MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Utifra den testen der er det jo INGEN tvil om hva man skal velge.6800GT er jo ekstremt mye bedre (høyere fps/score, sier ingen ting bildekvalitet.. [prøver ikke å antyde noe her... tror jeg..]) Det var ihvertfall en ekstrem overdrivelse. Det ville ikke ha tegnet et like bra bildet for nVidia hvis "trilinear optimaliseringene" ikke var brukt. Ja jeg vet at også ATi bruker en filtering optimalisering, men basert på bilde kvalitet hadde det vært mer rettferdig. Dessuten, ser man på rimligste 6800GT og rimligste X800Pro koster 6800GT en del mer. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Tja.. så ekstrem var den vel egentlig ikke. Dersom man skulle se kun ut i fra denne testen ser det ut til at 6800 kortet yter svært mye bedre enn x800 pro. Så kan man jo selvsagt så tvil om testen. Jeg foretrekker å vente til jeg ser mer før jeg konkluderer med noe som helst. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ati x800 pro 8754 i 3d mark 2003 med p4 3.4 tviler litt der,er jo medlemer som får mere her på forumet. men ser bra om dette stemmer da Joa vi har mer, men vi har jo klokka de helt vilt goså da Får rundt 8900 standar her også. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 De fleste reviews jeg har sett så er vel nVidia bedre på FarCry? Spesiellt 6800Ultra Extreme, fikk nærmest sjokk ^^. Skjønner ikke helt at ATi skal være bedre på FarCry.. FarCry er vel et Ps3.0 spill også? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 nå får du Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail til 5295kr på komplett.no Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Tja.. så ekstrem var den vel egentlig ikke. Dersom man skulle se kun ut i fra denne testen ser det ut til at 6800 kortet yter svært mye bedre enn x800 pro. Så kan man jo selvsagt så tvil om testen. Jeg foretrekker å vente til jeg ser mer før jeg konkluderer med noe som helst. Ser man bort ifra Quake3 og kun ser på spill testene med AA og AF vinner 6800GT 4 ganger, taper 1 og uavgjordt i 2. Og av de testene 6800GT vinner er den i snitt ~9,5% raskere. Hvordan er dette ekstrem eller svært mye bedre? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Forresten, mens jeg husker det: -Hva er strømforbruket til 6800GT? Vurderer sterkt å ha et slikt kort i en shuttle jeg skal kjøpe, men vet ikke om 250W SilentX strømforsyningen blir bra nok. Tenker nå på Gainward sitt, det ser jo ut som en såkallt "1-slot" løsning så det får nok plass.. Dette skal vel ha bare 1 molex og bruke mindre strøm enn Ultra også?.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Tja.. så ekstrem var den vel egentlig ikke. Dersom man skulle se kun ut i fra denne testen ser det ut til at 6800 kortet yter svært mye bedre enn x800 pro. Så kan man jo selvsagt så tvil om testen. Jeg foretrekker å vente til jeg ser mer før jeg konkluderer med noe som helst. Ser man bort ifra Quake3 og kun ser på spill testene med AA og AF vinner 6800GT 4 ganger, taper 1 og uavgjordt i 2. Og av de testene 6800GT vinner er den i snitt ~9,5% raskere. Hvordan er dette ekstrem eller svært mye bedre? Hehe.. det var en litt morsom måte å se det på. Og det er nok rett. Jeg er en enkel sjel, jeg ser 18 forskjellige benchmarks der GT kortet vinner 14, x800 pro vinner 2 og 2 er uavgjort. ut i fra dette vinner GT en nokså klar seier ikke sant? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Synes det er helt teit at dere allerede nå kårer GT bedre enn X800PRO da X800PRO gjør det bedre i spill som FarCry, noe som representerer neste generasjon med spill. 3DMARK03 er ikke alt her i verden. Dersom man utelukker denne reviewen og tar en titt på Xbitlabs sin så ser man at X800PRO yter bedre enn GT i FarCry HL2 o.s.v. Jeg sier ikke at X800PRO er bedre men ber dere ikke trekke for raske konklusjoner. Mulig jeg ikke er helt med her, men ifølge denne testen så gjør 6800GT det bedre enn x800pro i FarCry. Den gjør det faktisk bedre i de fleste spill, og 3dmark er bare noen få tester av mange. På den annen side så virker det for min del som det er samme opplegget hver gang.....noen tester viser at ATI er best og noen tester viser at Nvidia er best Leste en plass på forumet der en bruker hadde skrevet at det er ingen av oss som ville sett forskjell på ytelsen uansett dersom vi ble gitt det ene eller andre. Kortene er bra og holder mer enn nok til de spillene som kommer frem til de neste kortene kommer Endret 7. juni 2004 av MrVilla Lenke til kommentar
