Even. Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 har en gammel sony LP-spiller fra 60-70`tallet eller noe sånnt som jeg fant i kjelleren. Når jeg kobler den til recieveren min som er en flunka ny pioneer fra 2004 lager det en merkelig "dure lyd". Det kommer musikk også samtidig med durelyden. Hva kan det være? kan det fikses? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 platespilleren må jordes til recievern. finn deg en ledning og fest den til et eller annet gods i platespilleren (typisk en skrue av noe slag) og strekk den (ledningen) til recievern, der finner du trolig en tommelskruesak (GND) som du fester ledningen i. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 det er en tynn ledning som henger og slenger ut av spilleren som er festet inni. Kan denne brukes? Kan jeg gjøre noe galt eller? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 sikkert den ledningen du skal bruke ja. noe galt? tjaeei, ikke noe mer risiko enn annet elektrisk knoting. fant du GND på recievern? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) nei fant ikke GND kan den ha noe annet navn? Endret 6. juni 2004 av gatebiler.tk Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Det er også en fordel å bruke den orginale forforsterkeren i tilegg hvis du har den. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Det er også en fordel å bruke den orginale forforsterkeren i tilegg hvis du har den. nei den har jeg ikke Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du kobler til en platespiller inngang på forsterkeren MÅ det være en liten skrue rett ved phono pluggene og der skal du feste jordings ledninga, er det ikke det har du ikke platespiller inngang og man kan ikke koble den til noe annet sted. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 oki takk for hjelpen alle sammen skal snart opp og prøve litt Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Sett jordinga på skjermen til signalkabelen! Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) har en gammel sony LP-spiller fra 60-70`tallet eller noe sånnt som jeg fant i kjelleren. Når jeg kobler den til recieveren min som er en flunka ny pioneer fra 2004 lager det en merkelig "dure lyd". Det kommer musikk også samtidig med durelyden. Hva kan det være? kan det fikses? Jeg for min del er overraska over at det er platespiller del på en pioneer receiver fra 2004 ...og er det det MÅ det i så fall også være en jord/GND skrue-dingseboms bak på receivern! Bør ikke være for vrien å finne. Bruk elimineringsmetoden om nødvendig. Det er ikke høytaler inngangene, det er ikke en phonoplug, ei heller en optisk inngang av noe slag... Nærmer vi oss? Mener ikke å være frekk assa... Men helt seriøst tviler jeg på at det er platespiller forsterker i receiver'n din om du nettopp har kjøpt deg en ny surround receiver. En rimelig og bra platespillerforsterker (RIAA forsterker) kan du få kjøpt her hos HIFI Klubben Der ser du også GND skrua bakpå (bilde #2) Endret 7. juni 2004 av Jon-d Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 nei det var ikke tilkobling for platespiller. Men kjøper ikke ny forsterker for det Det jeg ville vite var egentlig bare om den virket. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det forsterkeren, eller platespilleren som gjør at den durelyden kommer? Vil det komme durelyd hvis man plugger en cd-spiller inn i phono inngangen? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvorfor er det så rart hvis det er phono-inngang på en reciever i 2004? Kjøpte meg en Technics surround reciever i 2002 og da var det intet problem med å finne recievere som hadde inngang, Sony, Yamaha, Technics..................men skjønner jo hvis ikke alle modellene fra hvert merke har phono-inngang i dag! Jordingskruen(GND) går rett i chassis, akkurat det samme som skjermen gjør på RCA-kontaktene, derfor er det bare å åpne platespilleren og sette jordledningen på skjermen til signalkablene. Og, det er platespilleren som lager brummingen. Du trenger ikke å bytte forsterker, han mente en RIAA-forsterker som du kobler mellom platespiller og forsterker siden signalene er så svake fra platespilleren. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Vil det komme durelyd hvis man plugger en cd-spiller inn i phono inngangen? Det anbefaler jeg deg ikke å prøve! Platespillerinngangen har en ekstra forsterker fordi signalet fra en platespiller bare er brøkdelen så kraftig som fra en cd spiller. Det vil lett resultere i sprengte høyttalere og piping i øra Lenke til kommentar
Even. Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 har ikke phono inngang menkoblet den inn i video og tvinnet jordkabelen rundt den røde kabelen. Funket flott det Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 har ikke phono inngang menkoblet den inn i video og tvinnet jordkabelen rundt den røde kabelen. Funket flott det Den platespilleren må ha innbygd forsterker. På en vanlig platespiller uten forsterker ville du måtte ha volumkontrollen på fullt uten at det ble så veldig mye trøkk ut av det. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 For det første tror jeg ikke det er RIAA del i forsterkeren, og dessuten har han jo plugget platespilleren inn i "video". Da hadde det ikke hjulpet spesielt mye sevl om det faktisk var en RIAA del i den... Vi får nok bare tro på han når han sier det blir lyd, eller hva? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 For det første tror jeg ikke det er RIAA del i forsterkeren, og dessuten har han jo plugget platespilleren inn i "video". Da hadde det ikke hjulpet spesielt mye sevl om det faktisk var en RIAA del i den... Vi får nok bare tro på han når han sier det blir lyd, eller hva? Jeg skrev: Forsterker(RIAA) i PLATESPILLEREN......... Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Var ikke klar over at det fantes platespillere med innebygget forsterker... Du får ha meg unnskyldt. Meget mulig du har rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå