Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er hvertfall leaktesting av servern i gang. Makan til herk... fant to lekkasjer, begge vriene å fikse. I tillegg begynte det å dryppe vann fra den ene radiatoren da jeg holdt den på skrå. Ser ut til å ha blitt borte da jeg vippet kassa opp igjen, og det BØR fungere nå. Nå begynner jeg å bli lei av dette, har sikekrt brukt 30-40 timer på denne maskinen totalt sett.

 

Edit: ser ut til at lekkasjen er borte, det var nok en teit skrue som sitter i toppen som ikke var skrudd til (hva den gjør der er et godt spm. - ingen andre radiatorer har denne). Kjører 2 timer ekstra leak testing i morgen, er alt bra blir det testing på ettermiddagen/kvelden :)

Endret av knopflerbruce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er hvertfall leaktesting av servern i gang. Makan til herk... fant to lekkasjer, begge vriene å fikse. I tillegg begynte det å dryppe vann fra den ene radiatoren da jeg holdt den på skrå. Ser ut til å ha blitt borte da jeg vippet kassa opp igjen, og det BØR fungere nå. Nå begynner jeg å bli lei av dette, har sikekrt brukt 30-40 timer på denne maskinen totalt sett.

 

Edit: ser ut til at lekkasjen er borte, det var nok en teit skrue som sitter i toppen som ikke var skrudd til (hva den gjør der er et godt spm. - ingen andre radiatorer har denne). Kjører 2 timer ekstra leak testing i morgen, er alt bra blir det testing på ettermiddagen/kvelden :)

Lufteskrue?

Lenke til kommentar

Lufteskrue?

 

Sikkert nok. Var ikke der lekkasjen lå, og den kom tilbake - samt at jeg hadde brukt en blokk med defekt o-ring på hovedkortet, så var lekkasjer all over. Hovedkortloopen er omtrent ordnet, og tror jeg har fått erstatningsradiatoren tett nå. Blir vel til å få fikset den andre med tid og stunder. Skulle det ikke være mer tull så burde ting være oppe og gå i morgen.

Lenke til kommentar

Det er en grunn for at jeg holder meg til 4 kjøleklosser med vundtunell :w00t:

Selv om det er 191 DB

 

Joa. Tror jeg har ordnet en fix på de nippel-problemene. Har rette barbed nipler som funker, og ekstra tykk slange som kan bøyes endel uten knekk. Da slipper jeg lekk i svivelkontaktene, og en g3/8->g1/4-overgang som må i radiatoren før disse satans 90-graderne.

 

Skal sies at det ikke pleier å være så mye knot med vannkjøling, jeg har hatt 3 defekte nipler, en ødelagt o-ring i g3/8-g1/4-overgang, en ødelagt o-ring i en vannblokk (my bad, den visste jeg egentlig om, men glemte helt av det da jeg monterte), og en radiator med en liten lekkasje (sannsynligvis) i dette oppsettet. Venter på noen fler strips, når de er her senere i kveld kan jeg leakteste.

post-101601-0-23722800-1361126641_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser folk twinne ståltråd i spiral rundt slangene så de kan bøyes uten å kolapse/knekke/hindre flow.

 

Som bildet, bare på utsiden.

 

 

Ja jeg skal lage 2x G34-rigger for å ha en mill PPD som minimum.

Har fått en rigg i hus og nr 2 er i posten.

Har ikke kjøpt cpuer, men 16 core i 6386 SE , 6380 ,6378 eller 6376

Noe i den duren .

 

Med montert HK og 16 brikker minne fra samsung som garantert passer + 2x 1400W PSU pr kabinett kostet hver server 22000 etter rabatter.

Nå kan man vel presse prisen et par tusen på å velge HK uten unødvendige spor og sas-porter osv / strippet og et par tusen på å skaffe minne selv et billigere sted, da kan man komme ned i 18000 pr rigg uten om cpuer.

 

Det absolutt billigste er å kjøpe hovedkortet og skaffe kabinett, psu, kjøling og minne selv, da er man kanskje ned i 12000kr.

 

Fikk ca 10.000kr i rabatter VS priser på hjemmesiden ved å be om et tilbud på varene man har lagt i handlevognen.

post-64596-0-51937200-1361135753_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk nettopp ned en WU uten bonus, uniprosessor A4 P10424 :confused: Ikke at det gjør så altfor mye, for denne PCen gir lite poeng uansett hva den får; trodde bare ikke det skulle være mulig... Denne PCen har foldet lykkelig på andre WUer og levert de i "god" tid før fristen, så ingen grunn til at den skal få bonusløse WUer med god tidsfrist. Men men, den tjener forskningen selv om det ikke blir mye poeng :)

 

Edit: Bladde igjennom statistikken i HFM og fant et prosjekt jeg har foldet fire WUer på som også har vært uten bonus, P6892. Så det var ikke første gangen dette har skjedd! Editedit: P6892 var GROMACS, og ikke A4 prosjekt...

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...