PunkerGompen Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Heisann, jeg har en forholdsvis ny eheim 1048 pumpe som "skurrer". Den lager en form for traktorlyd (hehe) hvis jeg skal prøve å beskrive den. Denne lyden har kommet i det siste, og jeg får det ikke bort. Har kjørt en del tester, og det ser ut til at pumpa ikke klarer å presse vannet fort nok gjennom slangene. Etter å ha demontert alt og kjørt pumpa uten belastning, så går det fint. Straks jeg legger på litt last, så begynner "skurringa" igjen. Det samme skjedde med den forrige pumpa...men den var gammel, så jeg tenkte at den var på randen til å ta kvelden. Kjøpte derfor ny pumpe, men det ble ikke stort bedre... Her er oppsettet mitt: Pumpe -> radiator -> cpu -> chipset -> harddisk -> gpu -> vanntank/pumpe Utstyr: Vanntank: AC vanntank, "aquainject", Plexi Pumpe: Eheim 1048 Radiator : Black Ice (120 mm) cpu blokk: Kobberblokk m/10 mm tilkobling gpu blokk: Kobberblokk m/10 mm tilkobling chipset blokk: Kobberblokk m/10 mm tilkobling Harddisk: AC vannblokk, disk, "aquadrive", Titan Noen som har forslag til hva som kan gjøres ? Hilsen PG Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Et velkjent "problem". Årsaken er at skovlehjulet (impelleren) er ganske løst festet på selve rotoren. Demonter skovlehjulet, få fatt i litt gjengetape som du surrer rundt festet for skovlehvjulet på rotoren, og sett skovlehjulet på plass igjen. Søk etter "eheimmod" på google, eller her på forumet. Her: http://superralf.bei.t-online.de/eheimmod.html Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 [email protected] er adressa mi...kontakt meg om du har spørsmål. Helst MSN. Har gjort det monge gonger. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg hadde samme problemmet og har utført Eheim modinga. Det var meget enkelt. Tok opp pumpa og tok ut rotor og impellern (propel eller vifte). Surra gjengetape rundt rotoren ca. 6-8 ganger. Pressa på impelleren, da satt den som støpt. Starta opp, og ikke en lyd. edit: den tynne akslingen er for og holde rotoren på plass Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Eg hadde akkurat det same og vise deg Lenke til kommentar
PunkerGompen Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Hei, takker for svar...nå skal det bare prøves, så får vi se PG. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Vet noen om dette fungerer med Eheim 1250 også? (kraftigere modell, som eller ser helt lik ut til 1048). -Stigma Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har aldri sett en Eheim 1250 demontert, men er delene like og hvis impelleren ikke sitter fast på rotoren, virker denne moddinga. Meget enkelt Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Tusen takk skal dere ha! Fikk samme problemet selv og ble redd for at jeg skulle få ENDA et problem! Men dette ser forholdsvis enkelt og greit ut Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Flyttes til ekstrem kjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå