labri Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Med mitt nye Hercules Radeon 8500Le(Le) får jeg veldig uklar tekst på tv-ut. Er det meningen at man skal kunne få klar tekst? Lenke til kommentar
tronh Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Det er på grunn av tv-ens lattelige lave oppløsning. TV-ut på en pc-funker ikke til annet enn film, eventuelt litt spilling. Det er i hvert fall min erfaring. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 det er dritt tv utgangen til radeon korta som kun kjører ut 50hz,de radeon korta sin tv ut egner seg mest for filmspilling,sjøl bruker jeg trust telewiever og kjører på 75 hz i 800x600 da er teksten klar og fin. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 19:25, Danny skrev:det er dritt tv utgangen til radeon korta som kun kjører ut 50hz,de radeon korta sin tv ut egner seg mest for filmspilling,sjøl bruker jeg trust telewiever og kjører på 75 hz i 800x600 da er teksten klar og fin. Synes det er litt rart at du klarer å kjøre 75Hz til tv'en pga at PAL-formatet (europeiske standarden) har 50Hz mens NTSC-formatet (amerikansk standard) har 60Hz. Såvitt meg bekjent så funker det ikke å kjøre et bilde med 75Hz til en standard tv (standard tv'er takler somregel kun PAL og NTSC selv om det sikkert finnes unntak). Nå har ikke jeg testet så mange kort med tv-ut (video-ut), men jeg har lest noen tester av forskjellige kort og på tv-ut delen har radeon 8500 skåret bedre enn geforce. Dette tyder på at radeon ikke er helt ræva. Har du prøvd å sette ned oppløsningen på radeonkortet ditt til 800x600 å sammenlignet det med "trust telewiever". Kan godt hende denne er god, men jeg synes det er rart at du får helt klar å fin tekst. (Tror det ikke før jeg får se det :razz: ) Lenke til kommentar
Danny Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 19:45, John_^ skrev: Quote: On 2002-04-15 19:25, Danny skrev: det er dritt tv utgangen til radeon korta som kun kjører ut 50hz,de radeon korta sin tv ut egner seg mest for filmspilling,sjøl bruker jeg trust telewiever og kjører på 75 hz i 800x600 da er teksten klar og fin. Synes det er litt rart at du klarer å kjøre 75Hz til tv'en pga at PAL-formatet (europeiske standarden) har 50Hz mens NTSC-formatet (amerikansk standard) har 60Hz. Såvitt meg bekjent så funker det ikke å kjøre et bilde med 75Hz til en standard tv (standard tv'er takler somregel kun PAL og NTSC selv om det sikkert finnes unntak). Nå har ikke jeg testet så mange kort med tv-ut (video-ut), men jeg har lest noen tester av forskjellige kort og på tv-ut delen har radeon 8500 skåret bedre enn geforce. Dette tyder på at radeon ikke er helt ræva. Har du prøvd å sette ned oppløsningen på radeonkortet ditt til 800x600 å sammenlignet det med "trust telewiever". Kan godt hende denne er god, men jeg synes det er rart at du får helt klar å fin tekst. (Tror det ikke før jeg får se det :razz: ) det er fordi telewievren kjører ikke på pal eller ntsc den bare fordelersignalet fra vga porten en til skjermen og en til prosjektor,annen skjerm eller tv-ut.og ja har settet ned til 800x600 helt ræva og en sort ramme rundt og ja har prøvd å strekke bildet,har nå helt gitt opp tv ut dritten til ati,holder meg tilk trofaste telewiever som leverer strålende bilde. Lenke til kommentar
Anders20 Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Danny: Hadde du oppdatert driverne hadde du sluppet de sorte kantene rundt skjermen _________________ AMD Athlon XP1800+ 512 DDR RAM Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort ATI Radeon 7500 2x80GB Seagate Barracuda 7200RPM Thermaltake Silent Viking <21db [ Denne Melding var redigert av: anders20 på 2002-04-15 21:54 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå