pgdx Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei. Flere av programmene jeg prøver å installere krever en Qt 3.1 eller høyere checking for Qt... configure: error: Qt (>= 3.1.0) (headers and libraries) not found. Please check your installation! For more details about this problem, look at the end of config.log Denne feilmeldingen har jeg fått opp ved omtrent 3 programmer jeg har prøvd å installere i det siste. Men når jeg kjører Qt, så står det at jeg har installert 3.1.2, som bør være ">=" 3.1.0... Noen som er kjent med problemstillingen? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hadde litt trøbbel med det enkelte ganger - grunnen var at jeg hadde flere versjoner av Qt installert på maskinen, og når configure sjekket versjonsnummeret, så fikk den en av de tidligere versjonene. Se om du ikke har muligheten til å spesifisere path'en til Qt med --with-qt eller noe tilsvarende. Hvis ikke kan du prøve å bruke -I og -L som parametre, og legge til pathen til Qt's include-filer og libs; CCFLAGS=-I/path/til/qt/include; LDFLAGS=-L/path/til/qt/lib; ./configure <args> Begynner å bli ei stund siden jeg drev på med dette, så det kan være at det har sneket seg inn noen småfeil.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hei. Flere av programmene jeg prøver å installere krever en Qt 3.1 eller høyere checking for Qt... configure: error: Qt (>= 3.1.0) (headers and libraries) not found. Please check your installation! For more details about this problem, look at the end of config.log Denne feilmeldingen har jeg fått opp ved omtrent 3 programmer jeg har prøvd å installere i det siste. Men når jeg kjører Qt, så står det at jeg har installert 3.1.2, som bør være ">=" 3.1.0... Noen som er kjent med problemstillingen? Er det SuSE du kjører? -- En av de mange grunnene jeg konverterte til Arch! *ahh*.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Nei, jeg bruker Fedora Core 1, men jeg tror det ryker for Slackware 9.1 ganske snart... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 FC2 er også ganske nice. Virker også langt mer gjennomført enn FC1. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Selv om du trodde at du hadde hele qt inne, så har du faktisk ikke det. Legg inn qt-devel, så skal det fungere. Glad jeg slipper å tenke på alle disse slitsome -develpakkene Lenke til kommentar
ratix Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Tips fra meg: hold dere unna rpm baserte distroer Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Tips fra meg: RPM og apt4rpm er DIGGEDIGG! Hadde du brukt en rpm, hadde det ikke vært noe problem! Men i stedet sitter du og knoter med kompilering... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Tips fra meg: RPM og apt4rpm er DIGGEDIGG! Hadde du brukt en rpm, hadde det ikke vært noe problem! Men i stedet sitter du og knoter med kompilering... Dessverre fant jeg ikke kbear RPM til Fedora Core 1 Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Tips fra meg: hold dere unna rpm baserte distroer Usaklig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå