jering Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har en bærbar med 2 partisjoner. Vil ha brukernes profiler på D:\Profiler istedetfor C:\Documents and Settings Jeg gikk inn på Datamaskinbehandling->Lokale brukere og grupper->Brukere Egenskaper på aktuell bruker->Profil Der endret jeg "Profilbane" til \\datamaskinnavn\share\%Username% Etter å ha logget på med brukeren første gang etter denne endring ble det opprettet en mappen med brukernavnet som mappenavn på D:\Profiler Men den er tom, og Mine dokumenter, Favoritter osv. ligger fremdeles på C:\Documents and Settings Noen ideèr til hva som er årsaken til dette? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Høyreklikk på "mine dokumenter" og flytt den til det nye området. Eller gjør det via Group policy. Endret 6. juni 2004 av ob1 Lenke til kommentar
jering Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Høyreklikk på "mine dokumenter" og flytt den til det nye området. Eller gjør det via Group policy. Vet at man kan gjøre det, men i profilmappa er det mye mer enn bare Mine dokumenter og favoritter. F. eks. innstillinger i forhold til programmer osv. Skjønner ikke at den stien "Profilbane" peker til er tom.... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 h.klikk my computer -> manage -> local users and groups : properties på den aktuelle brukeren -> profile -> profile path Så fyller du ut med plassering f.eks d:\profiler\brukernavn eller d:\profiles\%username% (fyller opp med brukernavnet som mappenavn) Lenke til kommentar
jering Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 h.klikk my computer -> manage -> local users and groups : properties på den aktuelle brukeren -> profile -> profile path Så fyller du ut med plassering f.eks d:\profiler\brukernavn eller d:\profiles\%username% (fyller opp med brukernavnet som mappenavn) Akkurat det jeg har gjort, men som sagt så er mappen på D:\Profiler\Brukernavn tom. Får ingen feilmelding under pålogging... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 ta en titt her da : http://www.winnetmag.com/Windows/Article/A...9192/39192.html Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Har du sjekket rettighetene til mappen og? Lenke til kommentar
jering Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Har du sjekket rettighetene til mappen og? Ja, eieren og SYSTEM har full tilgang på mappen. Skal lese guiden på Winnetmag.com og se om det går da... Edit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\ProfileList\SID\ProfileImagePath subkey`en. Det funket glimrende! Endret 7. juni 2004 av jering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå