kristian_e Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Eg har en xp 1900+ cpu. Har også vannkjøling. Tempraturen på prosesoren er 36-40c grader . Er ikkje dette litt i meste laget? romtemperaturen er ca 22-25 eg har: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW5000A og http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC31021 Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Idle eller load? Kanskje litt høyt med vannkjøling, men det er ikke noe farlig. Hvis det begynner oppi 60-70 grader burde du se opp.. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Dette er helt ok temperaturer. Kommer den over 65 bør du revurdere kjølinga di Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Kva må han gjere for å få lavare tempratur da? Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 prøv å ta av vannblokka og se om den hadde god kontakt med kjernen... (det ser du på kjølepastaen..). prøv eventuelt å riste pc'en skikkelig fo å få ut luftbobler av kjøleblokka... du kan jo teste å sette en sterkere vifte på radiatoren (som forresten suger). Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Selv har jeg en RBX blokk med en radiator fra varmeregistre på en bil. Pumpa er en Hydor L20II. Har 2 80mm vifter som drar luft gjennom raddisen. Idle temp er 39 grader, og load temp er 46. Jeg måler med innebygd senser (Epox hk) så jeg vet ikke hvor sikker den er. Men ifølge andre tester så tilsvarer mine verdier ganske bra med andre temper. Hvis du ligger på 30 til 40 grader er det absolut ikke dårlig! Tror jeg.. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Eg har samme tempratur som Kristian_e og eg kjøpte vannkjøling for å få ein lavare tempratur eller kva man får med luftkjøling. So viss det er god kontakt mellom blokk og cpu. Kva må eg\vi då gjere for å få lavare tempratur. Er det veldig avhengi av rom tempratur? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Eg har samme tempratur som Kristian_e og eg kjøpte vannkjøling for å få ein lavare tempratur eller kva man får med luftkjøling. So viss det er god kontakt mellom blokk og cpu. Kva må eg\vi då gjere for å få lavare tempratur. Er det veldig avhengi av rom tempratur? Ja, du er veldig avhengi av luft temp! Du drar luft gjennom raddisen for å kjøle ned vannet. Hvis luft temp er på 40 grader C så har jo ikke vannet mulighet til å bli kaldere en 40 grader C. Og siden vannet kjøler CPU så vil CPU temp aldri bli lavere en 40 grader C hvis vanntemp og luft temp ligger på 40 grader C. Så JA, luft temp er VIKTIG! Er en grunn til at folk setter raddisen utenfor huset Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg ligger på 32 grader idle og 34 med 100% load, dette er da i følge en ekstern måler. romtempen er på 23-25 grader. Jeg har ikke spess bra vannkjøling men den holder tempen stabilt (zalmanblokken, billi raddis til 200 på microplex med mizt vifte) I følge MBM (mother board monitor) ligger jeg på 37 grader idle og 40 med load.. HK: Abit NF7-s v2.0 Edit: Prossesoren er en AMD XP2400+ @ 195x11 (1,65v) Endret 7. juni 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå