Gå til innhold

Kjøpe sprit i syden ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at hvis du tar med deg noe over 60%(?), regnes det som narkotika. Det vil du ikke bli stoppet med...

Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet? Kansje jeg satser på å bli politi, men kan ikke risikere å få noe på rullebladet da :/

Lenke til kommentar
Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet?

hvis du blir tatt (noe som det er liten mulighet for) blir alt beslaglagt i tilleg til at du får forenklet forelegg. "verre" er det ikke...

Lenke til kommentar
ville helst ikke gått med foreldrene mine om jeg ble tatt med 4L 50% :p

Hvorfor ikke?

Gammel er du da?

de fleste ungdommer drikker / har smakt alkohol når de går i 8ende...

men 4 liter er litt drøyt da.. Men jeg som 17 åring trur ikke mamma hadde blunket engang...

Lenke til kommentar
I alle disse tilfellene er det et vilkår at den alkoholholdige drikken ikke er bestemt for salg eller ervervsmessig bruk. Videre er det forbudt å innføre brennevin som inneholder mer enn 60 volumprosent alkohol, jfr. forskriftens § 2-4.Er det ikke over 80% som er regnet som narkotika då?

(..) Videre er det forbudt å innføre brennevin som inneholder mer enn 60 volumprosent alkohol, jfr. forskriftens § 2-4.

http://www.rusdir.no/innforsel/privatinf/index.htm

Lenke til kommentar
Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet?

hvis du blir tatt (noe som det er liten mulighet for) blir alt beslaglagt i tilleg til at du får forenklet forelegg. "verre" er det ikke...

er ikke alltid man mister noe selv om man blir stoppet, har blitt stoppet 3 ganger i Tollen og aldri mistet en dråpe eller fått ei korne i bot, selv mom jeg enkelte ganger har hatt 48 bokser for mye med øl :yes:

tro grensen er at man må ha 5L liter over kvoten for at det blir annmeldse

mvh F:W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...