Gå til innhold

Dette ser lovende ut for 6800GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er 6800GT mye bedre enn x800pro?

Det er ett utrolig vanskelig spørsmål å svare på. Det letteste er vel å si at begge kortene er svært bra og at de fleste vil være fornøyd med begge. I forhold til pris vs ytelse pr. i dag, ville jeg uten tvil ha gått for Sapphire x800 pro til 3400. Mye kort for pengene.

Lenke til kommentar
er 6800GT mye bedre enn x800pro?

Det er ett utrolig vanskelig spørsmål å svare på. Det letteste er vel å si at begge kortene er svært bra og at de fleste vil være fornøyd med begge. I forhold til pris vs ytelse pr. i dag, ville jeg uten tvil ha gått for Sapphire x800 pro til 3400. Mye kort for pengene.

Er enig i dette. Selv om 6800 viser seg å være et lite hestehode foran (slik jeg ser det da) så er den en del dyrere. Vil derfor mest sannsynlig gå for x800pro selv. Nå gjelder det bare å finne det beste x800pro-kortet :)

.......med mindre 6800GT plutselig skulle falle drastisk i pris, eller oppnå et enda bedre ytelsesforhold sammenlignet med x800pro da ;)

Lenke til kommentar
men det er jo så mange forskjellige utgaver og navn, men hvis man skal ha et 6800GT, fra Asus, hva heter det da?, er det forskjellige utgaver av 6800GT?

Såvidt jeg vet skal alle de såkalte GT kortene hete 6800 GT uavhengig av hvilken produsent som selger dem.

:Edit Ble litt uklart.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

corcky_

Det er patetisk å lese at du mener jeg ikke tilføyer noe, når jeg ser på dine poster.

Her prøver jeg å få frem noe informativt. Om du synes det er helt irrelevant, gøy for deg. Det er ikke sikkert alle mener at det bare er sluttsummen som teller, tross høyst sannsynlig.

Prinsipper vet du ;)

Prøver ikke på noe ATi versus Nvidia tråd uten innhold (vet det finnes svæt få med skikkelig argumentasjon). Jeg presiserte det jo tilogmed. Hvordan mener du dette bør presiseres slik at ditt slag skal forstå?

Jeg ville vite hvor mye penger som ble brukt på reklame. Jeg kan selv summe meg frem til en antagelse utifra denne summen av hva som var "nødvendig" reklame. Jeg synes det er flott at Nvidia bruker penger på å informere potensielle kunder. Vil gjerne vite om kortene fra nett jeg. Derimot synes jeg ikke det er noe nødvendig å leie inn damer (tror neppe dem jobber der fast, og hvorvidt dette i seg selv er positivt er en annen problemstilling). Det mener jeg uansett hvor godt produkter er.

500 mer. kilder?

Selv vil jeg heller vite hva nvidia/ati bruker på reklamasjon som vi betaler for pr.kort, enn at du er spent på ytelsen til 6800.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal gå for GeForce 6800GT, ser jo bedre ut, bedre bundle. Jeg har hatt planer om X800Pro, men blir nok 6800GT :yes:

Men må være erlig, liker ATI litt bedre....

Jeg skal ha 6800GT fordi det er veldig overklokkingsvenlig....

Lenke til kommentar

det er vel først og fremst i høy AA at ati er bedre enn

nvidia-kortene(6x AA)

http://techreport.com/reviews/2004q2/radeo...0/index.x?pg=26

men i max AF(16x) ser det likt ut:

http://techreport.com/reviews/2004q2/radeo...0/index.x?pg=19

også i Trilinear filtering :

http://techreport.com/reviews/2004q2/radeo...0/index.x?pg=17

men kan man virkelig spille med max AA og AF på i alle spill ?

derfor tror jeg det ikke er så mye forskjell mellom kortene. :thumbup:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
det er vel først og fremst i høy AA at ati er bedre enn

nvidia-kortene(6x AA)

Det er viktig å få med seg at det ikke er 6x på nVidia kortene, bare 4x

Du kan kjøre 8x, men da er deler av AA Supersampling, noe som går dramatisk ut over hastingeten

Lenke til kommentar

SSAA rendrer bilde i høyere oppløsning (4x høyere med 4xSSAA) for så å smelte sammen sub-pixlene til en pixel. Dette gir et veldig stort fillrate hit. Man kan få en lignende effekt med å redusere størrelsen til et bilde i Photoshop.

Lenke til kommentar
6800GT kan klokkes til ultra...

Basert på hva? GF6800GT er ikke ute på markedet ennå og det er veldig få reviewere som har fått et referanse kort fra nVdiia til test.

basert på mange tester og dette vet du MistaPi,

så mange tester har du sett

de klarte jo og klokke 6800 gt til 425 mhz,men siden det ikke

er ati-kort snakker man ikke om slik ;)

Lenke til kommentar

Kan vi ikke droppe dette fanATiIcs/nVidiot tullet.

Hvis noen liker nVidia eller ATI kort bedre, la dem gjøre det.

Alle har lov og si sin mening.

Er ikke noen vits i å henge seg opp i at folk liker at grafikkort merke enn et annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...