Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - får ikke tilgang

Anbefalte innlegg

Hei.

Har stilt spørsmålet før, men prøver igjen. Jeg har en bærbar maskin (CL50 med MP54G innebygd trådløst kort), og prøver å få tilgang til det trådløse nettet hjemme (jeg har nå koblet meg på med kabel, og det funker fint). Jeg finner nettverket (av og til, i det minste), og på de rette plassene har jeg god forbindelse. Men jeg klarer ikke å logge på. Får "wireless network connection uavailable", selv om det er tilstede i listen over de nettene jeg kan logge meg på. Nettverket bruker en 128kbs kryptering, og jeg vet jeg setter opp rett nøkkel. Jeg har også passet på at macadressen har tillatelse til nettverket. Jeg har valgt å få automatisk ip tildelt av dhcp-server.

Det som er virkelig rart, og som gjør at jeg ikke skjønner en dritt, er at jeg får kontakt, og får logget meg på i ny og ne. Jeg får tildelt IP, og kommer meg på nettet i noen sekunder, før jeg detter ut, eller det rett og slett bare stopper (det står at jeg har god forbindelse, og har IP, men jeg har ikke kontakt med nettet likevel). Jeg begynner å lure på om det kan være noe galt med nettverkskortet. Men det er rart det også, for det virker på NTNU sitt området, samt på nettverket i trondheim der jeg bor til vanlig (er på ferie nå).

Håper noen har noen tips eller anelser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk options under windows sin trådløse nettverk alternativer. Dersom det står haket på "La windows konfigurere det trådløse nettverket" så får jeg ikke koblet meg på hjemmenettverket med kryptering, men jeg må sette på haken på dette valget for å koble meg på skolen, biblioteket etc som bare bruker en nøkkel/passord for å gi tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...