ProXymus Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Jeg har satt inn en ny hardisk i min maskin. Jeg har tenkt å ha en linux partisjon til en ekisterende slackware installasjon og en NTFS partisjon til windows som jeg skal installere etterpå. Hvordan gjør jeg dette? Endret 6. juni 2004 av ProXymus Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Installer windows først, ellers blir det bare jalla. Bare pass på å la noe plass være igjen som upartisjonert, så burde det gå veldig fint. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Det er det som er problemet. Jeg har allerede linux slackware installert. Har satt inn en ny hardisk nå. Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 aah, for mye mattelesing har ødelagt mine muligheter til å lese innleggene skikkelig, beklager mitt utspill. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har akkurat det samme problemet med min data der jeg har installert BeOS først, og XP senere... Nå må jeg har XP-cd'n i for å XP skal starte Husk at du må ha en bootmanager der du kan velge hvilket OS du vil boote, og for å installere XP må du sette XP-harddisken som Primary Master.... Men uansett, det lurer jeg også på - hvordan får man XP til å boote fra harddisken når den ble installert sist? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 XP-disken trenger ikke å være primary master. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har akkurat det samme problemet med min data der jeg har installert BeOS først, og XP senere... Nå må jeg har XP-cd'n i for å XP skal starte Husk at du må ha en bootmanager der du kan velge hvilket OS du vil boote, og for å installere XP må du sette XP-harddisken som Primary Master.... Men uansett, det lurer jeg også på - hvordan får man XP til å boote fra harddisken når den ble installert sist? Du kan jo legge inn grub eller lilo og få den til å boote Windows for deg. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg bruker BeOS-bootmanager, men XP-CD'n på være i CDROM'et for at XP skal kunne boote... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Da har du åpenbart et Windows-problem. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Eller et BeOS-bootloader problem. Ikke spør meg hva jeg skal linke til Lenke til kommentar
ratix Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Installer grub/lilo med en livecd (chroot linuxen som ligger på hd'en og start grub eller lilo) Windows disken kan være slave hvis du legger til noen ekstra ting i grub eller lilo sin config. Utdrag fra min grub og lilo.conf: grub: # Windows XP Professional title=Wintendo map (hd0) (hd1) map (hd1) (hd0) rootnoverify (hd1,0) chainloader +1 boot lilo: ############################################ # Windows ############################################ other = /dev/hdb1 ############## map-drive=0x80 to=0x81 map-drive=0x81 to=0x83 map-drive=0x82 to=0x80 map-drive=0x83 to=0x82 ############## #other = /devices/discs/disc0/part1 label = Windows table = /dev/hdb ############################################ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå