TLZ Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Eg kommer til å selge mitt Ixus i(som eg egentlig er veldig førnøyd med). Men det mangler zoom og har litt svakt batteri. Dessuten så kunne eg godt tenkt meg CF som format. Så eg skal kjøpe et nytt. Det bør være kompakt nok til bukselommen min samtidig ha litt funksjoner og den slags. Eg tenkte på Ixus 500, er det noen som har bedre forslag eller er det veien å gå? Takker for svar! EDIT:Eg liker å ta makrobilder har hørt at nikon er sterk på dette området. CF er ingen nødvendighet, men foretrekkes. Eg tar ikke kun makrobilder heller, bare så det er sagt Endret 6. juni 2004 av TLZ Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg vurderte lenge ixus 500, men ville gjerne ha raskere autofokus. Valget falt på et Kodak Easyshare dx7630 til 3800,-. Det er litt mindre kompakt en ixus 500, men har andre fordeler (spesielt hastighet). Dessuten får man kjøpt et sett med makrolinser på +7 og +10 (kombinert til +17) til å sette på til noen hundrelapper, og da har du mulighet for gode makrobilder! Har bare hatt kameraet i 2 dager, så det er litt tidlig å komme med bastante konklusjoner. Førsteintrykket er for øvrig bra. Et annet alternativ fra Kodak kan være det helt nye dx7440 som er litt rimeligere, og har 4x optisk zoom. Jeg burde vel ha gått for det, men skal på ferie straks og kunne ikke vente på 7440 som slippes i slutten av måneden. Begge kameraene bruker SD-kort, en ultra-versjon fra Sandisk på 512MB kan plukkes opp på netshop til 1295,-, da har du så det rekker. Ellers skal det sies at de aller, aller fleste som kjøper nye ixus er strålende fornøyd, det er jo i allefall et godt alternativ. Lenke til kommentar
M25 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg ville også kjøpt ixus 500 pga bildekvaliteten Men sony w1 er godt viss du vil ha støre lcd og gode video muligheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå