Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at det er for samme WU? Og samme utgave av den?

Avhengig av WUs varierer min PPD fra 28K til omtrent 60K. Om jeg kjører 6C12T til F@H varierer det fra ca 35K - 72K.

 

På samme WU høres 40K vs 37K PPD ut som en forskjell som kan komme av forskjellig størrelse på L3 cache eller forskjellig RAM, men samme klokk. Evt. 100-200MHz forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen gode tips til hvordan jeg kan sette opp scheduling av F@H. Jeg har kikket litt på Task Scheduler uten å bli klok på det.

 

Jeg ser for meg følgende oppsett:

Mandag til fredag: Fold mellom 16-08

Lørdag, søndag: Fold.

I tillegg ønsker jeg unntak om pc'en ikke har vært idle minst 10 min.

 

Noen som har gjort dette eller vet hvordan?

Lenke til kommentar

Er noe det jeg har prøvd på, XmasB. Snart blir det hyttetur, da blir det folding imens her hjemme. Må bare huske på å lufte ned rommet til 16-17 grader så blir det ikke så varmt.

Har du fått det til? :)

 

Og hva skjedde egentlig "Sitér meg når du vil svare meg, så er det større sjanse for at jeg ser din mening. Det koster deg ikke mer enn ett museklikk."? ;)

Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe... eneste som mangler er oppkutting av heatsinks til strømregulatorene. Det blir nok aluminium på de små svarte, mens de store grå får kobber. Er det jeg har liggende, og ideen min om å kutte opp større sinks til småbiter faller i fisk fordi jeg ikke har utstyr til det (dremelen har ikke sjans til å gjøre noe slik, hvertfall i mine hender). Regner med at aluminiumsribber + en vifte over gjør susen. Alias?

post-101601-0-02685600-1360188985_thumb.jpg

post-101601-0-55691300-1360188986_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt rundt og ikke fått noe fornuftig svar.

Jeg hadde mine servere på skolen en stund , men det er garantert watt x 24t , så er det nett og kjøling og denne watten den bruker blir ganget med to da den må kjøles ned tilsvarende også + fortjeneste.

Høres ut som 1500kr mnd/ ikke lønnsomt på noe vis med mindre man har tilgang gjennom jobb.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe... eneste som mangler er oppkutting av heatsinks til strømregulatorene. Det blir nok aluminium på de små svarte, mens de store grå får kobber. Er det jeg har liggende, og ideen min om å kutte opp større sinks til småbiter faller i fisk fordi jeg ikke har utstyr til det (dremelen har ikke sjans til å gjøre noe slik, hvertfall i mine hender). Regner med at aluminiumsribber + en vifte over gjør susen. Alias?

 

Jeg kjøpte mengder av disse hos DX http://club.dx.com/r.../text/35816/add og disse http://www.netshop.n...0000104882.aspx hos Netshop. Det følger med dobelsidig tape som faktisk fungerer.

 

Hvis du vil kutte selv av gamle heatsinks så må det kutteskive i stål (tynneste som finnes) til for å få et noenlunde resultat. Evt. få de kuttet opp på et mekanisk verksted, men da blir det rimeligere å kjøpe fra de 2 nevnte over.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mengder av disse hos DX http://club.dx.com/r.../text/35816/add og disse http://www.netshop.n...0000104882.aspx hos Netshop. Det følger med dobelsidig tape som faktisk fungerer.

 

Hvis du vil kutte selv av gamle heatsinks så må det kutteskive i stål (tynneste som finnes) til for å få et noenlunde resultat. Evt. få de kuttet opp på et mekanisk verksted, men da blir det rimeligere å kjøpe fra de 2 nevnte over.

 

Fant noen jeg hadde liggende... glemte helt av de. Må kutte opp noen tynne i alu for å bruke der hvor de små, grå ribbene er (for smalt mellom der til å bruke de andre).

 

Burde holde, ellers? Må jo veie 5kg bare HK + ribber og blokker alene.

post-101601-0-94957500-1360233114_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du fått det til? :)

 

Og hva skjedde egentlig "Sitér meg når du vil svare meg, så er det større sjanse for at jeg ser din mening. Det koster deg ikke mer enn ett museklikk."? ;)

Tenkte ikke på å sitere deg da jeg ikke direkte svarte på spørsmålet ;)

 

Jobber med saken! Kan eventuelt scripte noe i AutoIt :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er for samme WU? Og samme utgave av den?

Avhengig av WUs varierer min PPD fra 28K til omtrent 60K. Om jeg kjører 6C12T til F@H varierer det fra ca 35K - 72K.

 

På samme WU høres 40K vs 37K PPD ut som en forskjell som kan komme av forskjellig størrelse på L3 cache eller forskjellig RAM, men samme klokk. Evt. 100-200MHz forskjell.

 

Vel, jeg antar at poenget er å la CPUen kjøre så mange WUs som mulig, og så ta avg ppd av dem.

Lenke til kommentar

Fant noen jeg hadde liggende... glemte helt av de. Må kutte opp noen tynne i alu for å bruke der hvor de små, grå ribbene er (for smalt mellom der til å bruke de andre).

 

Burde holde, ellers? Må jo veie 5kg bare HK + ribber og blokker alene.

 

Litt flere ribber... men nesten i mål nå, er to små chipper som ikke har kjøling akkurat nå :)

post-101601-0-91288400-1360267359_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vel, jeg antar at poenget er å la CPUen kjøre så mange WUs som mulig, og så ta avg ppd av dem.

Snittet mitt siden nyttår er temelig nøyaktig 40K PPD, hvor jeg har kjørt konsekvent SMP 10 (5C10T), og for det meste prøvd å låse andre aktive programmer til siste 1C2T (i task manager). Jeg har funnet at PPD tar en god hit mens jeg spiller eller gjør ting som er mer intensivt enn kontorarbeid/musikk uten å skille det på denne måten, og siden jeg ikke finner noen enkel måte å skripte overgang fra SMP 10 til 12 og tilbake og binde F@H til kjerner i task manager så lar jeg det bare kjøre slik. Fra perioder hvor jeg har latt maskinen være i fred i et par dager med SMP 12 har den dratt inn 52-55K i snitt. Jeg har ikke noen gode tall på det, men skal til foreldre fredag til mandag denne helgen, så da får maskinen temlig nøyaktig 72 timer fri fra meg. Kan sjekke hva den får i snitt over 3 døgn.

 

Jeg bruker ikke HFM. Er benchmarken en grei måte å sammenligne ytelse mellom prosessorer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...