Gå til innhold

Fahrenheit 9/11, når? mulig å få tak i før?

OeO

Anbefalte innlegg

Hei

Drit lyst til å se Michael Moore sin nye film, og lurte på om det kanskje finnes kinoer som sender den engelske versjonen før?

Eller om det går ann å laste ned lovlig fra internett f.eks?

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til statene i sommer, så jeg får sett den der. Ikke at jeg skal se den da.. men har muligheten.. :hmm:

Bowling For Columbine var jo blant dei beste dokumentarane ever

Men så var det meste av BFC fakta... Derfor så jeg den...

bitteliten PS: Moore fikk ikke engang tillatelse av Ray Bradbury før han brukte navnet på boken hans, fahrenheit 451...

edit: for ikke å snakke om at han inviterte foreldrene ungene som ble skutt på Columbine til å se BFC, og skulle ta betalt... :sick:

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Skal også se filmen. Er jo nødt til å være morro. Komediefilm kaller jeg det. Har leste de fleste bøkene til MM, å fy faen for en tulling. Halvparten av alt han sier er vas, men han har mange gode poeng innimellom da.Jeg støtter filmene hans. Trenger en god latter innimellom :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Men så var det meste av BFC fakta... Derfor så jeg den...

bitteliten PS: Moore fikk ikke engang tillatelse av Ray Bradbury før han brukte navnet på boken hans, fahrenheit 451...

Øuhm :ermm:

Andelen fakta og dramatiseringer er nok omtrent like store i begge filmene.

Gamle herr Bradbury ser ut til å tro at han har funnet opp ordet fahrenheit, eller på et vis har enerett på å bruke det som tittel. Hva annet skal man vel gjøre med det ordet enn å sette tall etter det ? Tåpelige påstander fra den gamle.

Etter hva jeg har sett i omtalene av filmen trekker MM bare frem ting som har vært kjent blant de litt bedre orienterte siden bin-laden ble hot. Men hvis du ikke leser annet enn ukedagbladet og V(assen)G(jørme) så er det jo nytt og sensasjonelt. :green:

Lenke til kommentar
Gamle herr Bradbury ser ut til å tro at han har funnet opp ordet fahrenheit, eller på et vis har enerett på å bruke det som tittel. Hva annet skal man vel gjøre med det ordet enn å sette tall etter det ? Tåpelige påstander fra den gamle.

Du mener virkelig at Fahrenheit 911 ikke er basert på Fahrenheit 451? At det var tilfeldig? (for de som ikke visste det: tittelen kommer av at i framtiden er bøker ulovlig, og 451 grader F er temperaturen der papir brenner.. Derfor tror MM at denne filmen er lik handlingen i (den geniale) boken, fordi den "viser sannheten som blir skjult fra verden", slik som bøkene blir etterhvert vist i boken...

Lenke til kommentar

Jeg mener at RB ikke har en sak, men ser jo klart hvilke sammenligninger som kan trekkes ut i fra tematikken i boken. Likheten i tittelen er bare ikke stor nok, det ville jo innebære at RB i praksis får enerett på Fahrenheit i tittel. Hvis du ser på andre åndsverk så er ikke dette noe som er vanlig praksis, likheter i tittel aksepteres.

Lenke til kommentar
Jeg mener at RB ikke har en sak, men ser jo klart hvilke sammenligninger som kan trekkes ut i fra tematikken i boken. Likheten i tittelen er bare ikke stor nok, det ville jo innebære at RB i praksis får enerett på Fahrenheit i tittel. Hvis du ser på andre åndsverk så er ikke dette noe som er vanlig praksis, likheter i tittel aksepteres.

Sak og sak, da... Han har jo ikke tenkt å gjøre noe med det, han sa egentlig bare at han ikke liker MM, han ikke likte at han kopierte en del av boken hans, og at han føler at han utnyttet andre sin suksess i et forsøk på å gjøre sin egen film mer populær.

Lenke til kommentar

Da er han jo ikke noe bedre selv når han utnytter en aktuell filmskaper siste verk for å få oppmerksomhet om egen karriere. :roll: Det er jo en stund siden RB klarte å skaffe seg overskrifter på grunnlag av egen produksjon.

Nå får jeg jo ekstra lyst til å se filmen for å finne ut om det er mer ved denne saken enn det vi har fått vite hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...