Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det har ingen ting med banken å gjøre, det er noe PayPal gjør for å sikre seg. Kan hende du HAR verifisert det, og glemt det igjen? :p

 

Ser ikke ut til at Xeon-serveren vil opp med det første, gitt. Må kjøpe meg en diskkontroller først før jeg gidder å sette opp serveren. (primærformålet er tross alt filserver). Raid-kort UTEN ren ahci/JBOD, og hovedkortporter med kun ATA! *sukk*

Tror jeg har noen diskkontrollere liggende på jobben.

Hva trenger du?

Lenke til kommentar

Tror jeg har noen diskkontrollere liggende på jobben.

Hva trenger du?

-Minimum fire disker (åtte en fordel)

-Støtter ren AHCI, IT-firmware, JBOD etc. (Altså ren diskaccess for OS-et uten raid-bios-opplegg)

-3TB-støtte

-SAS-8484-kobling et pluss, men ikke et krav.

- Kompabilitet med et PowerEdge t310 bacplane også en fordel, men serveren får bare klage over inkompabilitet og skjit hvis den absolutt vil. :p

Hadde vært kjempeflott om du har noen som oppfyller det kravet. Ser ut som jeg må ut med hvertfall 700kr for et passende kort, så er selvfølgelig villig til å betale noe for det.

Lenke til kommentar

-Minimum fire disker (åtte en fordel)

-Støtter ren AHCI, IT-firmware, JBOD etc. (Altså ren diskaccess for OS-et uten raid-bios-opplegg)

-3TB-støtte

-SAS-8484-kobling et pluss, men ikke et krav.

- Kompabilitet med et PowerEdge t310 bacplane også en fordel, men serveren får bare klage over inkompabilitet og skjit hvis den absolutt vil. :p

Hadde vært kjempeflott om du har noen som oppfyller det kravet. Ser ut som jeg må ut med hvertfall 700kr for et passende kort, så er selvfølgelig villig til å betale noe for det.

Er ikke på kontoret før mandag, men sjekker da.

Lenke til kommentar

Det hadde vært flott., Kan hende jeg går for et vanlig SATA-kort med ASMedia til ~20 dollar og overgang til SAS-kabel til backplane om det ikke dukker opp noe greit "ordentlig alternativ" og, men alltid greit å ha noe som er ment å virke med det du skal bruke det til.

Lenke til kommentar

Jeg har liggende en komplett installasjon på SSD som jeg laget for å teste E5-4650 serveren med en litt annen utgave av Ubuntu enn den jeg bruker fordi den jeg kjører på noen ganger har en tendens til å senke hastigheten under folding på 8101. Skal se om jeg kan få laget en ISO av denne, men jeg får ikke fjernet mine identer eller passkey uten å starte den, så her må jeg bare stole på at du fjerner disse?

 

Skal se hva jeg får til i løpet av dagen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det for 8101? Det skulle bli ~640K PPD. Slett ikke verst! :thumbs:

Hvilke prosessorer er det du kjører på? Tror du har sagt det, men har glemt det.

 

8101, ja. 2.3Ghz Interlagos engineering samples :) Skal pushe mer når jeg har fikset kjøling til undersiden (!) av kortet. Mon tro om 1.2v er nok til 3.7...

 

Hvis noen vil ha bilder av riggen i dokumentet ligger det et ferdig shot nederst i denne forumposten;

 

http://kingpincooling.com/forum/showpost.php?p=24724&postcount=2

Lenke til kommentar

knopflerbruce, drar du inn kald luft utenfra gjennom den radiatoren? Hva er temperaturen du har i rommet der med den maskinvaren under full F@H last?

 

21 grader-ish. Jeg kan justere viftehastigheten litt, har 5V,7V,9V og 12V. Pr nå står den på 7V. Blir nok 9V når jeg får testet ut litt mer ift kjøling av undersiden (!) av kortet. Må ha litt airflow der, ser det ut til.

 

Rimelig stille med 7V :) skulle blitt kvitt den "bråkete" chipsetvifta, da. Vurderer å skru den av, og sette en 60mm på 5v over istedet.

Lenke til kommentar

Grattis med ny P4 folderigg og første WU levert med den knopfler. :thumbup:

 

Ser også at laget har fått en rekke nye kraftfoldere som leverer over 100K i snitt, ja faktisk så er hele topp20 gjengen nå over 50K, og det kan jeg ikke huske har skjedd tidligere. Om vel 2 dager rykker vi også opp til plass 13 på statistikklista for verden så dette går veien rett opp blant topp10 for laget innen året er omme.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jau, grattis kb! :) Det tok to WUer og så var du inne på topp 20 :p (eller tok det kanskje bare en?)

 

Hvis vi bare får ut foldeartikkelen vår nå, så blir det gjerne topp 10 innen sommeren er på plass ;) Hvordan går det med denne forresten? Ser ikke ut til at det blir noe mer bidrag, så er gjerne greit å få sendt denne før det blir for varmt i været?

 

Og forresten: Samtlige GCN-baserte AMD-skjermkort (7000-serien) som er med i beta-testingen av FAHCore_17 bruker 0-1% CPU kraft :) Det blir spennende å se hva som skjer fremover nå, kanskje nVidia har fått en konkurent i folding?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...