Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker V7 og du har HFM på samme PC er det bare til å åpne HFM, klikke på Clients->Add client (V7). Gi den et passende navn, Adress er IP'en som står i V7=127.0.0.1, Password tror jeg ikke er nødvendig. Hvis ikke så settes dette i V7-klienten under Configure->Remote Access

 

Hvis du folder på en annen PC enn den du har HFM på, så kan du følge oppsettet her (kan forøvrig titte på dette uansett siden prosessen er veldig lik): http://www.diskusjon...

 

Under settinger i HFM (Edit->Preferences) er det greit å sette et Refresh intervall, krysse av på Auto Save Configuration when Changed (under Options) og legge inn ID og navn (under Web Settings). EO User ID'en din er 630273 :)

 

Når du er ferdig med å legge inn instillinger og klienter er det lurt å trykke File->Save Configuration as, og så gå inn igjen i Preferences og legge denne filen inn som Configuration File under Startup & External. Huk også av på Load Configuration File.

 

Nå tror jeg ikke at jeg har glemt noe, men spør i vei hvis du får problemer :)

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg har noen problemer med at GPU foldingen min henger seg opp og sier at den er 99.99% done, dette er ikke noe jeg legger så mye merke til da jeg ofte holder på med andre ting og ikke overvåker foldingen til enhver tid. Spesifikasjoner på maskinen er

MB: ASUS Crosshair V Formula

CPU: AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz

RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

GPU: AMD Powercolor 7970

PSU: Corsair HX1000w

HDD1: OCZ SSD RevoDrive 3 120GB

HDD2: Western Digital VelociRaptor 600GB

HDD3: Seagate Barracuda 3TB

 

Kjører windows 7 64-bit

 

Edit ser nå at F@H versjonen (7.2.9) jeg har er for win32xp altså 32 bit kan det være dette som er grunnen?

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Som en liten observasjon, så får man hinsides mye mer poeng hvis man har utstyr som kan kjøre store enheter. Jeg har kjørt "reservedelene" mine med en CPU, 6 kjerner (E5-2620) et par døgn. Det burde gitt nesten 30% ekstra, på toppen av hovedmaskinen med 2 CPUer og 16 kjerner, men hvis dere ser på times-statistikken min ga den bare noen små "kviser" nede på X-aksen. Nesten ikke målbart!

http://folding.extre...php?s=&u=602994

 

Verden er urettferdig, også måten dette prosjektet teller poeng. Du skal ha *veldig* bra utstyr før du genererer 100 000 poeng i døgnet. (vi snakker flere topp spesifiserte spill-maskiner eller mange virkelig RÅ skjermkort) Går du litt opp og matcher kravene for å kjøre store WorkUnits så får du plutselig flere ganger så mye poeng på EN maskin. Dette er ment som en liten inspirasjon til alle som bidrar til teamet men ikke føler de får betalt for innsatsen. Den følelsen stemmer nok i mange tilfeller... De som ikke havner på topp-20 lista til teamet genererer likevel masse poeng, og uten dere blir det ingen rekorder!!!

 

Helt enig.

Selv om jeg er en a de som virkelig drar nytte av -bigadv poengmessig synes jeg det det er et urimelig forhold mellom "vanlige" WUs og de store man må ha litt tyngere maskinvare for å håndtere.

 

Jeg får fire-fem ganger så mange poeng på -bigadv under Linux, sammenlignet med vanlige WUs under Windows.

 

Jeg antar dette er bevisst fra Stanford fordi det er enklere for dem å håndtere færre, men kraftigere maskiner i nettverket.

 

Dette er urettferdig for alle de små bidragsyterne som hele systemet bygger på.

Lenke til kommentar

Det har noe med kostnad å gjøre, og. Servere koster flerfoldige ganger en vanlig desktopmaskin.

 

Ser den, jeg folder jo på utstyr til noen hundre tusen, men likevel synes jeg poengsystemet budre gi noe mer til alle de små bidragsyterne. Mitt leketøy yter ikke så mange ganger mer enn "vanlige" utstyr, selv om det koster en del.

Lenke til kommentar

En 4P Xeon E5-4650 3.1GHz server koster ca. 130.000 NOK veil. (ca. 40 - 50K NOK hvis man kjøper CPUer via ebay) og får ca. 660K PPD for å folde en P8101. En standard i7 Desktop 2600K 4.4GHz koster veil. ca. 7.000 og får 22 - 26K i snitt for å folde en standard smp hvis jeg husker rett.

 

Serveren koster 18.6 ganger mer enn desktop eksemplet jeg bruker, men yter 30 ganger bedre.Desktopen i eksemplet bruker ca. 180W mot serverens 700W, så jeg vil samlet sett si at "belønningen" står til kostnad og PPD/Watt forholdet. Hvis man som privat donor bruker så mye kroner på foldingen så bør man kunne få såpass igjen. Husk også at vi folder som et lag hvor alle PPD teller like mye for alle i laget, og for PG som mottar arbeidet. Det er sammen vi folder for forskningen og sammen vi blir belønnet med poeng (konkurransen må være der for at laget skal yte sitt beste).

 

Tar man sammenligningen mot de kraftigste GPUene så blir forholdet mellom kostnader og ytelse omtrent det samme, men her er det jo varslet at skal bli betydelig bedre betalt for GPU-folding selv om det har latt vente på seg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det mulig å få V7-klienten til å kun laste ned små WU?

max-packet-size small Configures the slot to get small WUs (~5MB)

 

Ref.: http://foldingforum.org/viewtopic.php?p=181881

 

 

Edit ser nå at F@H versjonen (7.2.9) jeg har er for win32xp altså 32 bit kan det være dette som er grunnen?

Så vidt jeg kan se er 7.2.9 for Windows bare tilgjengelig i en utgave uavhengig av operativsystem. Den finnes derimot kun i 32 bit for Windows, så ser ikke at det skal være problemet ditt.

 

Folder selv med AMD-kort, og har ikke møtt på tilsvarende problem. Står det noe fornuftig i loggen? Finnes det en entry som sier at du faktisk har nådd 99%? Progress baren er nemlig basert på estimert TPF, og jeg har sett at den av og til kan løpe seg litt vill hvis noe annet kommer og eter ressurser. Folder du med SMP også? Har du i så fall husket å dedikere en kjerne til GPUen? Har du oppdatert til 13.1 driverne? Folding passer dårlig sammen med siste versjon av APP SDK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den, jeg folder jo på utstyr til noen hundre tusen, men likevel synes jeg poengsystemet budre gi noe mer til alle de små bidragsyterne. Mitt leketøy yter ikke så mange ganger mer enn "vanlige" utstyr, selv om det koster en del.

 

Et poeng jeg glemte er at hvis man får like godt betalt på "vanlige" maskiner og servere, så er det lurere for "oss" å kjøre vanlige WU's, da de er mindre og man taper mindre poeng hvis noe går skeis.

Lenke til kommentar

 

Men sjekk denne, Xeon E5-4650 til omkring $500 pr. enhet er en utrolig bra pris. Jeg betalte $849 pr. stk for mine i fjor, som også var en veldig god pris. http://www.ebay.com/...=item27cbd406ad

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...