War Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Fant ut hvorfor jeg hadde 60GB ram, det var pga det er 60GB ram, jeg bestillte 1GB-brikker og fikk 32stk 4GB-brikker ......... Nå har jeg ikke klokket, ikke lagt inn thekraken og bare testet med -smp -bigbeta Ikke noe tall her, burde jeg legge inn -smp 64? Endret 1. mars 2013 av War Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Er det noen som har prøvd GPU folding med Titan enda? Har hørt dette skal ha en bra CUDA ytelse, så der bør man vel høste inn en god del PPD. Og der fant eg mer info: 30-60K PPD; http://www.evga.com/forums/fb.ashx?m=1872197 @war: Coop prix du har handlet hos? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hvorfor vil ikke GPU folde når du setter foldeing power til medium? Det står bare "Waiting for idle" den har jo masse idle! Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) I forhold til OT: Jeg tar nå ansvar med å lage en guide til diskusjon.no, med bilder og alt sammen Blir vel ferdig i løpet av helgen. Ellers, har planer om noe gøy! Skal ha 8 Pcer, som jeg etter hvert bytter ut med kraftigere og kraftigere prosessorer. PCene får jeg gratis fra flere steder. De har ikke rikelig med kraft, men en del. Så skal jeg da ta to 500W PSU'er, og fordele 125W per PC max. Kommer til å lodde sammen et kjede av ledninger til 4 og 4 pcer, og holder på å sette meg virkelig inn i hvordan dette kan gjøres. Kommer nok til å undervolte hver pc på en separat PSU, for så å sette den over til hovedPSU'en. Har funnet ut hittil at dette blir ikke lett. Prøver å få tak i slike plastiksaker til ledningene som går til hovedkortet. I tillegg trenger jeg masse ekstra ledninger, blir vel noen turer på Clas Ohlson. I tillegg må jeg sørge for at PC'ene ikke prøver å restarte, da kan mi få et lite problem - vet ikke hva som skjer, men iallefall blir det én separat power-swich per PSU - altså jeg kobler ikke til den grønne ledningen på hovedkortet Det vanskeligste vil vel å få disse pcene ned til 100W. Har ikke undervolta før, dette blir spennendes. De ekstra 25W per PC er en buffer i tilfelle jeg kommer fram til 105W eller lignende. Blir vel også å få tak i en liten sak jeg kan måle strømforbruket med. Hovedmålet med prosjektet er å se om det er mulig, og hvor godt det fungerer, og for å spare strøm og spare antall stikkontakter.. Da jeg ikke har allverdens med penger er det å skaffe meg en PC som yter det samme som 8 av de jeg kommer til å bruke, ganske vanskelig. Men da er det mye å gjøre til helga EDIT: Sjekk dette! http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=627080 Idag produserte jeg ca. 35K poeng med én WU mindre enn forrige gang jeg produserte 35K peng på én dag, som da var 3 WU mindre enn gangen før det igjen. Åpen kabinettdør hjelper overraskende bra på poengene. Har vel noe med varme kanskje.. I tillegg, på Weekly Production har jeg nesten nådd like mye poeng som forrige uke, men med langt færre WU's. Ser at noe har endret seg ja Endret 28. februar 2013 av CasterAnd Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Og der fant eg mer info: 30-60K PPD; http://www.evga.com/....ashx?m=1872197 @war: Coop prix du har handlet hos? Nextron.no Kjøpte meg en Switched rack PDU også så jeg kan styre strøm. ------------------- Hvilken PPDberegning gir realistisk PPD? Siste 3 frames? Endrer seg fra 315 til 370 når jeg bytter mellom de. Nå la jeg inn thekraken mens klienten kjørte på 31% Endret 28. februar 2013 av War Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg fikk to stykk u9do i dag, så jeg kan faktisk sette opp en 4P å luft med 4x 12c ES kanskje rekker jeg det før helgen og. Dukket og opp 2 stykk 2Ghz D1 12c ES. Yummy! 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Da er jeg klar til ubuntu i morgen. FIkk rappet med meg en WR i wprime1024m i natt: http://hwbot.org/submission/2361730_knopflerbruce_wprime___1024m_4x_opteron_6164_he_30sec_108ms 2 Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Da er jeg klar til ubuntu i morgen. FIkk rappet med meg en WR i wprime1024m i natt: http://hwbot.org/submission/2361730_knopflerbruce_wprime___1024m_4x_opteron_6164_he_30sec_108ms Gratulerer Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Ellers, har planer om noe gøy! Skal ha 8 Pcer, som jeg etter hvert bytter ut med kraftigere og kraftigere prosessorer. PCene får jeg gratis fra flere steder. De har ikke rikelig med kraft, men en del. Så skal jeg da ta to 500W PSU'er, og fordele 125W per PC max. Kommer til å lodde sammen et kjede av ledninger til 4 og 4 pcer, og holder på å sette meg virkelig inn i hvordan dette kan gjøres. Kommer nok til å undervolte hver pc på en separat PSU, for så å sette den over til hovedPSU'en. Hva er formålet med å kjøre flere pcer per psu? Det er jo teoretisk mulig, men byr på veldig mange praktiske problemer. