Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jau, grattis kb! :) Det tok to WUer og så var du inne på topp 20 :p (eller tok det kanskje bare en?)

 

Hvis vi bare får ut foldeartikkelen vår nå, så blir det gjerne topp 10 innen sommeren er på plass ;) Hvordan går det med denne forresten? Ser ikke ut til at det blir noe mer bidrag, så er gjerne greit å få sendt denne før det blir for varmt i været?

 

Og forresten: Samtlige GCN-baserte AMD-skjermkort (7000-serien) som er med i beta-testingen av FAHCore_17 bruker 0-1% CPU kraft :) Det blir spennende å se hva som skjer fremover nå, kanskje nVidia har fått en konkurent i folding?

 

Takk takk. Tok to :)

 

Skal sjekke om jeg har flere hot spots, fikk stripset en vifte nært undersiden av HK, så det er lavere temperatur der nå enn det var før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss. For noen dager siden så jeg at PPD-en gikk fra 5k til 10k på CPU bare ved å åpne kabinettdøra. Etter noen dager med lukket kabinettdør gikk den til 6k. Så åpnet jeg kabinettdøren igjen, lot den stå åpen i et par dager og jaggu har ikke PPD-en gått til 10k igjen! Får ca. 8-9k per WU isteden for 6k. Utrolig hva man kan gjøre :p

Lenke til kommentar

Trur eg mistet 300k poeng nettopp. Folding sto på 100% ingen start av upload i loggen. Men hadde startet med å folde på neste wu. Men takket være ubuntu så krasja skjermdriverne igjen. Og etter restarten så var 100 % wuen borte. Noen forslag til annen distro enn ubuntu da det ser ut til at det overhode ikke liker skjermkorte mitt. Etter siste forsøk på å få inn en skjermdriver som virker, så førte det til at jeg fikk opp guien igjen, så forsvant alt untatt snarveien til fah, har ingen menyer eller noe. Og er det noe mulighet til å finne igjen den ferdige wuen?

Lenke til kommentar

Trur eg mistet 300k poeng nettopp. Folding sto på 100% ingen start av upload i loggen. Men hadde startet med å folde på neste wu. Men takket være ubuntu så krasja skjermdriverne igjen. Og etter restarten så var 100 % wuen borte. Noen forslag til annen distro enn ubuntu da det ser ut til at det overhode ikke liker skjermkorte mitt. Etter siste forsøk på å få inn en skjermdriver som virker, så førte det til at jeg fikk opp guien igjen, så forsvant alt untatt snarveien til fah, har ingen menyer eller noe. Og er det noe mulighet til å finne igjen den ferdige wuen?

Hvis du ikke bruker den til annet enn folding og kanskje filserver eller noe slikt, så kan du kanskje prøve å installere Ubuntu server uten GUI?

Lenke til kommentar

Mer innside informasjon :p i forbindelse med beta-testing av ny AMD core: Med de siste driverne for APP-SDK, altså Catalyst 13.1 (disse som medførte dårlig folding for core 16 -> GPU-usage 80ish %), så vil også 6000-serien, altså VLIW4, kun bruke mellom 0-1 % under folding! :D 5000-serien ser fortsatt ut til å kreve CPU på samme måte som før, dog kanskje til tider litt mindre. Har ikke så mye data ang. 5000-serien i testingen.

Lenke til kommentar

Nei, dessverre.... Hele testingen foregår med 0 poeng. Men, ser ut som den snart blir tilgjengelig for beta (altså client-type), så da blir det nok poeng og forhåpentligvis mye. Ser ut som 6970 har TPF tilsvarende GTX550Ti/650Ti; mens 7970 har mindre enn halvparten av det igjen. Har ikke helt oversikt over hvilke overklokkinger som er ute og går her, men det gir vel en grei pekepinn på hvor mye mer compute-power det er i GCN. Forresten ligger et 580-kort og kniver om førsteplassen med et 7970.

 

Forøvrig, strengt tatt er dette en ny OpenCL core selv om jeg sier AMD-core, så nvidia-kort er også med i testingen. Hvordan de stiller seg opp mot CUDA-core vet jeg ikke, men basert på FAHBench er CUDA fortsatt raskest. Ergo, i mine øyne er det en AMD core :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Kanskje det blir vits i å ta med 6850 da, men jeg tviler. Tenker det blir enten neste generasjon AMD (8000) eller Nvidia (700) før jeg GPUfolder igjen. Jeg kommer da til å gå for et kort med en tredjeparts kjøler. Etter 4870x2 fikk jeg litt avsmak for GPU folding :p

Det er spennende å høre om hva som skjer i (alfa/)beta, det er fint om du holder oss oppdatert Arve :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt tid ledig i dag så jeg fyrte opp mine gamle rigger med i72600K 4.8GHz og i7980X 4.3GHz og fikk ned P8562 på begge, som er ny tror jeg, har i hvertfall ikke hatt disse tidligere.

 

De yter som følger med syntax henholdsvis: -smp 8 og -smp 12

 

i7 2600K 4.8GHz 200W ~ TPF = 6:12 = 37K PPD

i7 980X 4.3GHz 300W ~ TPF = 5:26 = 46K PPD

 

Mulig jeg setter disse i garasjen sammen med SR2 en som gir fra 160 - 220K PPD avhengig av WU.

 

Dette burde gi en boost på omkring 280K PPD og koste ca. 500 kroner i måneden.

Lenke til kommentar

H

Jeg hadde litt tid ledig i dag så jeg fyrte opp mine gamle rigger med i72600K 4.8GHz og i7980X 4.3GHz og fikk ned P8562 på begge, som er ny tror jeg, har i hvertfall ikke hatt disse tidligere.

 

De yter som følger med syntax henholdsvis: -smp 8 og -smp 12

 

i7 2600K 4.8GHz 200W ~ TPF = 6:12 = 37K PPD

i7 980X 4.3GHz 300W ~ TPF = 5:26 = 46K PPD

 

Mulig jeg setter disse i garasjen sammen med SR2 en som gir fra 160 - 220K PPD avhengig av WU.

 

Dette burde gi en boost på omkring 280K PPD og koste ca. 500 kroner i måneden.

 

Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

Frekvens og antall kanaler betyr ganske mye, men uten at jeg har noen generelle tall å komme med. Vi snakker likevel om en betydelig forskjell i TPF mellom 1333MHz og 1600MHz. Med hensyn til antall kanaler så fikk jeg testet det på E5-4650 serveren. Til og begynne med kjørte jeg med 2 minnekanaler (8 x 4GB) og oppnådde omkring 7:10 i TPF med P8102. Etter noe tid skiftet jeg til 16 x 2GB og var helt nede i 6:48 i TPF for samme prosjekt. Normalt varierer det nå mellom 6:48 - 7:02, men ligger mest omkring 6:52 - 6:54, men kan også variere mer mellom hver WU. Serveren har også en rar tendens til å "glemme" seg bort og starter noen ganger med en TPF på helt oppe i 7:30. Ved å resette maskinen kommer den opp igjen med 6:52 - 6:53 stabilt for resten av samme prosjekt.

 

Klipp fra Benchmark historikken i HFM.NET slik den er registrert i øyeblikket:

 

Name: Xeon E5-4650 3.1GHz 725W

Path: Y:\

Number of Frames Observed: 300

 

Min. Time / Frame : 00:06:48 - 979 599,7 PPD

Avg. Time / Frame : 00:06:59 - 941 278,0 PPD

Cur. Time / Frame : 00:07:01 - 934 578,5 PPD

R3F. Time / Frame : 00:07:01 - 934 578,5 PPD

All Time / Frame : 00:07:01 - 934 578,5 PPD

Eff. Time / Frame : 00:07:01 - 934 578,5 PPD

 

Kr. 2000 for å skifte en socket var veldig mye. Jeg tror jeg ville latt være og heller foldet med kortet og 3 x CPU. PPD/Watt forholdet blir ikke særlig dårligere enn med 4 x CPU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå er ikke folding super duper minneintensivt... hvor mye taper jeg egentlig ved single vs quad-channel her? 2000 for rep for det ene kortet mitt med bøyde pins, og noen ukers ventetid på toppen. Litt usikker på om det er verdt det.

Velkommen i klubben. Jeg har to kort med bøyde pins, brukte feil teknikk da jeg satte i CPUene (la de ned i en vinkel mot ene siden istedet for helt flatt). Vet ikke hvor mye antall minnekanaler utgjør i forskjell.

 

Var det Supermicro kort? Er litt sjokkert over at det koster 2000 å få reparert, har vurdert å kjøpe et nytt mens jeg venter på et reparert et, og så sende til rep det andre som er bøyd når jeg får tilbake det første.

 

Men hvis det koster 2000, så lar jeg det være... :grumpy:

Lenke til kommentar

Velkommen i klubben. Jeg har to kort med bøyde pins, brukte feil teknikk da jeg satte i CPUene (la de ned i en vinkel mot ene siden istedet for helt flatt). Vet ikke hvor mye antall minnekanaler utgjør i forskjell.

 

Var det Supermicro kort? Er litt sjokkert over at det koster 2000 å få reparert, har vurdert å kjøpe et nytt mens jeg venter på et reparert et, og så sende til rep det andre som er bøyd når jeg får tilbake det første.

 

Men hvis det koster 2000, så lar jeg det være... :grumpy:

 

Ja, er supermicro. har sendt epost til wiredzone ang. et estimat, da SM selv ikke kunne gi det (dog har jeg purret og bedt om prisen for KUN selve reparasjonen - dette MÅ de da ha en standard pris på?!?).

 

Har du testet kortet ditt? jeg kan alltids ta en titt på de hvis du vil, er rimelig dreven med å fikse pins - men i mitt tilfelle er vel 3-4 rett og slett borte. De to bøyde har jeg nok rettet opp noenlunde greit. Kan dog ikke garantere noe, selvsagt - ikke så vant med akkurat disse soklene.

 

Har forøvrig tre minnekanaler nå. Vet det ikke er fullt ut tre, men bedre enn ikkeno. Forøvrig er det slett ikke uvanlig at CPUer klokker bedre med færre kanaler, så forbauser meg ikke om minnekanal-tapet til en viss grad utjevnes av 100-200MHz høyere CPU-klokk. Spørsmålet er om jeg faktisk kan fjerne den tredje og sitte der med dual... kunne vært interessant å teste denne teorien, vet den stemmer for socket 1366 om ikke annet. Der tapte jeg 2-300MHz fra single eller dual (husker ikke, lenge siden) til trippel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...