War Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Har ikke cpuer, må kjøpe 8 på ebay neste uke ca. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Da er hvertfall leaktesting av servern i gang. Makan til herk... fant to lekkasjer, begge vriene å fikse. I tillegg begynte det å dryppe vann fra den ene radiatoren da jeg holdt den på skrå. Ser ut til å ha blitt borte da jeg vippet kassa opp igjen, og det BØR fungere nå. Nå begynner jeg å bli lei av dette, har sikekrt brukt 30-40 timer på denne maskinen totalt sett. Edit: ser ut til at lekkasjen er borte, det var nok en teit skrue som sitter i toppen som ikke var skrudd til (hva den gjør der er et godt spm. - ingen andre radiatorer har denne). Kjører 2 timer ekstra leak testing i morgen, er alt bra blir det testing på ettermiddagen/kvelden Endret 16. februar 2013 av knopflerbruce 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 new bigbeta project 8103 er sluppet. Dette er en klone av 8102, og la oss håpe at den er mer tilgjengelig enn forgjengeren. Lenke til kommentar
avo Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Da er hvertfall leaktesting av servern i gang. Makan til herk... fant to lekkasjer, begge vriene å fikse. I tillegg begynte det å dryppe vann fra den ene radiatoren da jeg holdt den på skrå. Ser ut til å ha blitt borte da jeg vippet kassa opp igjen, og det BØR fungere nå. Nå begynner jeg å bli lei av dette, har sikekrt brukt 30-40 timer på denne maskinen totalt sett. Edit: ser ut til at lekkasjen er borte, det var nok en teit skrue som sitter i toppen som ikke var skrudd til (hva den gjør der er et godt spm. - ingen andre radiatorer har denne). Kjører 2 timer ekstra leak testing i morgen, er alt bra blir det testing på ettermiddagen/kvelden Lufteskrue? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Lufteskrue? Sikkert nok. Var ikke der lekkasjen lå, og den kom tilbake - samt at jeg hadde brukt en blokk med defekt o-ring på hovedkortet, så var lekkasjer all over. Hovedkortloopen er omtrent ordnet, og tror jeg har fått erstatningsradiatoren tett nå. Blir vel til å få fikset den andre med tid og stunder. Skulle det ikke være mer tull så burde ting være oppe og gå i morgen. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er en grunn for at jeg holder meg til 4 kjøleklosser med vundtunell Selv om det er 191 DB 1 Lenke til kommentar
userman Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Har ikke cpuer, må kjøpe 8 på ebay neste uke ca. Skal du lage to quad rigger? Har ikke fått med meg prosjektet ditt skikkelig Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hvi Har ikke cpuer, må kjøpe 8 på ebay neste uke ca. Hvilke CPU'er planlegger du å putte i den? Lenke til kommentar
zlagther Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 at jeg ikke har sett dette før nå :O Syntes dette her er et utrolig kult og fint prosjekt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er en grunn for at jeg holder meg til 4 kjøleklosser med vundtunell Selv om det er 191 DB Joa. Tror jeg har ordnet en fix på de nippel-problemene. Har rette barbed nipler som funker, og ekstra tykk slange som kan bøyes endel uten knekk. Da slipper jeg lekk i svivelkontaktene, og en g3/8->g1/4-overgang som må i radiatoren før disse satans 90-graderne. Skal sies at det ikke pleier å være så mye knot med vannkjøling, jeg har hatt 3 defekte nipler, en ødelagt o-ring i g3/8-g1/4-overgang, en ødelagt o-ring i en vannblokk (my bad, den visste jeg egentlig om, men glemte helt av det da jeg monterte), og en radiator med en liten lekkasje (sannsynligvis) i dette oppsettet. Venter på noen fler strips, når de er her senere i kveld kan jeg leakteste. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Ser folk twinne ståltråd i spiral rundt slangene så de kan bøyes uten å kolapse/knekke/hindre flow. Som bildet, bare på utsiden. Ja jeg skal lage 2x G34-rigger for å ha en mill PPD som minimum. Har fått en rigg i hus og nr 2 er i posten. Har ikke kjøpt cpuer, men 16 core i 6386 SE , 6380 ,6378 eller 6376 Noe i den duren . Med montert HK og 16 brikker minne fra samsung som garantert passer + 2x 1400W PSU pr kabinett kostet hver server 22000 etter rabatter. Nå kan man vel presse prisen et par tusen på å velge HK uten unødvendige spor og sas-porter osv / strippet og et par tusen på å skaffe minne selv et billigere sted, da kan man komme ned i 18000 pr rigg uten om cpuer. Det absolutt billigste er å kjøpe hovedkortet og skaffe kabinett, psu, kjøling og minne selv, da er man kanskje ned i 12000kr. Fikk ca 10.000kr i rabatter VS priser på hjemmesiden ved å be om et tilbud på varene man har lagt i handlevognen. Endret 17. februar 2013 av War 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg la nettopp merke til mulighet for statistikk i signaturen min fra EOC sin side Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Med så strenge regler for signatur , slipper denne igjennom? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Ingen aning... er det så strengt da? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Med så strenge regler for signatur , slipper denne igjennom? Nope. Ingen aning... er det så strengt da? Jepp. Endret 18. februar 2013 av Rudde93 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Dårlig! Det burde vi få endret! Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Nja, synes det er greit at signaturreglene er såpass strenge som de er. Mange forum jeg bare går rett ut av fordi folk har for mye i signaturene. Ang. foldingen her så er alt som det har vært, ligger på ca. 80K PPD. Venter fortsatt på QRB for GPUer Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg bretter for tiden på en maskin med i5-750 og 4GB ram. Vil mer ram kunne gi mer PPD? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg bretter for tiden på en maskin med i5-750 og 4GB ram. Vil mer ram kunne gi mer PPD? Nei 1 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Fikk nettopp ned en WU uten bonus, uniprosessor A4 P10424 Ikke at det gjør så altfor mye, for denne PCen gir lite poeng uansett hva den får; trodde bare ikke det skulle være mulig... Denne PCen har foldet lykkelig på andre WUer og levert de i "god" tid før fristen, så ingen grunn til at den skal få bonusløse WUer med god tidsfrist. Men men, den tjener forskningen selv om det ikke blir mye poeng Edit: Bladde igjennom statistikken i HFM og fant et prosjekt jeg har foldet fire WUer på som også har vært uten bonus, P6892. Så det var ikke første gangen dette har skjedd! Editedit: P6892 var GROMACS, og ikke A4 prosjekt... Endret 18. februar 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå