Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var litt merkelig at SM Europa forlanger 2000 kroner for å skifte socket. Jeg kjøpte mitt kort hos SuperBiiz.com USA og da fikk de en pris fra SuperMicro USA på $55 for samme jobb, se klipp fra mail nedenfor:

 

Hello Vidar,

 

Supermicro is charging $55.00 to repair.

 

I have sent a $55.00 money request to you under paypal account

 

Please send payment and I can get it repaired and sent back to you quickly.

 

Sincerely,

 

Peter Luk

Customer Service Manager | SuperBiiz.com

[email protected]

Phone: 408-934-2500 ext. 173

Fax: 408-719-5026

 

Mulig du bør gjøre en forespørsel via forhandleren der du kjøpte kortet slik jeg gjorde.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det var litt merkelig at SM Europa forlanger 2000 kroner for å skifte socket. Jeg kjøpte mitt kort hos SuperBiiz.com USA og da fikk de en pris fra SuperMicro USA på $55 for samme jobb, se klipp fra mail nedenfor:

 

Hello Vidar,

 

Supermicro is charging $55.00 to repair.

 

I have sent a $55.00 money request to you under paypal account

 

Please send payment and I can get it repaired and sent back to you quickly.

 

Sincerely,

 

Peter Luk

Customer Service Manager | SuperBiiz.com

[email protected]

Phone: 408-934-2500 ext. 173

Fax: 408-719-5026

 

Mulig du bør gjøre en forespørsel via forhandleren der du kjøpte kortet slik jeg gjorde.

 

Tror nok det... men jeg skal lage en tråd på [H] hvor jeg spør om ytelsestapet her. Har kanal 1, 3 og 4 som fungerende, og det rapporteres som dual channel. Kortet har nok kostet meg ca 700 dollar totalt, og det virker litt meningsløst å bruke 300 dollar til (snaut halvparten) for en relativt liten ytelsesboost.

 

Hvis jeg kjøper et nytt kort til 700 dollar, så er nok spørsmålet heller om dette semi-defekte er verdt de 400 dollarne i prisdifferanse, og mtp at det kan kjøre quad channel med tre cpuer, eller dual/triple med alle fire, så vil jeg ikke si at verdien av det ligger på bunnivå helt enda.

Lenke til kommentar

Enig, og som jeg nevnte tidligere i PM så er PPD/Watt forholdet ikke veldig mye dårligere enn med alt intakt, sett i lys av det må man spørre seg om reparasjonen er verdt pengene også på lang sikt. Hadde det kostet omkring 1000 - 1200 NOK ja, men 2000 (+ frakt etc.) har det ingen hensikt annet enn følelsen av at det er greit ting er i orden.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet... har du testet noen av kortene? Skulle gjerne tatt en kikk på de hvis du har lyst til det. Hadde vært spennende å se om jeg kan få liv i dem.

Kortene kjører. Et av kortene har en defekt cpu socket, så den kjører med 3 CPUer. De lot seg imidlertid overklokke mer enn da jeg hadde 4, så det var ikke så farlig. Det andre kjører helt fint, men med 2 minnekanaler istedet for 4. PPD er bra på begge, så det er heller ikke så farlig.

 

Har ikke lyst å sende de fra meg nå som det kommer så mage 8103 WUer, men kanskje senere. Eller hvis jeg kjøper et kort til.. Det kortet med defekt CPU socket (pins er bøyd to steder) har jeg ikke rotet med, så det er mulig du kan klare å fixe det. Det ville i tilfelle vært knall!

 

Hvor bor du i landet?

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Enig, og som jeg nevnte tidligere i PM så er PPD/Watt forholdet ikke veldig mye dårligere enn med alt intakt, sett i lys av det må man spørre seg om reparasjonen er verdt pengene også på lang sikt. Hadde det kostet omkring 1000 - 1200 NOK ja, men 2000 (+ frakt etc.) har det ingen hensikt annet enn følelsen av at det er greit ting er i orden.

 

Det er nok 2000 alt inkludert. Dog, jeg syns det er for mye - det er jo halvparten av prisen jeg betalte for kortet inkludert frakt hit. Hadde sokkelen vært helt defekt hadde det vært noe annet, da hadde jeg nok gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det nødvendig å ha kjøler i drift på et Orion Acoustic 12U lyddempet rackskap? Eller går det fint å kjøre to servere med uten denne kjølingen på?

 

Dette rackskapet står på soverommet, og derfor må ikke være lyd. Jeg hører nesten ikke serverne, men jeg hører kjøleviftene ved uttaket.

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å ha kjøler i drift på et Orion Acoustic 12U lyddempet rackskap? Eller går det fint å kjøre to servere med uten denne kjølingen på?

 

Dette rackskapet står på soverommet, og derfor må ikke være lyd. Jeg hører nesten ikke serverne, men jeg hører kjøleviftene ved uttaket.

 

Husker ikke helst designen på disse, men på noen av de lydisolerte rackene er det mulig å få nok luftgjennomstrømning uten, men da må du sansynligvis fylle de tomme feltene med blindplater, så ikke lufta bare sirkulerer i racket.

Ellers er et vanlig inne/ute termometer greit for å overvåke temperaturen i racket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Harddiskene og CPU temperatur lå over 40 grader celsius. Men med en gang jeg åpner døren så faller temperaturen. Viften på serveren er på lav hastighet. Den andre serveren er slått av.

 

Hva burde slike temperaturer ligge på?

Lenke til kommentar

Harddiskene og CPU temperatur lå over 40 grader celsius. Men med en gang jeg åpner døren så faller temperaturen. Viften på serveren er på lav hastighet. Den andre serveren er slått av.

 

Hva burde slike temperaturer ligge på?

Spørs jo hvor mye over 40...

Personlig foretrekker jeg 21 grader på disker - da lever de litt lengere, men mange er spesifisert til driftstemperaturer opp til 60 grader.

For CPU er jo 40 grader relativt lite, men jeg regner med det er idle.

Hva temperaturen er under load er vel viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...