defzx Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis jeg tar med meg noen ekstra liter hjem fra syden i år, hva skjer om jeg blir tatt? Hvis jeg er mindreårig? Får jeg det på rullebladet som smugling? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Husk at hvis du tar med deg noe over 60%(?), regnes det som narkotika. Det vil du ikke bli stoppet med... Lenke til kommentar
defzx Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Husk at hvis du tar med deg noe over 60%(?), regnes det som narkotika. Det vil du ikke bli stoppet med... Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet? Kansje jeg satser på å bli politi, men kan ikke risikere å få noe på rullebladet da :/ Lenke til kommentar
OeO Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 En venn av meg ble tatt, med masse røyk og brennevin (lovlig kjøpt i danmark), alt ble inndratt, og han fikk 2000 i bot. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 En venn av meg ble tatt, med masse røyk og brennevin (lovlig kjøpt i danmark), alt ble inndratt, og han fikk 2000 i bot. Men andre ord, ikke gøy. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du ikke så altfor mye må du vel bare betale norsk toll og avgifter på alt over kvota. Og det kan bli DYRT! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Sjangsene er så småe at den sjangsen ville eg tatt. Men så liker eg å leve farlig avogtil. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Blir jeg stoppet rapporterer jeg dere :/ Men man får det ikke på rullebladet altså? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet? hvis du blir tatt (noe som det er liten mulighet for) blir alt beslaglagt i tilleg til at du får forenklet forelegg. "verre" er det ikke... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Husk at hvis du tar med deg noe over 60%(?), regnes det som narkotika. Det vil du ikke bli stoppet med... Er det ikke over 80% som er regnet som narkotika då? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ville helst ikke gått med foreldrene mine om jeg ble tatt med 4L 50% Lenke til kommentar
joh-so Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 kommer i bøteregistret. Er vel en form for rulleblad.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 kommer i bøteregistret. Er vel en form for rulleblad.... når du får forenklet forelegg - blir ikke dette slettet ~3 år etter at du har fått boten? mener å huske at det er noe slikt,.... samme greiene som når du får fartsbot... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ville helst ikke gått med foreldrene mine om jeg ble tatt med 4L 50% Hvorfor ikke? Gammel er du da? de fleste ungdommer drikker / har smakt alkohol når de går i 8ende... men 4 liter er litt drøyt da.. Men jeg som 17 åring trur ikke mamma hadde blunket engang... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 I alle disse tilfellene er det et vilkår at den alkoholholdige drikken ikke er bestemt for salg eller ervervsmessig bruk. Videre er det forbudt å innføre brennevin som inneholder mer enn 60 volumprosent alkohol, jfr. forskriftens § 2-4.Er det ikke over 80% som er regnet som narkotika då? (..) Videre er det forbudt å innføre brennevin som inneholder mer enn 60 volumprosent alkohol, jfr. forskriftens § 2-4. http://www.rusdir.no/innforsel/privatinf/index.htm Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Får teste for deg da, tilbake neste tirsdag og blir vel å ta med seg "litt" mer enn den latterlig lille kvota tillater.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 men 4 liter er litt drøyt da.. Men jeg som 17 åring trur ikke mamma hadde blunket engang... Det får vel være opp til dine foreldre heh Lenke til kommentar
O D D Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Faèn altså, tar ikke med noe over 60% da, men la oss si jeg har med meg 4L sprit 50%, hva skjer visst jeg blir stoppet? hvis du blir tatt (noe som det er liten mulighet for) blir alt beslaglagt i tilleg til at du får forenklet forelegg. "verre" er det ikke... er ikke alltid man mister noe selv om man blir stoppet, har blitt stoppet 3 ganger i Tollen og aldri mistet en dråpe eller fått ei korne i bot, selv mom jeg enkelte ganger har hatt 48 bokser for mye med øl tro grensen er at man må ha 5L liter over kvoten for at det blir annmeldse mvh F:W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå