Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør i vei! :) Men vil du ha svar og? :p

 

EO-stat=ExtremeOverclocking statistikken :) Den siden oppdateres hver tredje time, og i norsk tid blir siste oppdatering for et døgn klokken 0700 (=12AM i EO-stat).

 

Eksempel:

I EO-statistikken vil alle tidspunktene vist nedenfor bli registrert som dagspoeng for 24. januar:

01.25, 12am 1,835 1

01.24, 9pm 4,284 1

01.24, 6pm 445 1

01.24, 3pm 0 0

01.24, 12pm 0 0

01.24, 9am 0 0

01.24, 6am 0 0

01.24, 3am 0 0

Lenke til kommentar

Jeg har gjort ferdig minst 3-4 WU'er men fortsatt står det Unknown. Det står ETA, og alle ser ut som at de er like lange. Min GPU er akseptert for folding.

Såvidt meg bekjent så står det det på core11-wuene. Altså wuer til de Nvidia-kort som er før Fermi. Dette hadde jeg på mine 9800-kort samt på GTX 260-kortet mitt. Dette har vært siden jeg begynte med V7 (Som da er ca. når den kom ut).

 

Men du ser at den leverer poeng? Hvis jeg husker riktig var det vel rundt 350/520 poeng pr. WU på core11.

Lenke til kommentar

Hvis vi snakker standard smp så kan du forsøke å sette denne kommandoen i client.cfg:

 

-smp 2

 

Da vil klienten folde kun med 2 kjerner. Prossorkraften settes såvidt jeg husker når du kjører konfigurasjon av klienten ved å oppgi % belastning man ønsker. Mine eksempler er med V6.34, så hvis du bruker V7 vil du finne de samme valgene i en eller annen meny under innstillinger.

 

Forøvrig:

Det går mot ny månedsrekord også denne måneden for laget, og kanskje når vi hele 230 mill. hvis vi leverer som nå resten av januar.

 

Og, det ble ny døgnrekord på meg i går med 3.045.695 poeng.

Endret av -alias-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

så hvis det bare står -smtp så betyr det at den bruker alle 4 prosessorne eller bare en? Nummeret angir hvilken kjerne som skal brukes eller hvor mange? (Setter jeg høy belastning på prosessorkjerne tre og fire så kan jeg la OS'et og de andre programmene bruke kjerne en og to.

Bare -smp lar fah velge ganske så automagisk.

-smp 2 blir to tilfeldige(?) kjerner, og -smp 4 blir alle 4.

Men, du skal ikke trenge å begrense foldingen til bare noen kjerner, siden prosessen kjører med lavest mulig prioritet, og derfor bare skal utnytte ledig kapasitet.

Det vil jo ta litt tid å frigjøre kapasitet når en annen høyerer prioritert prosess ber om det, så maskinen kan føler litt meg sluggish, men om du ikke er plaget av det - fold i vei på alle kjerner.

På laptoppen jeg skriver nå kjører jeg V7 i bakgrunnen, uten å merke noe annet enn at det blir godt og varmt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig:

Det går mot ny månedsrekord også denne måneden for laget, og kanskje når vi hele 230 mill. hvis vi leverer som nå resten av januar.

 

Og, det ble ny døgnrekord på meg i går med 3.045.695 poeng.

Jeg har styra fælt med å få opp maskinen min, så når den var oppe manglet jeg bare PSU og CPU-kjølere før jeg kunne boote reservedelene mine. Kjøpte en disk også, så jeg slipper å boote på en minnepenn.

Den kom opp i går, og etter litt justering lastet den nettopp ned sin første store WU, en 8101. Bør vel gi en mill ekstra til laget ut januar. (Z9PE-D8, 2x QA90)

 

Gratulerer med nok en imponerende rekord, -alias-, du genererer jo mer poeng på et døgn enn de fleste kan håpe å få på en måned!

EDIT: Jeg må moderere denne litt. Det er faktisk bare 48 brukere på teamet som har generert så mange poeng totalt som du gjorde siste døgn!!

 

Som en liten observasjon, så får man hinsides mye mer poeng hvis man har utstyr som kan kjøre store enheter. Jeg har kjørt "reservedelene" mine med en CPU, 6 kjerner (E5-2620) et par døgn. Det burde gitt nesten 30% ekstra, på toppen av hovedmaskinen med 2 CPUer og 16 kjerner, men hvis dere ser på times-statistikken min ga den bare noen små "kviser" nede på X-aksen. Nesten ikke målbart!

http://folding.extre...php?s=&u=602994

 

Verden er urettferdig, også måten dette prosjektet teller poeng. Du skal ha *veldig* bra utstyr før du genererer 100 000 poeng i døgnet. (vi snakker flere topp spesifiserte spill-maskiner eller mange virkelig RÅ skjermkort) Går du litt opp og matcher kravene for å kjøre store WorkUnits så får du plutselig flere ganger så mye poeng på EN maskin. Dette er ment som en liten inspirasjon til alle som bidrar til teamet men ikke føler de får betalt for innsatsen. Den følelsen stemmer nok i mange tilfeller... De som ikke havner på topp-20 lista til teamet genererer likevel masse poeng, og uten dere blir det ingen rekorder!!!

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Ja, og kraftigere skal det bli ser det ut som. Hvis Xeon Phi med 60 kjerner og 240 tråder tas inn under (les tilpasses) f@h står vi forran en revolusjon med hensyn til PPD/Watt. Xeon Phi har en TDP på 300W og vil gi omkring 720K PPD med 8102. Sammenligner man PPD/Watt med en G34 rigg med 4 x 6176SE vil ett Xeon Phi kort erstatte 2 slike rigger. Les mer om hva som kommer (snart) på hardforum, link: http://hardforum.com...d.php?t=1728032

 

Man kan jo bare tenke seg hva fire slike i et kabinett vil gi av PPD! :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja, og kraftigere skal det bli ser det ut som. Hvis Xeon Phi med 60 kjerner og 240 tråder tas inn under (les tilpasses) f@h står vi forran en revolusjon med hensyn til PPD/Watt. Xeon Phi har en TDP på 300W og vil gi omkring 720K PPD med 8102. Sammenligner man PPD/Watt med en G34 rigg med 4 x 6176SE vil Xeon Phi erstatte 2 slike. Les mer om hva som kommer (snart) på hardforum, link: http://hardforum.com...d.php?t=1728032

 

Man kan jo bare tenke seg hva fire slike i et kabinett vil gi av PPD! :green:

 

Fire? Du greier å stappe inn 7 vettu :p

Lenke til kommentar

Fire? Du greier å stappe inn 7 vettu :p

Jeg tror disse kortene tar to kortplasser. Jeg setter veldig pris på tips til hovedkort som har plass til 13 PCI-e kort!

-(det største) kabinettet mitt har plass til 11, men det blir da neste problem..

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...