Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snittet mitt siden nyttår er temelig nøyaktig 40K PPD, hvor jeg har kjørt konsekvent SMP 10 (5C10T), og for det meste prøvd å låse andre aktive programmer til siste 1C2T (i task manager). Jeg har funnet at PPD tar en god hit mens jeg spiller eller gjør ting som er mer intensivt enn kontorarbeid/musikk uten å skille det på denne måten, og siden jeg ikke finner noen enkel måte å skripte overgang fra SMP 10 til 12 og tilbake og binde F@H til kjerner i task manager så lar jeg det bare kjøre slik. Fra perioder hvor jeg har latt maskinen være i fred i et par dager med SMP 12 har den dratt inn 52-55K i snitt. Jeg har ikke noen gode tall på det, men skal til foreldre fredag til mandag denne helgen, så da får maskinen temlig nøyaktig 72 timer fri fra meg. Kan sjekke hva den får i snitt over 3 døgn.

 

Jeg bruker ikke HFM. Er benchmarken en grei måte å sammenligne ytelse mellom prosessorer?

 

HFM gir deg maksimum PPD du kan oppnå ved å kun se på TPF og prosjektet, samt bonus. Den skal være temmelig nøyaktig.

 

Edit: Høres ut som en god plan med foldingen, så får vi inn noen skikkelige tall før vi publiserer det.

Endret av userman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått folding-spiriten i meg igjen, etter to netter med pcen på folding har det gått veldig bra. Den står nå lengre fra sengen, så nattesøvnen blir ikke ødelagt :)

 

Kommer til å kjøre ca. 12/7 folding for det meste. Bruker pcen til andre ting enn folding, så folding blir det om natten og når jeg ellers ikke bruker pcen.

 

Ser forresten at HW.no klatrer opp til 14. plass om et par dager i følge Extreme OC's beregninger. Dessuten har også China Folding@Home power gått kraftig ned i produksjon, så med mindre de går opp igjen kan vi gå forbi de og i løpet av et halvt år. Men vi går nok forbi Team MacOS X neste uke :D

Lenke til kommentar

La til bittelitt, og driver med retting av skrifefeil o.l. :)

 

Edit: vent litt til jeg får opp min første, jeg har montert blokker osv nå, og bare jeg finner den termiske tapen min blir det til å sette på sinker i løpet av dagen. Denne riggen blir helt vill! :p

 

Edit #2: Er det nødvendig å skrive f.eks. PPD (Poeng Per Dag) lenge etter at vi har definert hva PPD står for? jeg syns det virker merkelig, spesielt siden forkortelsen er rimelig intuitiv. har ikke endret dette, regner med dere vil ha noen ord med i laget.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

La til bittelitt, og driver med retting av skrifefeil o.l. :)

 

Edit: vent litt til jeg får opp min første, jeg har montert blokker osv nå, og bare jeg finner den termiske tapen min blir det til å sette på sinker i løpet av dagen. Denne riggen blir helt vill! :p

 

Edit #2: Er det nødvendig å skrive f.eks. PPD (Poeng Per Dag) lenge etter at vi har definert hva PPD står for? jeg syns det virker merkelig, spesielt siden forkortelsen er rimelig intuitiv. har ikke endret dette, regner med dere vil ha noen ord med i laget.

 

Enig jeg. Det blir flesk på kjøtt.

Lenke til kommentar

Ja, lagres automatisk så det er bare å skrive på om hva du synes mangler. Personlig synes jeg det mangler en rød tråd av en eller annen som har vært med fra starten av for å gi et bilde av utviklingen av foldingen generelt og av laget spesielt.

 

Alt blir redigert for skrivefeil, unødvendigheter etc. før det publiseres har jeg forstått det til.

Lenke til kommentar

La til bittelitt, og driver med retting av skrifefeil o.l. :)

 

Edit: vent litt til jeg får opp min første, jeg har montert blokker osv nå, og bare jeg finner den termiske tapen min blir det til å sette på sinker i løpet av dagen. Denne riggen blir helt vill! :p

 

Edit #2: Er det nødvendig å skrive f.eks. PPD (Poeng Per Dag) lenge etter at vi har definert hva PPD står for? jeg syns det virker merkelig, spesielt siden forkortelsen er rimelig intuitiv. har ikke endret dette, regner med dere vil ha noen ord med i laget.

 

Lurte på det med å skrive det igjen, men konkluderte med å fjerne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...