Gå til innhold

Åpen for innvendinger + noen spørsmål


Anbefalte innlegg

[*]Kabinett: Lian Li Fulltower, Aluminium Svart 1460.00 Microplex

[*]PSU: Chieftec strømforsyning, 340W, ATX12V 462.00 Microplex

[*]Hovedkort: MSI 845-ULTRA-ARU Hovedkort for S478 1619.00 Komplett

[*]Prosessor: Intel Pentium 4 1.6 GHz Boxed PC400 1665.00 PSData

[*]Minne: Apacer, 256MB PC-333,Memory 256MB PC-333 DDR PC2700 1095.00 PSData

[*]Harddisker: Maxtor DiamondMax D740X 60.0Gb 7200rpm UDMA133 IDE 2186.00 Databutikken

[*]Skjermkort: Hercules 3D Prophet Radeon 8500LE 64MB DDR TV-Out DVI Retail AGP 1702.00 Databutikken

[*]CDRW: Plextor PX-W2410TA CD-RW 24x10x40x "Burn Proof" Retail intern IDE 1291.00 Databutikken

[*]Floppydrive: TEAC 1.44Mb 3.5" floppy Black 213.00 Databutikken

[*]CPU-kjøler: Thermaltake CPU-kjøler, "Volcano 7+" 358.00 Microplex

[*]Tastatur: Memorex Tastatur, matt-chrome 329.00 Multicom

[*]Mus: Logitech Mouseman Dual Optical 364.00 Databutikken

[*]Termometer: Lian Li LCD termometer, Aluminium,Sort 287.99 Microplex

[*]Strømkabel: Strømkabel for PC eller skjerm 19.00 Microplex

 

[*]Lydkortløsning 1: Creative SB Audigy 675.00 PSData

[*]Lydkortløsning 2: Creative SoundBlaster Extigy Externt USB 1495.00 Databutikken

Med Audigy blir det 14098,-, og med Extigy blir det 14898,-

 

Har regna med noen småting jeg ikke har tatt med her, hvis noen stusser over prisen.

 

Dvd-rom har jeg fra før.

 

Jeg har ennå ikke bestemt meg for lydkort, men hvis Exitgy har like god lydkvalitet som Audigy + at det har flere jacks enn på forsiden av boksen, går jeg for det. :grin: Med mindre dere har noen gode argumenter mot Extigy. Vet det er USB og alt det der. Men det har fjernkontroll, dessuten er det coolstatus med en sånn boks. :cool: Kompisen min fikk forresten ikke lyd på senterhøyttalern sin med Audigy og Inspire 5300.

 

Har hørt at det hovedkortet ikke skal være så bra å oc med? Har det mye å si?

 

Hvordan er det å skjære hull i et aluminiums-kabinett? Kan det lettere bli herpa, eller er det bare en fordel siden alu er mykt?

 

Budsjettet skal forresten ikke overstige 15k. :smile:

 

_________________

Hva er best av GF3 og Radeon?

Er Daytona GF3 ti 200 bra?

Hva er best av Intel og AMD?

Beste laptop deal?

Er IBM harddisker dårlige?

Hva er raid?

Hva er retail? :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-04-14 15:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har regna på dette. Og det er dette som lønner seg. Hadde for eksempel ikke fått sove om natta hvis jeg ikke hadde kjøpt matt-chrome tastaturet. Ellers Er det en del butikker som bare har den delen. PSData er et godt eksempel. Vil heller ha drømmePCen enn en grei som jeg slapp å betale mye frakt på.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har spesielt bruk for ekstern lyd, så gå for Audigy, de er bygget rundt samme DSP. PCI enheter er litt lettere å ha med å gjøre hvis du bestemmer deg for å bryte løs fra M$ også.

 

Et så fint kabinett fortjener et bra psu også... en Enermax 300W klarer fint å dra det der med mye mindre støy enn Chieftech'et for 30,- mer.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle oppsummere spørsmålene, evt noen nye jeg ikke kom på i farta i går:

[*]Extigy, har den jacks til front, rear, center, line-in/ount, som Audigy(?) har?

[*]Skal det være noe problem med å få lyd på senterhøyttalern med Inspire 5300 på et Audigy?

[*]Er dette hovedkortet uegnet til overklokking?

[*]Er det en fordel eller bakdel at det er et alu.kabinett det er snakk om når vi snakker om modding?

[*]Vil det gå rimelig greit å bytte leds på nevnte kabinett? Er n00b innen modding, og har aldri gjort noe liknende.

 

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-04-15 17:43 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...