Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan det være forskjell fra bank til bank? Selv har jeg aldri opplevd det, men så har jeg brukt PayPal i mange år da.

Nei, det har ingen ting med banken å gjøre, det er noe PayPal gjør for å sikre seg. Kan hende du HAR verifisert det, og glemt det igjen? :p

 

Ser ikke ut til at Xeon-serveren vil opp med det første, gitt. Må kjøpe meg en diskkontroller først før jeg gidder å sette opp serveren. (primærformålet er tross alt filserver). Raid-kort UTEN ren ahci/JBOD, og hovedkortporter med kun ATA! *sukk*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16 739,76 NOK 4x AMD Opteron 6380 2.5 GHz 16-Core ES CPU Sitter på så treg data at jeg ikke klarer å poste :E Skandiabanken chat, fikk koden. Slapp å vente i 4 dager.

 

Turbo frequency 2800 MHz (more than 8 cores)

3400 MHz (8 cores or less)

 

Hvordan skal jeg klokke den/ kjøre den på?

 

Sparte 23000nok + avgifter ifølge amd anbefalte utsalgspris.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvilke PPD blir det da? 500K? Herregud for en vekst dette laget har hatt i det siste..

 

Mine 6276ES gir 750K PPD med 8102 og 8103 på 3.0GHz, så jeg tenker at 6380ES vil gi omkring 650K på stock hastighet, og 800K ved 3.0GHz som de lett kan klokkes til.

 

16 739,76 NOK 4x AMD Opteron 6380 2.5 GHz 16-Core ES CPU Sitter på så treg data at jeg ikke klarer å poste :E Skandiabanken chat, fikk koden. Slapp å vente i 4 dager.

 

Kjøpte du 4 eller 8 stk?

Lenke til kommentar
Ja, tenkte ofte på ting som "tenk om laget en gang kom over 10 millioner PPD, og kunne hevde seg med storgutta i topp 5", og nå (om ingen forsvinner plootselig hootselig) ser det jo ut som at det går.

 

Det kan se slik ut nå, og får War og Knopflerbruce sine rigger i gang så snakker vi kanskje mer enn det også. Får du ikke lyst til å delta igjen? :green:

Lenke til kommentar

Det kan se slik ut nå, og får War og Knopflerbruce sine rigger i gang så snakker vi kanskje mer enn det også. Får du ikke lyst til å delta igjen? :green:

 

Hehe, jo. Akkurat nå står det bare en quad CPU og folder, men det blir jo litt som musa som pissa i havet ift det andre dere bidrar med. Jeg har et GTX460 jeg skaffa, men det viste seg at vifta var gåent på det da jeg prøvde det, så må prøve å få bytta det. Har styra mye med jobb og slikt i det siste, så har blitt lite tid til å fikle med PC-parken. Den har ikke vært oppdatert noe nevneverdig siden 2009 da jeg kjøpte ny hovedmaskin. Resten, som HTPCn og andre sitter og sturer med Core 2-prosessorer og noen gamle GeForce-kort (9600GT og GSO). Det hadde jo vært morsomt å smelle sammen en dedikert folderigg selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Noen som har noen billige harddisker på lager? kunne trengt ca. 5-10 stk, trenger ikke mer enn 30GB egentlig.

 

De må helst funke :D

 

EDIT: F@H-nettsiden har fått nytt design!

Dessverre bare på forsiden. Uansett: folding.stanford.edu

 

Edit2: Jeg har nådd 100 ferdige WU's :D

Går forresten med planer om å skaff meg noen billige, men gode skjermkort og stappe de i noen maskiner.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

@Caster: Vurdert USB minnepenner i stedet for HD, hvis du bare trenger noe å boote maskinene på? Ev. SD-kort hvis det er bærbare med passende leser?

Alternativt bør du fortelle litt mer om bruksområde, så skjønner jeg hvorfor dette var et dumt forslag, og andre kan komme med bra anbefalinger! :p

Lenke til kommentar

Jeg setter opp snart... prøver å ta overall-verdensrekorden i wprime 1024m, men jeg tror jeg må ha en fungerende server 2008 (ikke-r2) som kan se alle 4 CPUene. Har prøvd en 32bit, men den viste bare de to jeg linket til her fra før. 64bit-varianten har jeg ikke fått installert, får bsod eller andre feil avhengig av hvilken iso jeg brenner. R2 fungerer fint nå, men er litt laggy ift. execution av trådene, så får ikke god nok score. Gidder ikke surre med dette i all evig tid, dog.

Lenke til kommentar

Hehe, jo. Akkurat nå står det bare en quad CPU og folder, men det blir jo litt som musa som pissa i havet ift det andre dere bidrar med. Jeg har et GTX460 jeg skaffa, men det viste seg at vifta var gåent på det da jeg prøvde det, så må prøve å få bytta det. Har styra mye med jobb og slikt i det siste, så har blitt lite tid til å fikle med PC-parken. Den har ikke vært oppdatert noe nevneverdig siden 2009 da jeg kjøpte ny hovedmaskin. Resten, som HTPCn og andre sitter og sturer med Core 2-prosessorer og noen gamle GeForce-kort (9600GT og GSO). Det hadde jo vært morsomt å smelle sammen en dedikert folderigg selvfølgelig.

 

Sorry, jeg hadde ikke fått med meg at du var tilbake! Alle og alt som kan foldes på teller mye, mengden er ikke det viktigste. :D

Lenke til kommentar

@Caster: Vurdert USB minnepenner i stedet for HD, hvis du bare trenger noe å boote maskinene på? Ev. SD-kort hvis det er bærbare med passende leser?

Alternativt bør du fortelle litt mer om bruksområde, så skjønner jeg hvorfor dette var et dumt forslag, og andre kan komme med bra anbefalinger! :p

 

Vel, har ikke så mange minnepenner. Og en HDD er bedre for langtidsbruk med F@H :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...