kasol Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har avbestilt X800pro. Er ikke sikker lenger. Jeg spiller BFV/BF og er lei "små bugsa" til ATi. Vurderer seriøst NVIDIA nå siden spillserien er optimalisert for dem. Tror neppe det er store forskjellen uansett. Er egentlig fornøyd med mitt ATI9800pro nå men som sagt de små bugsa irriterer litt for mye. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Mulig jeg ikke er helt med her, men ifølge denne testen så gjør 6800GT det bedre enn x800pro i FarCry. Den gjør det faktisk bedre i de fleste spill, og 3dmark er bare noen få tester av mange. Se testen på anandtech, så ser du det Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hehe.. det var en litt morsom måte å se det på. Og det er nok rett. Jeg er en enkel sjel, jeg ser 18 forskjellige benchmarks der GT kortet vinner 14, x800 pro vinner 2 og 2 er uavgjort. ut i fra dette vinner GT en nokså klar seier ikke sant? Selv for en enkel sjel burde hvor mye kortet vinner med i en test være en faktor og ikke bare om den vinner eller ikke. Men ja, utifra den testen ser 6800GT ut som et bedre kort. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ikke minst når man vet at GT kjapt kan clockes til Ultra *Vil ha i min Shuttle* Noen som har noen slags info om gainward sitt kort? Det er ikke på hjemmesiden dems Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ikke minst når man vet at GT kjapt kan clockes til Ultra Vet? Det er vel litt tidlig å si. Var det ikke Inno3D som leverer ferdig overklokket kort der 6800GT kun er klokket opp til 370Mhz. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Vet? Det er vel litt tidlig å si. Var det ikke Inno3D som leverer ferdig overklokket kort der 6800GT kun er klokket opp til 370Mhz. Kortet kan klokkes lenger, men når Inno3d klokker det til 370 MHZ er det for å være på den sikre siden slik at ingen skal brenne kortet. Kundene derimot kan klokke det en god del lenger. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kortet kan klokkes lenger, men når Inno3d klokker det til 370 MHZ er det for å være på den sikre siden slik at ingen skal brenne kortet. Kundene derimot kan klokke det en god del lenger. Klokke egenskapene varierer fra kort til kort og fra produsent til produsent, men siden Inno3D ikke klokker det lenger så tyder det på at det er langt ifra alle GT kort man lett kan klokke til 400Mhz. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Mulig jeg ikke er helt med her, men ifølge denne testen så gjør 6800GT det bedre enn x800pro i FarCry. Den gjør det faktisk bedre i de fleste spill, og 3dmark er bare noen få tester av mange. Se testen på anandtech, så ser du det Har lest testen på anandtech nå. Merkelig at to tester kan vise så forskjellige resultater ! Men som jeg sa tidligere så er det typisk. Noen tester vise rat det kortet er best, mens de andre testene viser at det andre kortet er best. Gjør det ikke lett for brukerene å velge akkurat Men uansett så synes jeg fortsatt at 6800GT kommer meget godt ut av det. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Klokke egenskapene varierer fra kort til kort og fra produsent til produsent, men siden Inno3D ikke klokker det lenger så tyder det på at det er langt ifra alle GT kort man lett kan klokke til 400Mhz. Tja.. det er det vel for tidlig å si noe om. Tviler på at inno3d klokker kortet maks før de selger det. Jeg tror aldri jeg har vært borte i kort som ikke kan klokkes litt opp fra det de blir levert med. Forstår likevel ikke helt hvordan dette kan være ferdig klokket. Dersom det ligger på 370 er vel dette under referanse hastigheten fra nvidia som ligger på 375 for GT? :Edit sorry.. Bommet litt der. Det er vel 350 som er standard. Endret 7. juni 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men uansett så synes jeg fortsatt at 6800GT kommer meget godt ut av det. det synes jeg også, men trekker ingen konklusjoner enda. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 [quote name='TDK' date='06/06/2004 : 22:04'][quote]ja hvist en sånn dame følger med på kjøpe så kjøper jeg en. hehehe [url="http://www.vr-zone.com/?i=878&s=1"]http://www.vr-zone.com/?i=878&s=1[/url][/quote] Offtopic: Hadde ikke villet ha de japsene selv om de ble slengt etter meg. Og ha de med i bundelen er det samme som når sapphire bundler kortene med Tomb Rider.... [/quote] Det var stygt sagt og hu ene var ikke "japse" da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå