Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal det forsvare pengebruken uten om forskningen, må det være at det er en hobby.

Tenk alt man lærer.

For min del blir det istedet for båt og hytte som uansett hadde kostet penger.

Har ikke en panelovn i leiligheten, så strømutgiftene går i 0.

Lenke til kommentar

790W på G34 2800Mhz Turbo.

 

Noen som vet hvilke 19" rack U4-U5 som disse supermicrohovedkortene passer i og hvilke PSUer som har nok kontakter til 12V til disse kortene?

 

Mine 4 x 6276 ES på 3.0GHz trekker 780W og yter 735K med en TPF på 8:12. Ingen standard ATX PSU har mer enn 2 x 8-pins EPS12V. For den tredje tilkoblingen må man bruke adapter fra PCIe til EPS. Corsair AX 1200W er et godt valg hvis man ikke skal klokke ting hinsides til omkring 4.0GHz. Da trenger man 1600W +.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Noen her som har lest seg opp på Xeon Phi ?

For min del virker det som en spennende løsning for å få litt mer regnekraft til high-end video encoding,og som en bonus bør det jo være rom for litt folding mellom slagene - om denne gir noe ytelsesforbedring uten at Stanford lager en ny klient.

 

Kan ikke huske om det kom noen svar på dette, men kom tilfeldigvis over denne teksten hos Stanford da eg lette etter noe annet, like greit å dele den her uansett:

 

Intel Xeon Phi

 

In late 2012, Intel brought to market the Xeon Phi Coprocessor, based on their Many Integrated Core (MIC) architecture. The basis of the Intel MIC architecture is to leverage x86 legacy by creating a x86-compatible multiprocessor architecture that can utilize existing parallelization software tools.

However, there is no direct compatibility with GROMACS, as the Pentium class chips lack modern chip optimizations like SSE, but a SIMD or OPENCL port is not out of the question at some future point. The hardware cost puts this out of the reach of most consumers, and will mostly see an institutional customer base, futher limiting its possible adoption. This platform is being watched as it matures.

 

kilde: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-highperformance#ntoc14

Lenke til kommentar

Legger ut SR2en min på finn nå. ( venter på kontroll )

P8102

223720 PPD på 3.0 Ghz.

I forhold til G34 blir det formye watt / PPD ( 500W )

Det vil være den 3dje SR2 jeg selger.

 

------------------------------------------------------------------------

Hva er letteste måte å få PPD fra en maskin som ikke er i lanet med på internettet inn i min HFM?

Før har jeg jukset med å legge hele FAH i droppbox og linker PPD dit, det har fungert sånn halveis.

post-64596-0-52109600-1362356263_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Mine 4 x 6276 ES på 3.0GHz trekker 780W og yter 735K med en TPF på 8:12. Ingen standard ATX PSU har mer enn 2 x 8-pins EPS12V. For den tredje tilkoblingen må man bruke adapter fra PCIe til EPS. Corsair AX 1200W er et godt valg hvis man ikke skal klokke ting hinsides til omkring 4.0GHz. Da trenger man 1600W +.

 

Jeg ligger på ca 1000w med 3.5GHz og 1.175v. Det er dog inkludert endel vannkjølingsgreier, bl.a. 18 (!) vifter og 2 pumper. Tipper det er ca 100w som ikke spises av HK der.

 

790W på G34 2800Mhz Turbo.

PSUene deler faktisk loaden mellom seg hvor det er 395 W på hver.

Drar jeg ut ene kontakten går loaden over på den andre.

715.000 PPD på 8103

Hva burde jeg klokke den til?

Jeg har vel betalt 41000 ca for en rigg når den er oppe med ny kjøling,ssd,64GB(unødvendige ram) , viftekontroller og vifter ++.

Ikke det billigste oppsettet med tanke på krone / PPD , rigg 3-4-5 i G34serien får bli uten redundante psuer osv.

 

Noen som vet hvilke 19" rack U4-U5 som disse supermicrohovedkortene passer i og hvilke PSUer som har nok kontakter til 12V til disse kortene?

Jeg kjører bare 11.10 på mine rigger som har vært opp mot 100% stabilt på 4P maskinene, dvs. de har aldri krasjet eller gått ned uten annet enn ved strømbrudd. Kun SR2 riggen har hatt en tendens til å fryse ved 100% ferdig WU. Dette antar jeg kan skyldes OC, siden denne er overklokket fra stock frekvens på 2.4GHz til å kjøre med 3.6GHz. Jeg oppdaterer aldri Ubuntu på noen av riggene!

 

Prøver 10.04 da. 12.04 nekter å kjøre folding, restarter etter 1-2 min uansett hastigheter. Dette er da på kortet med 3 kanaler, så det KAN være noe med minnet som ødelegger, men rart jeg ikke hadde en eneste slik feil i windows, selv mens jeg benchmarket den relativt hardt.

Lenke til kommentar

Legger ut SR2en min på finn nå. ( venter på kontroll )

P8102

223720 PPD på 3.0 Ghz.

I forhold til G34 blir det formye watt / PPD ( 500W )

Det vil være den 3dje SR2 jeg selger.

