Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok takk.

I cpu z viser den 2 cpuer og i memory viser den 60GB minne som er SSDen med OS på og ikke de 16GB jeg har satt i.

http://www.digipower...BravoPDUPOM.htm

Prøv online-demoen her.

Det er noe for oss nerder, sitte på internett og slå på pcer som er nede eller restarte for eks router ol som man ikke får gjort ellers.

3000kr inkl mva hos nextron for 16A-utgaven.

10A støtter bare 2200W ca.

2 kabler pr server med redundant PSU som G34riggene har.

Skal spørre om et tilbud på den.

Jeg er ofte bortreist lenge av gangen og bruker følgende for å slå av/på utstyr via mobilen:

Denne slår jeg av på router/internett modem med: http://www.clasohlson.com/no/GSM-alarm-med-fjernstyring,-Ontech-GSM-9030/Pr362405000

Folde riggene og serveren slår jeg av på med disse: http://www.clasohlso...ett/Pr364602000

Og de siste (Nexaene) styres av denne: http://www.clasohlso...Net/Pr364860000

Alt sammen kan styres via mobil eller nettbrett, får også få info om romtemperatur.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Hvilke cpuer har du igjen?

Som jeg kan finne så gjelder dette for G34 i begynnelsen av 2013

10.04.4 LTS Desktop , de eldre har trøbbel.

Ikke legg inn BFS og velg ext3 + thekraken.

Skal teste nå.

Synnes maskinen er buggy.

Satt SSD i den og restart liker den ikke.

Går rett inn i system restore og tuller selv om win 7 er lagt inn perfekt.

Annenhver restart må jeg resette bios for å få boote.

Kan ikke lage bootbar minnepinne med filene i nye bios pga det ikke støtter 64bit OS :dremel:

Slike serverkort og hjemmesidene deres er som å jobbe på 90tallet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Trekker det mye strøm får jeg ta det ut når alt er oppe å går.

Siden det kjøles passivt av en fislete liten aluminiumsblokk, så regner jeg med vi snakker om en 10-15W for GPUen. Burde nok ikke være noe problem.

Edit: GT610 er et ommerket GT520, så disse tallene er det som gjelder. Max. 25W under vanlig 3D-belastning (peak), men det er jo ikke det du skal gjøre.

http://www.techpower..._GT_520/21.html

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Hvilke U burde jeg gå for i rack 19"?

Døra er 700 bred så må iallefall velge 600x900 i U 15? 32? 42? 45?

Frister med U42 med tanke på pris. 2 servere og switch og router og KVM og PDU blir U12 tilsammenog da er ikke nødstrøm, patchpanel osv regnet med.

Lenke til kommentar

Om det er en av Core 2-generasjonen, så ikke noe særlig mye. Kanskje 1000 PPD max? Usikker.

Hm. 10 stk av det, litt undervolting og en del fikling med ledninger og mi har 10k ppd :p

Er det låst klokkefrekvens på de eldre prosessorene? Og kan man, med en del arbeid, kjøre én PSU på to datamaskiner? Disse kommer til å kreve ca. 250W-300W hver :p

Lenke til kommentar

Ser ut som de kanskje klarer mer, om man tar denne (noe utdaterte) lista i betraktning.

http://www.w7forums....ient-t7787.html

Men om det er verdt å bruke så mye effekt på folding for relativt lite retur av poeng, tja...

Men 250-300W per maskin? Det høres mye ut. Min i7 860 med HD6950 og tilbehør bruker ikke så mye fra veggen en gang.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Ser ut som de kanskje klarer mer, om man tar denne (noe utdaterte) lista i betraktning.

http://www.w7forums....ient-t7787.html

Men om det er verdt å bruke så mye effekt på folding for relativt lite retur av poeng, tja...

Men 250-300W per maskin? Det høres mye ut. Min i7 860 med HD6950 og tilbehør bruker ikke så mye fra veggen en gang.

Jøss. Kan kanskje få det ned til 100W per maskin? I så fall tar jeg 4 PCer per PSU, med da 100W i tilfelle :p

Lenke til kommentar

Rimelig lang post, quote ligger i denne spoileren:

Hei, har problemer med .net framework, noen som kan hjelpe meg med denne meldinga?

Se slutten av denne meldingen for detaljert informasjon om aktivering av

JIT-feilsøking (Just In Time) i stedet for denne dialogboksen.

