanskje kommer det en endring på poeng, men base credit er basert på benching av prosjektet... Også spørsmål rundt hva som vil skje med et implicit prosjekt når det gjelder PPD, kan bli mye bedre.

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

FAHControl er stuck(har hengt seg opp). Jeg forsøkte å endre paramertene mens jeg hadde CPUen i gang med å folde. Men web control sier at foldingen er i full gang. Tør ikke røre noe før WU er ferdig, og håper på at alt leveres inn. Den har nå holdt på i ca 10 timer...

Endret av Ruskepus
Lenke til kommentar

Du har jo check-points hver 30. minutt er vel standard(?), så du skal ikke miste så altfor mye arbeid ved en evt. restart, men så lenge FAHcore_a4/a3 kjører så fungerer foldingen.... Forresten, kanskje underforstått men disse parametrene eg snakket om skal på GPU-sloten :)

 

Ja, de ble endret på GPU sloten. Problemet dukket opp når jeg skulle lagre de siste endringene.

Er det mulig å pause fra Web control eller er det bare mulig å forandre effekten? Har "mistet" en del WU ved å flytte på den effektmarkøren.

Lenke til kommentar

den nye styringen på klienten suger balle. kan ha tre forskjellige prioriteter alt etter som om man ser på klienten, web styring og taskbar kontrollen så er bingo hvor mye man får hentet ut av maskinen. Kan stå på full og fortsatt bare bruke 1/4 eller mindre.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Let me know om du finner et bra script :)

 

Script for automatisk ./fah6 i oppstart har vi jo, må bare adde sudo tpc -psmax 1 jeg eller "OC"scriptet de som klokker selv.

 

Høres ut som 2 min jobb om jeg bare finner den guiden fra 2600K-bigadv-tidene med kodene for å opprette script og lagre de for oppstart osv.

Fristende å bare spørre [H] , det må da være en luring der som har det ferdig.

 

Latmanns-utgaven.

http://hardforum.com...#post1039674933

 

Gleder meg til å kunne klokke den iallefall 200 Mhz til.

post-64596-0-64576700-1362527540_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...