 

------------------------------------------------------------------------

Hva er letteste måte å få PPD fra en maskin som ikke er i lanet med på internettet inn i min HFM?

Før har jeg jukset med å legge hele FAH i droppbox og linker PPD dit, det har fungert sånn halveis.

 

Hva går hele sulamitten for? Det er sikkert greit å legge den ut på brukten her på TEK-nettverket også. Sikkert noen som folder for Hardware.no som vil være interessert.

Lenke til kommentar

Selve bootable er grei.

 

Sett inn minnepennen

Skriv cmd i start , høyreklikk og kjør som admin

skriv føgende kommandoer en pr enter:

 

diskpart

list disk

select disk (tallet den er)

clean

create partition primary

select partition 1

format fs=fat32

assign

exit

 

Det finnes en haub av programmer som gjør dette hvor du kan browse og velge isoen så slegger den inn alt.

 

Gjorde dette, så la jeg inn innholdet av .iso-filen av distroen du nevnte. Dette fungerte ikke, med HDD kjørte den seg som vanlig inn i Windows, men på grunn av at denne harddisken var brukt med en MSI-laptop fungerer ikke windows av en merkelig grunn. Uten HDD, får jeg opp at jeg må sette inn "boot device". Eventuelt kan jeg jo sette HDD'en i hot-swap brønnen min, og installere linux på min "vanlige" pc derfra? Men hvordan ville det gå til?

 

 

EDIT: Fikk tak i to energimålere fra Clas Ohlson (149,- pr stykk). "Hovedfolderen" trekker ca. 300W (Points per watt: 117). En annen pc som jeg jobber med dro 75W ved oppstart, dog uten OS eller folding. Er vel ikke så mye som trengs å gjøre med den (håper) jeg.

 

Fikk i dag enda en PC til mitt lille prosjekt, ganske uforventet, så da har vi 4 Pc'er å starte med. Trenger bare å rote fram en strømforsyning og rive ut hovedkortet så er vi i gang :D

Var for øvrig Win2000 på den, er litt bekymret for CPU-frekvens. Intel Pentium var dog der.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Gjorde dette, så la jeg inn innholdet av .iso-filen av distroen du nevnte. Dette fungerte ikke, med HDD kjørte den seg som vanlig inn i Windows, men på grunn av at denne harddisken var brukt med en MSI-laptop fungerer ikke windows av en merkelig grunn. Uten HDD, får jeg opp at jeg må sette inn "boot device". Eventuelt kan jeg jo sette HDD'en i hot-swap brønnen min, og installere linux på min "vanlige" pc derfra? Men hvordan ville det gå til?

 

 

EDIT: Fikk tak i to energimålere fra Clas Ohlson (149,- pr stykk). "Hovedfolderen" trekker ca. 300W (Points per watt: 117). En annen pc som jeg jobber med dro 75W ved oppstart, dog uten OS eller folding. Er vel ikke så mye som trengs å gjøre med den (håper) jeg.

 

Fikk i dag enda en PC til mitt lille prosjekt, ganske uforventet, så da har vi 4 Pc'er å starte med. Trenger bare å rote fram en strømforsyning og rive ut hovedkortet så er vi i gang :D

Var for øvrig Win2000 på den, er litt bekymret for CPU-frekvens. Intel Pentium var dog der.

 

Noe du trenger vi kanskje har?

Kan du ikke legge inn med minnepenn?

Jeg prøvde med en usb3penn og sto bare insert bootable bla bla, måtte prøve på nytt med annen penn så gikk det.

Du kan prøve pennen ved å sette den i en pc og se i OS om det popper ubuntusetup opp.

 

http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows

Disse programmene gjør det for deg.

Lenke til kommentar

Skifter ut en gammel Dell Latitude med en ny Dell Latitude idag. Gamle er en Centrino, som gir ca. 2000 PPD. Ganske smått. Den nye er en i7, som ligger på ca. 14-15000 PPD. Så litt mer brukbart.

Laptopfolding er ikke det mest innbringbare, men det er kompakt og yter OK. :) Klarte dog dessverre ikke å få stort ut av Quadro-kortet som satt i.

 

edit: Som et sammendrag, så er jeg da oppe i ca. 135.000 PPD. Fornøyd med det for øyeblikket.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Disse er et røverkjøp, 6282 ES til $405 / stk. men han har kun 3 enheter igjen. http://www.ebay.com/...=item53f3e8ecf9

 

Her er 4 stk. 6276 (ikke ES) http://www.ebay.com/...=item27cf2a7414

 

http://www.ebay.com/itm/AMD-Opteron-6386-SE-ES-ZS288057TGG54-2-8-GHz-16-Core-CPU-Ships-to-Worldwide-/281073449757?pt=CPUs&hash=item4171487b1d

 

Gud bedre hvor lyst jeg har til å teste de nye der... selvsagt altfor dyrt for en student som allerede har investert i to, nesten tre, rigger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...