************** Unntakstekst **************

System.Net.Mail.SmtpException: SMTP-serveren krever en sikker tilkobling eller klienten ble ikke godkjent. Serversvaret var: 5.5.1 Authentication Required. Learn more at

ved System.Net.Mail.MailCommand.CheckResponse(SmtpStatusCode statusCode, String response)

ved System.Net.Mail.MailCommand.Send(SmtpConnection conn, Byte[] command, String from)

ved System.Net.Mail.SmtpTransport.SendMail(MailAddress sender, MailAddressCollection recipients, String deliveryNotify, SmtpFailedRecipientException& exception)

ved System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message)

ved Habbo_Free_Credits_7._3.Form1.Button1_Click(Object sender, EventArgs e)

ved System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)

ved System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)

ved System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)

ved System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)

ved System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)

ved System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)

ved System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)

ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)

ved System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)

ved System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Innlastede samlinger **************

mscorlib

Samlingsversjon: 4.0.0.0

Win32-versjon: 4.0.30319.296 (RTMGDR.030319-2900)

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll

----------------------------------------

Habbo Free Credits 7.3

Samlingsversjon: 7.3.0.1

Win32-versjon: 7.3.0.1

CodeBase: file:///C:/Users/God%20jenta%20mi/Downloads/Habbo%20Free%20Credits%207.3%20(1).exe

Microsoft.VisualBasic

Samlingsversjon: 10.0.0.0

Win32-versjon: 10.0.30319.1 built by: RTMRel

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll

System

Win32-versjon: 4.0.30319.1001 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll

System.Core

Win32-versjon: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll

System.Windows.Forms

Win32-versjon: 4.0.30319.1002 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll

System.Drawing

Win32-versjon: 4.0.30319.1001 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll

System.Runtime.Remoting

Win32-versjon: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll

System.Configuration

Win32-versjon: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll

System.Xml

Win32-versjon: 4.0.30319.233 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll

System.resources

Win32-versjon: 4.0.30319.1 built by: RTMRel

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.resources/v4.0_4.0.0.0_no_b77a5c561934e089/System.resources.dll

mscorlib.resources

Win32-versjon: 4.0.30319.235 (RTMGDR.030319-2300)

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_no_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll

System.Windows.Forms.resources

Win32-versjon: 4.0.30319.235 built by: RTMGDR

CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_no_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-feilsøking **************

Når du skal aktivere JIT-feilsøking (Just In Time), må .config-filen for dette

programmet eller datamaskinen (machine.config) ha

jitDebugging-verdien angitt i delen system.windows.forms.

Programmet må også kompileres med feilsøking

aktivert.

For eksempel:

<configuration>

<system.windows.forms jitDebugging="true" />

</configuration>

Når JIT-feilsøking er aktivert, blir alle ubehandlede unntak

sendt til JIT-feilsøkingen som er registrert på datamaskinen,

i stedet for å bli behandlet av denne dialogboksen.

Din post var kanksje litt off-topic, men så hyggelige som vi er hjelper vi deg vel likevel. Ser ut til at kanskje "Habbo Free Credits" kan urre i noe der. Slike programmer er normalt sett trojanere :p Prøv å avinstaller den først og slett alle mapper som den har laget.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Jøss. Kan kanskje få det ned til 100W per maskin? I så fall tar jeg 4 PCer per PSU, med da 100W i tilfelle :p

Du kan ikke ha flere pcer per PSU.

Forøvrig har jeg hatt et par slike Core 2 Duo i folding ifjor. Kommer litt ann på modell, men 2,3 ghz vil gi 1500-2000 PPD og bruke ca 90 watt målt fra veggen.

Om hovedkortet støtter det kan de overklokkes til dels ganske mye ved å øke FSB. 3 ghz går som regel uten problemer og vil gi 2100 - 2600 PPD, men det vil trekke 20 watt ekstra.

Lenke til kommentar

Din post var kanksje litt off-topic, men så hyggelige som vi er hjelper vi deg vel likevel. Ser ut til at kanskje "Habbo Free Credits" kan urre i noe der. Slike programmer er normalt sett trojanere :p Prøv å avinstaller den først og slett alle mapper som den har laget.

Glem det, så ikke du skrev hvordan!

Endret av jaudaleifi
Lenke til kommentar

Hvilke U burde jeg gå for i rack 19"?

Døra er 700 bred så må iallefall velge 600x900 i U 15? 32? 42? 45?

Frister med U42 med tanke på pris. 2 servere og switch og router og KVM og PDU blir U12 tilsammenog da er ikke nødstrøm, patchpanel osv regnet med.

Spørs jo hvor mye du vil ha plass til.

42U er standard full høyde, men blir jo digert...

Husk også på at mange servere er dype, og du gjerne vil ha plass til kabelføringer og slikt, så har du plass er 100 i dybde bedre.

Endret av avo
Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på noe annet også off-topic.. hvordan får jeg ut min egen tråd der jeg kan få hjelp? jeg skal ikke svare på innlegg som jeg gjør i denne tråden.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på noe annet også off-topic.. hvordan får jeg ut min egen tråd der jeg kan få hjelp? jeg skal ikke svare på innlegg som jeg gjør i denne tråden.

Gå til rett kategori og trykk "Opprett nytt emne"

post-112124-0-00227900-1362078441_thumb.jpg

Sånn foldingmeesig så går det stort i det samme. Ligger ganske stødig på ca 80K ppd nå om dagen :) Bare venter på QRB for gpu, da vil jeg nok fyre opp litt på hovedmaskina her og :)

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...