Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finner ikke tape, men får i morgen. Fikk gjort litt annet og... syns vifteløsningen er litt småfiffig :) Mangler kun å montere sinks og å måle opp to slangebiter til, og så er maskinen klar til å bli testet. Burde ha en fair sjans på å satt opp alt i morgen kveld, om ikke annet. med mindre noe går fryktelig galt skal denne være oppe og gå midt i neste uke. Vil benchmarke den i windows før jeg setter den til folding duty.

post-101601-0-03707400-1360538368_thumb.jpg

post-101601-0-53325100-1360538369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig forbi eplene :green:

Det har vært et mål for meg lenge - ikke fordi jeg har noe i mot eppler, men brukerne har et så religiøst forhold til leketøyet sitt at det er morro å erte dem litt.

Det som virkelig er fasinerende er at vi er det "nasjonale" teamet som gir mest PPD.

Lille Norge med Hardware.no :w00t:

Det står det respekt av!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Litt off topic her, men hvor stille er H100en din med de to Noctua viftene? Lurer på om det er noe jeg bør vurdere sammen med en h100i til sommeren.

Ganske stille, men dette er første gen. Noctua NF-P12, så det er litt mer lyd enn i de nyere, men det er fortsatt såpass bra at jeg ikke gidder å bytte de ut. Ytelsen med 2 i push og 20cm viften i taket på HAF-X er grei, men jeg vegrer meg for å dytte 3930K over 75C 24/7, som ville vært resultatet om jeg klokker forbi 4.4GHz slik oppsettet mitt er nå. (med 20C romtemp ligger jeg på 71-72C på varmeste kjerne)

Jeg har ikke noe problem med å sove med kabinettet 1m fra senga, det er bare en rolig og ganske dyp sus.

 

Gøy å komme opp på 14. plass ja, og så ligger vi på 6. plass i PPD. Om vi fortsetter kommer vi til 12. plass om ca 1 mnd og inn på top 10 før året er omme. Blir spennende å se om GPU QRB forandrer ting.

Lenke til kommentar

Dell PowerEdge t310 med en Intel Xeon 3400 series prosessor (Quad Core, ukjent klokkng), er det noe som yter mer en f.eks. i7 klokk for klokk, eller er de to omtrent like? Såvidt jeg forstod, tilsvarer de mer eller mindre SB i-prosssorene.

 

I motsetning til stasjonærmaskinen vil denne kunne stå på mesteparten av tiden, så lenge folding ikke forstyrrer filserving m.m. Håper bare jeg kan gå for linux, for blir det FreeBSD blir det straks vere med folding.

Lenke til kommentar

Alle GPU'ene mine failer under folding i Windows og greier ikke finne ut hvorfor? er dette ett kjent problem?

 

Hvilke kort snakker vi om? Hva står det i loggen? HFM tolker forresten pausing av sloten som en "failed", sånn i tilfellle det er den du ser på :)

 

 

 

 

@Ngz; Hvis de er basert på Sandy, så yter de nok omtrent likt klokk for klokk :) Det er jo mye cache på Xeon, så at de minner mer om i7 enn i5 er nok riktig. Filserving er vel relativt lite prosessorkrevene, sånn mtp du kan bruke eldgammel hardware?

 

 

@pmbpictures; Bare følg bruksanvisningen for installasjon av V7, og legg inn som -alias- sier, så er du i gang! :) Velkommen i gjengen!

 

 

@vegghara; Velkommen til gjengen du og ;)

 

@avo; :w00t::fun:

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Dell PowerEdge t310 med en Intel Xeon 3400 series prosessor (Quad Core, ukjent klokkng), er det noe som yter mer en f.eks. i7 klokk for klokk, eller er de to omtrent like? Såvidt jeg forstod, tilsvarer de mer eller mindre SB i-prosssorene.

Nehalem med dual channel minne. Yter likt som i7 for socket 1156, dvs noe dårligere enn SB.

 

Typisk 12k-18k ppd avhengig av clock og WU.

Lenke til kommentar

La akkurat merke til denne på skjerm 3:

post-163450-0-17700100-1360701358_thumb.png

60K PPD (nesten 61) med 3930K SMP 10 (5C10T, F@H bundet til core 0-9) . 23C romtemp.

Dette virker noe mye, men jeg har sett det før, det er noen av WUene med 600 base credit som gir veldig mye PPD. Jeg så en av disse med estimat 72K PPD med 4.2GHz SMP 12 før jul mens jeg så en 720p TV serie.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

 

*********************** Log Started 2013-02-12T21:03:20Z ***********************

21:03:48:WARNING:WU00:FS00:FahCore returned: UNSTABLE_MACHINE (122 = 0x7a)

21:03:53:WARNING:WU01:FS01:FahCore returned: GPU_MEMTEST_ERROR (124 = 0x7c)

21:03:56:WARNING:WU01:FS01:FahCore returned: GPU_MEMTEST_ERROR (124 = 0x7c)

21:04:03:WARNING:WU03:FS00:FahCore returned: UNSTABLE_MACHINE (122 = 0x7a)

21:04:17:WARNING:WU00:FS00:FahCore returned: UNSTABLE_MACHINE (122 = 0x7a)

21:04:33:WARNING:WU03:FS00:FahCore returned: UNSTABLE_MACHINE (122 = 0x7a)

21:04:47:WARNING:WU00:FS00:FahCore returned: UNSTABLE_MACHINE (122 = 0x7a)

21:04:56:WARNING:WU01:FS01:FahCore returned: GPU_MEMTEST_ERROR (124 = 0x7c)

 

 

What is wrong? :S

 

Og den andre GPU'en står det bare ready på og så ståpr det running i 2 sekunder også ready igjen....

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

@Ngz; Hvis de er basert på Sandy, så yter de nok omtrent likt klokk for klokk :) Det er jo mye cache på Xeon, så at de minner mer om i7 enn i5 er nok riktig. Filserving er vel relativt lite prosessorkrevene, sånn mtp du kan bruke eldgammel hardware?

Jepp, i utgangspunktet. Selv om ZFS og kryptering også krever litt, er det stort sett at jeg måtte oppdatere uansett pga HK og PSU-begrensninger som er grunnen til oppgraderingen. Skal ha OpenVPN, og litt kjørende tjenester og, men blir nok nok av prosessorkraft til overs.

 

@Xi13: Er jo ikke så verst det, for en boks som uansett står og går..:)

 

Er det noen som vett hvordan det er å feste en Noctua N1-hvadennåheter på et slikt serverkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...