Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OpenCL ja, det er jo det som Bitcoin miners bruker. Bitcoin mining er jo mest effektivt med ATI kort, mens folding er mest effektivt på nVidia. Betyr dette at det blir en god fremtid for ATI kort og folding fremover? :)

 

50K-ish PPD på AMD 7970 og forventet rundt 80K PPD om ca et halvt år. You tell me :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Forrige beta ga jo nærmest hinsides med poeng, og bonusen er sikkert litt annerledes på denne. Men det er definitivt AMD sin 7-serie som skorer best, med nvidia 5-serie tett på.

 

Jeg har PPD på 650ti (10K), 460 (13.8K), 570 (29K) og 480 (30.6K) sålangt...

 

edit: ang. forrige beta: "that 150k PPD shouldn't have happened" :p

 

Hvor mye gir en AMD Athlon, en Intel Pentium og en Intel Opteron i PPD? :p

 

Atholon 64 2800+ @ 2.4GHz ga ca 400 PPD

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Forresten, ser jeg blir forbigått ganske greit på top producers nå i det siste med min Xeon 2660 rigg. Er det noe jeg kan gjøre for å booste PPD litt? Litt kjedelig å miste rangen så fort, handlet jo inn dette i november 2012...

 

Hva har du klokket den til?

Temp?

Lenke til kommentar
Hm 450dollar? De jeg kjøpte i kveld kostet 3500 dollar

 

$875 pr. enhet er hinsides for dyrt hvis vi snakker G34! For $750 får man i dag Xeon E5-4650 ES som yter nesten 1 million PPD. Tear jobber med TPC OC for disse, som da mest sannsynlig klarer 1.2 mill ved 8102(3). Hovedkort for disse koster ikke mer enn 7K NOK og passer ypperlig i vindtunnel kabninettene dine.

Lenke til kommentar

Jeg fikk prutet de ned, ser selgeren avbryter salget på ebay og får privat faktura på paypal.

Regner med han da slipper å betale ebay noe?

 

Jeg leter etter Xeon-hovedkort og kabinett nå.

Vil helst ha det i rack så jeg kan sette alle ett sted, men rackkabinett med redundant psu som jeg bruker nå koster 10.000kr uten om hovedkortet.

Det er 2x PSUer osv, men det er fortsatt dyrere en cdon.no-kabinetter og ATX-psuer.

 

Kanskje jeg bare får kjøpe en kasse med 2 psuer og kabinett fra nextron igjen og finne cpuer fra ebay.

Det er jo en liten fordel med å kjøpe i norge.

 

Hvilke minnebrikker er helt grei i disse kortene alias?

128GB fra nextron delt opp i 4GB-brikker var en missforståelse og unødvendig dyrt som jeg ikke har planer om å bestille igjen.

Lenke til kommentar

Du burde være snill med meg og la meg klokke de på Ln2 en gang :p

 

Sliter litt med random reboots på den riggen med en semi-ødelagt sokkel. Skal dog sies at jeg slett ikke har behandlet det pent sålangt, så kan fint være min egen toskeskap som er grunnen. Blitt litt bøyd av vekten av kjølerne.

 

A3 kjører bedre enn A5, med betydelig lavere minnebruk, så det kan kanskje være noe der - men alt passerte memtest uten videre problemer, så er usikker. 9-9-9-24 1333MHz 1.5v er visst profilen de kjører på. Mulig jeg tar en test senere med bare tre sokler. Litt underlig at den ikke er foldingstabil mtp. at jeg blodklokket den tidligere, med en verdensrekord som resultat atpåtil.

Lenke til kommentar
Hvilke minnebrikker er helt grei i disse kortene alias?128GB fra nextron delt opp i 4GB-brikker var en missforståelse og unødvendig dyrt som jeg ikke har planer om å bestille igjen.

 

Jeg bruker / og fant disse:

HMT125R7AFP8C-H9 BBC 2GB 240p PC3-10600 CL9 18c 128x8 DDR3-1333 2Rx8 1.5V ECC RD på ebay til $6 pr. enhet.

 

16 stk. kostet meg under 800NOK inkl. frakt og moms, og de fungerer like bra som minne til 6000NOK fra Nextron. Har forsøkt å søke på samme type, men finner ikke mye i den prisklassen i dag.

 

Vil tro at disse kan brukes, men finner bare 8 like enheter http://www.ebay.com/...=item4abfe6ab0f

 

Mulig du finner flere i dette søket http://www.ebay.com/...Id=121001403330

Lenke til kommentar

Jeg har PPD på 650ti (10K), 460 (13.8K), 570 (29K) og 480 (30.6K) sålangt...

Er dette på den nye coren med QRB?

Hvis dette er ppd med bonus var det ganske trist lesing.

 

Dette er jo PPDen jeg ligger på nå.

560ti (7624): 27K

460 (8043): 15K

460 (8070): 15K

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
Er dette på den nye coren med QRB? Hvis dette er ppd med bonus var det ganske trist lesing.

Ja, dette er nye OpenCL core med QRB.

 

Faktum er at Nvidia kommer dårlig ut med denne coren, pga de har dårlig driverstøtte i OpenCL. Som Kjetil bemerker, så bruker Nvidia kort nå 1 CPU kjerne, mens AMD bruker "ingen" (0-1%). Tingene er snudd på hodet med andre ord. Det er AMD som går seirende ut her, men ting kan endre seg hvis Nvidia får litt bedre drivere; de gamle AMD driverene (<13) brukt også 1 CPU kjerne, og det er jo veldig trist mtp SMP folding. Om tre-fire måneder (ish) kommer det en forbedret utgave av coren med bedre algoritmer som skal gi bedre ytelse. I tillegg kommer gjerne en Linux variant, og denne vil kanskje gå i fordel Nvidia mtp dårlige AMD drivere for Linux. Nvidia satser jo på CUDA, mens Stanford vil ha en core for begge kortene for simplisitet; ergo velger de å gå for OpenCL.

 

Ellers får vi se om det blir noen endring fremover, dette er jo tross alt første beta versjon og vi snakker om et explicit prosjekt. Det er mye tyngre enn implicit, noe som f.eks core16 var. Jeg vet ikke hvilken type prosjekt Nvidia har? Jeg har gått ned til halvparten i PPD på min APU i forhold til hva jeg hadde på #16, mens 7970 kort har gått opp med nesten 10x; det er med andre ord fordel high end AMD, mens low-end får seg en liten smell. Men til gjengjeld kan jeg folde SMP:4 i stedet for SMP:3, så jeg henter meg inn igjen.

 

 

Se forresten her: http://foldingforum....=66&t=23845

 

Edit: Et viktig aspekt her er jo det faktum at vi folder ikke for poeng, vi folder for å bekjempe sykdommer. Stanford mener denne nye core'en er mye mer nyttig i den forstand, den gjør tingene enklere for dem og den har nye funksjonaliteter. Alt i alt er den et steg fremover!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Jeg så dette og tenkte jeg skulle dele et screenshot:

post-163450-0-23191300-1362484680_thumb.png

HW inne på top5 produsenter.

Om økningen vår fortsetter kan vi ta igjen overclock.net, mens overclockers.com har også en stabil økning.

EDIT: På en god dag kan forresten Alias produsere nok poeng til å være på top20 lag om han starter sitt eget lag :p

 

Jeg har forresten fått opp igjen Phenom II x6 til å folde ved siden av 3930K, men måtte begrense klokken på P2x6 til 4GHz for stabilitet pga romtemp og spenning. Den gir 16-18K PPD i W7. Jeg lurer på om jeg skal installere Linx (ubuntu?) på en gammel 32GB OCZ Vertex for å eksperimentere litt og prøve å folde med det. Noen tips til hvilken utgave?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...