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Ikke sikker på PPD da jeg la inn thekraken halveis i WUen, men den har økt Helt stock ga denne P8101 TPF 12:23 PPD 398000 Bare denne riggen kommer til å gi meg 12.000.000 PPD mer i mnd uklokket. Har en til stående uten prosessorer, det burde gi meg 33mill PPD i mnd uklokket totalt, mot nå som jeg har 8-9. Boost på 25mill PPD mnd om jeg bare får 8101 og ikke klokker. Endret 1. mars 2013 av War Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Høres jo bare flott ut war! Må nesten gratulere med flott rigg, og første (?) WU levert om 4 timer Måtte 8102/3 komme støtt og stadig! Dette gjelder alle big foldere her inne Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Jeg måtte sette strømsparing i bios på fan så den BARE skulle holde seg på 65DB / 6500rpm x 8 Dette ble kanskje litt varmt? For nå slo riggen seg av, men bootet rett opp og satt den i gang igjen. 4 nye kjølere er på veg om ikke annet. Lurer på om Arguments: -smp -bigbeta er bra nok. Starting 64 threads sier terminalen iallefall. Finner ikke temp på cores, uansett hvilken tempsoftware jeg legger inn finner den ingen sensorer. Tankeeksperiment http://www.nextron.n...G=3429&SO=price Med 8 maskiner i en U4 som man kan presse ned i 30K om man kjøper den uten CPU osv som følger med i kalkulatoren der. Ville man kunne kjøpt 16 cpuer i E5 og hatt 8 2p-maskiner som støyer som et jetfly. Endret 1. mars 2013 av War Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Tankeeksperiment http://www.nextron.n...G=3429&SO=price Med 8 maskiner i en U4 som man kan presse ned i 30K om man kjøper den uten CPU osv som følger med i kalkulatoren der. Ville man kunne kjøpt 16 cpuer i E5 og hatt 8 2p-maskiner som støyer som et jetfly. Utfordringen med bladesystemer er vel at det blir mange "små" masiner i stedet for en stor, og derfor sikkert også mindre bonus. Men - kunne være artig å sette opp en slik rigg som et cluster på 16CPUer. Da ville du tygge BigBeta WUs på rekordtid. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Lurer på om Arguments: -smp -bigbeta er bra nok. Starting 64 threads sier terminalen iallefall. Finner ikke temp på cores, uansett hvilken tempsoftware jeg legger inn finner den ingen sensorer. Jeg måtte sette -smp 64, ellers foldet den bare på 32 tråder. Sjekk top. Du kan installere TurionPowerControl for å få temperatur på cores, overklokke, etc: http://hardforum.com/showthread.php?t=1669698&highlight=grep+MemTotal+meminfo Jeg trodde jeg skulle klare å ta abdreplassen fra deg om noen måneder, men ser ut til at du klarer å holde meg på avstand en stund til. Da er jeg klar til ubuntu i morgen. FIkk rappet med meg en WR i wprime1024m i natt: http://hwbot.org/sub..._he_30sec_108ms Gratulerer! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Blir det bare tull om jeg hadde kjøpt en CISCO UCS C210 M2 server, og kun hatt SSD disker i den serveren, og jeg lagrer alt på den serveren? Spill, programmer, dokumenter osv. Det ser kanskje merkelig ut med at det dukker plutselig opp en hvit server inni et svart rackskap, sammen med en svart Qnap TS-EC1279U-RP og en svart Dell poweredge R210 II. Men så er dette bare et amatør system og ikke noe annet. Jeg har et 12U Orion Acoustic lyddempet 19" rackskap, og dermed blir ikke støy noe problem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Hvis støy ikke er noe problem, får du veldig mye mer lagringsplass for pengene med harddisker. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Hva er formålet med å kjøre flere pcer per psu? Det er jo teoretisk mulig, men byr på veldig mange praktiske problemer. Formålet: Plassbesparende, I stedet for 8 PSU'er har jeg 2. Sparer antall stikkontakter, dette er ofte et problem og skjøteledning vil skape branntekniske feil. I tillegg er dette et ganske gøy prosjekt, og jeg kan lære ganske mye av det. I tillegg har jeg, som sagt, ikke mulighet til å kjøpe en kraftig PC til. Prøver å gjøre dette et gøy og ganske billig prosjekt, ca. 1000 kroner er budsjettet - men jeg regner med å bruke mindre. Det som kan sette en stopper for prosjektet er stort sett bare hvis jeg ikke har nok harddisker, men dette tror jeg ikke blir noe problem. Jeg får inn pcer med stort sett alt fungerende, oppgraderer for det meste RAM før jeg undervolter, kjører en PPD-test og setter de inn i systemet hvis den er bedre enn en eller flere av datamaskinene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Jeg trenger ikke flere vanlige 3,5" HDD, for da kan jeg heller bare lagre på Qnap TS-EC1279U-RP. På denne NAS serveren er det bare lagret multimedia som er lastet ned, og den kjører på RAID 6. Men jeg er litt interessert i å ha en server som kjører SSD disker i et RAID oppsett. Denne kan jeg lagre programmer, spill, og dokumenter på. Mens da kan jeg formatere PCen, og installere Windows 8, og kun ha operativsystem installert på PCen, alt annet lagres på server. Dermed forblir datamaskinen rask, og det gjør ingenting om den krasjer. Edit: syntaks error Endret 1. mars 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 P8103 TPF 09:20 PPD 610.000 uklokket. 910.000PPD nå. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Noen som vet om en Linux distro jeg kan bruke til noen F@H pcer? Kan være med bare kommandolinje, men i så fall trenger jeg alle kommandoene jeg må skrive inn. I tillegg trenger jeg litt hjelp til å få denne over til en 32GB minnepenn - og gjøre den bootable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå